In acest an cateva mii de bacauani au depus petitii la Institutia Prefectului si au solicitat intrarea in audienta. Nu toate cererile si-au gasit solutionarea la compartimentele de specialitate din institutie si au fost redirectionate spre alte agentii. Tot in acest an, gratie unui nou sistem, cei care depun petitii online pot verifica de acasa stadiul in care acestea se afla.
Comparativ cu anul 2010, numarul petitiilor inregistrate la Institutia Prefectului a fost in crestere. Daca anul trecut numarul petitiilor depuse a ajuns la 1.745, in 2011, aproape 1.900 de bacauani au cautat un raspuns la probleme la prefectul judetului. "Multe cereri au plecat de la lipsa de comunicare. Oamenii nu au gasit comunicare in alte institutii. Nu putem rezolva, de multe ori, problemele. Multi cred ca ne ocupam de locuri de munca sau anveloparea blocurilor. Gresit. Cu toate acestea, ii ascultam pe toti. Nu stiu cate am reusit sa rezolvam, dar am avut rabdarea sa ii ascultam pe toti", a explicat prefectul Constantin Scripat.
Din totalul de petitii primite, 158 au fost redirectionate spre alte institutii, in timp ce peste 1.500 au fost solutionate de prefectura.
Audiente la prefect si subprefect
Si numarul de audiente a crescut simtitor fata de anul precendent. Potrivit raportului Prefecturii, numarul de petenti a crescut cu 109 la suta. 172 de persoane au dorit sa stea de vorba cu prefectul sau subprefectul. "Institutia noastra a dorit sa creeze transparenta si a manifestat deschidere fata de oameni, fata de cei care au gasit alte usi inchise, cei aflati in dificultate sau colaboratorii nostri traditionali", a mai spus Scripat.
Tot in acest an, Prefectura Bacau a implementat un proiect cu fonduri europene prin care cetatenii judetului pot afla, printr-un simplu click, stadiul in care se afla petitiile pe care le-au depus. "Proiectul «Mecanisme integrate de livrare a serviciilor public» are un rezultat important si anume: ca fiecare cetatean al judetului care depune o petitie la Prefectura poate urmari online stadiul rezolvarii acesteia", a explicat Elena Volcescu, sef serviciu Strategii si Programe din cadrul institutiei.
Din totalul de petitii, 708 au fost pentru situatii de urgenta, ajutoare sociale, probleme ale varstnicilor sau la nivelul administratiei locale. 1150 de cereri au vizat reforma proprietatii si despagubiri. Totodata, anul acesta a scazut cu 50 la suta numarul de cereri privind accesul la informatiile de interes public, in baza Legii 544/2001.
Andreea Gavrila
Numar de petitii depuse din 2007 incoace:
anul 2007 – 2.702 petitii
anul 2008 – 1.937 petitii
anul 2009 – 1.816 petitii
anul 2010 – 1.745 petitii
anul 2011 – 1.858 petitii
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.