Ieri, circulatia rutiera in partea de sud a orasului a fost blocata aproape toata ziua, iar podul feroviar din zona a devenit inutilizabil, din cauza incarcaturii unui autotren. Conducatorul autovehiculului, polonezul Janowiak Rafal, sustine ca el nu are nici o vina, deoarece utilajul pe care-l transporta se incadra in limitele de inaltime ale podului. Specialistii fac cercetari pentru a afla ce a cauzat grozavia.
Un incident mai putin obisnuit a condus atat la blocajul circulatiei feroviare catre zona industriala a municipiului Bacau, cat si la perturbarea traficului rutier in partea de sud a orasului. Motivul – un utilaj de mare tonaj, care la intrarea in Bacau, practic, a ridicat de pe piloane podul feroviar (de la intersectia strazilor Condorilor cu Republicii) si a distrus covorul asfaltic. Nimeni nu stie inca unde s-a strecurat greseala de calcul. „Inaltimea podului este de 4.30 metri, ne-a declarat inspectorul principal Dorin Roman, de la Biroul Politiei Rutiere Bacau.
„Am crezut ca a fost o explozie la CET”
De cealalta parte, autotrenul cu numarul de inmatriculare CNA 96 AE, la volanul caruia
se afla cetateanul polonez Janowiak Rafal, are acte in regula si toate autorizatiile necesare. Gabaritul transportului a fost stabilit la 4,25 metri. In mod teoretic, autovehiculul trebuia sa intre in oras fara probleme”. Din pacate, nu a fost asa. In momentul in care polonezul a incercat sa treaca pe sub podul feroviar, utilajul pe care-l transporta s-a izbit violent in armatura podului, a alunecat de pe platforma autotrenului si s-a intepenit in pozitie oblica. „Nu am vazut cand s-a izbit masina de pod, dar am auzit bubuitura, povesteste bacauanul Alecu Lascarache. A fost asurzitoare. Si eu m-am speriat de moarte, dar va spun ca un vecin de-al meu a cazut din picioare. Pana sa ajung aici, am crezut ca a fost vreo explozie la CET”.
Accident inexplicabil
Polonezul Janowiak Rafael trebuia sa ajunga cu utilajul la Roman. Nu era singur. In spatele autovehiculului condus de el se afla un alt autotren care transporta un utilaj asemanator, destinatia fiind aceeasi. Colegul lui Janowiak nu a apucat sa mai treaca pe sub pod. A vazut grozavia si a franat imediat. „Nu stiu cine se face responsabil de ceea ce s-a intamplat, ne-a declarat unul din insotitorii transportului, Florin Teodorescu. Masinile noastre nu au depasit gabaritul. Avem toate autorizatiile in regula. Nu-mi dau seama din ce cauza s-a produs incidentul”. Cert este ca in cateva minute de la rasturnarea utilajului, circulatia rutiera in zona a cunoscut un blocaj fara precedent. Daca in municipiul Bacau se mai putea circula pe un fir, ca sa ajunga pe DN2 conducatorii auto erau nevoiti sa dea dovada de o rabdare teribila. „Se va face o ancheta pentru stabilirea cauzelor incidentului. Chiar daca, teoretic, podul are 4.30 metri, inaltimea lui este de fapt de 4.70 metri. Banuim ca soferul a pus o frana la trecerea pe sub pod si masina a balansat pe verticala. Insa, acum principala noastra prioritate este sa gasim o cale de deblocare a traficului rutier. Operatiunea de indepartare a utilajului este de durata, motiv pentru care trebuie sa gasim o alta solutie de fluidizare a circulatiei. Cred ca si la ora 22.00 vom fi pe aici”, a precizat comisarul
sef Sabin Spataru, seful Serviciului Politiei Rutiere Bacau”. Politistii spun ca pentru a indeparta bucata uriasa de metal de pe sosea trebuie ca podul feroviar sa fie ridicat cu o macara de mare tonaj. „Singura unitate care are in dotare asa ceva este Carom Onesti, spune inspectorul principal Teo Iacovache, de la Serviciul Politiei Rutiere. Mai repede de opt ore, traficul nu va fi deblocat, in nici un caz”. Vinerea, circulatia rutiera este mai intensa ca de obicei. Conducatorii auto nevoiti sa tranziteze sau sa iasa din oras spre sudul judetului au fost obligati sa aleaga niste rute ocolitoare, incomode si, de asemenea, foarte aglomerate.
Scris de Lili ADOCHITEI