În data de 2 februarie 1970, căpitanul Gary Foust a experimentat un incident aviatic remarcabil în timp ce pilota un avion F-106 Delta Dart. În timpul unui zbor de antrenament, Foust a intrat într-o vrie plată, o situație extrem de periculoasă din care este aproape imposibil de ieșit. Într-o ultimă încercare de a recăpăta controlul aeronavei, el a desfășurat parașuta de stabilizare a avionului. Din păcate, manevra nu a avut succesul scontat, iar Foust a fost nevoit să se catapulteze la o altitudine de 15.000 de picioare (aproximativ 4.600 de metri).
În mod miraculos, după ce căpitanul Foust a părăsit aeronava, aceasta nu doar că a ieșit din vrie, dar a reușit să aterizeze singură pe un câmp agricol din Montana.
Înainte de a se catapulta, Foust a stabilizat avionul și a setat motorul la ralanti, fapt ce a contribuit la această aterizare neobișnuită. După ejectare, schimbarea centrului de greutate și forța rachetelor scaunului ejectabil au ajutat avionul să își recapete stabilitatea.
Cu motorul încă în funcțiune la ralanti, avionul a plutit încet și a aterizat pe burtă într-un câmp acoperit de zăpadă. În timp ce căpitanul Foust a fost salvat de localnici care circulau cu snowmobile, șeriful din zonă a fost instruit să lase avionul să se oprească de la sine când combustibilul se va termina. După aproximativ 45 de minute, motorul avionului s-a oprit, iar aeronava a rămas intactă pe câmp. Avionul F-106, cu numărul de înregistrare 58-0787, a fost ulterior supranumit „Cornfield Bomber” (Bombardierul din porumb), deși a aterizat pe un câmp de grâu acoperit de zăpadă.
Datorită faptului că nu a suferit avarii structurale majore, avionul a fost transportat la Baza Aeriană McClellan pentru reparații și, ulterior, a fost repus în serviciu. După nouă ani, căpitanul Foust a avut ocazia să piloteze din nou „Cornfield Bomber”, demonstrând o legătură specială cu această aeronavă unică.
La retragerea din serviciu, în august 1986, „Cornfield Bomber” a fost donat Muzeului Național al Forțelor Aeriene ale Statelor Unite, unde este expus și în prezent. Muzeul se află la Baza Aeriană Wright-Patterson, situată la aproximativ 10 kilometri nord-est de Dayton, Ohio.
Această poveste rămâne un capitol fascinant în istoria aviației, demonstrând nu doar abilitățile piloților militari, ci și reziliența și capacitatea incredibilă a tehnologiei aviatice de a surprinde chiar și în cele mai critice momente.