Compania de Drumuri nici nu-l repara, dar nici nu-l da!
CJ Bacau a vrut sa preia Podul Garleni de la Compania Nationala de Drumuri. Scopul era reabilitarea acestui obiectiv care se afla pe un drum cu trafic intens. Ministerul ar fi scapat, astfel, de niste cheltuieli, iar transportatorii nu mai erau nevoiti sa-l ocoleasca. Din pacate, raspunsul a fost “NU!”
Podul Garleni, situat pe DN 15, o artera intens traficata, se afla intr-o stare avansata de degradare. Din cauza asta, masinile de mare tonaj evita traseul. Transportatorii care se grabesc si nu-si permit sa ocoleasca merg cu viteza foarte mica. Consiliul Judetean a primit numeroase sesizari prin care i s-a cerut sa repare podul. Ca sa faca asta, trebuia mai intai sa preia obiectivul de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN). S-a adresat companiei, dar aceasta a refuzat desi toata lumea ar fi avut de castigat, mai putin CJ, care se angaja sa repare podul pe cheltuiala sa. “Am primit doua raspunsuri de la CNADN, unul halucinant si altul dezamagitor, a declarat Dragos Benea, presedintele CJ, la ultima sedinta. Cel halucinant este primul. Dansii nu stiau cu cine stau de vorba, aveau senzatia ca stau de vorba cu Primaria Bacau de vreme ce fac referire la limita de administrare a municipiului Bacau, deci nu au avut macar interesul sa aprofundeze solicitarea noastra. A doua adresa, care a venit ca urmare a unui raspun politicos al nostru, ne informeaza ca, in conformitate cu legea, nu ne pot inainta acest obiectiv.” Presedintele CJ acuza guvernul ca modernizeaza “tot felul de ulite”, dar neglijeaza un obiectiv care e foarte important pentru toate judetele Moldovei: “Acest santier a fost deschis in 2005-2006. Suntem in 2011, traficul este la fel de ingreunat, iar transportatorii din zona Moldovei si din judetul Bacau pierd sute de milioane lunar pentru ca nu pot folosi acest pod. V-am anexat si doua poze cu podurile pe care CJ Bacau le-a realizat la Rusi Ciutea, date in folosinta cu 15 zile in urma, care ne califica sa modernizam podul de la Garleni.” Dragos Benea e convins ca exista temei legal ca podul din Garleni – Lespezi sa fie preluat si reparat de CJ Bacau. Prin urmare, nu va renunta: “Voi face si alte demersuri pentru ca acest pod de 30 de metri, care influenteaza economia judetului, sa fie reparat.”
Silvia Patrascanu