21 decembrie 2024

„Poartă de intrare” pentru 554.000 de pasageri. Aeroportul Bacău și-a stabilit strategia

Mai mulți pasageri, mai multe curse, creșterea siguranței și a confortului sunt, în mare, țintele Regiei Autonome Aeroportul Internațional „George Enescu” (AIGE) din Bacău. E vorba despre obiective strategice care vor fi atinse până în anul 2023 și care au fost negociate de membrii Consiliului de administrație și reprezentanții Consiliului Județean.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate date privind piața din regiune, infrastructura actuală a Aeroportului Bacău, evoluția traficului de pasageri, aria de captare, analiza SWOT – puncte tari, puncte slabe și indicatorii de performanță. România se află situată în sud-estul Europei Centrale și are o poziție periferică față de coridoarele de transport europene, arată specialiștii AIGE. La ora aceasta, peste 60% din trafic e asigurat de cursele low cost, în special pe zboruri internaționale.



Numărul pasagerilor situează România, cu aproape 22 de milioane de pasageri anul trecut, sub Polonia, cu 42 de milioane, dar peste Bulgaria (12 milioane), Ungaria (14 milioane) și Croația (10 milioane). Avem 17 aeroporturi internaționale, unul dintre acestea fiind „George Enescu”, care, printr-un proiect al CJ Bacău, a beneficiat de investiții majore în ultimii ani: terminal de pasageri (6300 mp), terminal intermodal, turn de control nou, parcare etc. Urmează o altă investiție extrem de importantă: modernizarea pistei, care va avea portanța 65 și va permite aterizarea avioanelor grele.

Siguranță, confort, trafic crescut…

Puntele tari ale Aeroportului Bacău sunt certificarea ca aeroport internațional, ca operator de aerodrom conform normelor UE, acordarea unui ajutor de stat pentru investițiile în modernizarea infrastructurii, amplasarea în centrul Moldovei, lipsa restricțiilor de trafic și obstacolelor, migrația persoanelor spre Occident, dezvoltarea mediului de afaceri. Punctele slabe vizează mediul intern: restricțiile impuse de starea suprafețelor de mișcare actuale, indicatorii economici impuși de Comisia Europeană, aproape imposibil de atins în condițiile în care noua pistă e ultima etapă a modernizării Aeroportului, perioadele mari în care se obțin avizele și autorizațiile necesare investițiilor, eventualele contestații etc. Prioritățile Aeroportului Bacău sunt finalizarea investițiilor, creșterea traficului de pasageri, dotarea cu echipamente moderne, „în baza unor planuri financiare realiste și în concordanță cu veniturile regiei”, în scopul maximizării siguranței și confortului pasagerilor, precum și creșterea profesionalismului salariaților.

Pistă pentru avioane Boeing 737

Obiectivul strategic numărul 1 este modernizarea pistei și a suprafețelor de mișcare aferente, ceea ce presupune o lungime de 2500 m, o lățime de 45 m și creșterea portanței de la 20 la 65, înlocuirea balizajului, construirea platformelor antisuflu și sistemelor RESA. Alte obiective importante sunt realizarea sistemului de navigație performant – SPICE, achiziționarea de instalații laser, sisteme de control, autospeciale, realizarea unui sistem de supraveghere TV în circuit închis pentru identificarea rapidă a animalelor sau persoanelor neautorizate în zonele de operare.

Modernizarea pistei și asigurarea cerințelor de securitate va permite deservirea avioanelor de tip Boeing 737 și a celor similare. Conducerea Aeroportului își propune ca numărul pasagerilor să ajungă la 447.532 pe 31 decembrie 2019. Anul viitor, în condițiile în care Aeroportul va fi închis două luni, traficul va fi de 360.000 de pasageri, dar va face un salt de 200.000 de pasageri în următorii trei ani. Concret, va ajunge la 502.000 de călători în 2021, apoi la 527.000 în 2022 și la aproape 554.000 în anul 2023.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img