Din „grija“ fata de ei, E.ON isi „electrocuteaza“ clientii la buzunare
Bataie de joc marca „E.ON“ la adresa pensionarilor. Casieriile de la sediul societatii din strada Stefan cel Mare au fost inchise. Facturile pot fi platite acum numai prin intermediul unitatilor bancare. Cei mai afectati de acesta masura sunt pensionarii.
“Ne asumam raspunderea pentru colegii, clientii si furnizorii nostri, precum si pentru mediul si comunitatile in care traim si lucram. Incercam sa imbunatatim calitatea vietii acolo unde actionam. Luam in consideratie necesitatile generatiei de azi. In aceeasi masura ne recunoastem responsabilitatea fata de generatia viitoare.” Aceasta este numai una dintre declaratiile postate pe site-ul E.ON Romania. Cum ramane insa cu necesitatile generatiilor aflate acum in pragul varstei a treia, ale pensionarilor sau a oamenilor care pur si simplu nu au nicio atractie fata de tehnica moderna?! Drept urmare, casieriile E.ON adica cele cateva ramase la sediul societatii de pe stada Stefan cel Mare au fost inchise.
Doar pe internet sau prin banca
Toate facturile se achita acum doar prin intermediului serviciului de internet banking sau al unitatilor financiar bancare. Un adevarat dezastru pentru cei mai multi dintre bacauani. Reprezentantii societatii nu sunt insa interesati de acest lucru. Se doreste progres cu orice pret. Oricum ei nu pierd niciodata. Orice factura neachitata la timp atrage dupa sine penalitati. Deci, clientul oricum plateste. Ca vrea, ca nu vrea, ca poate sau nu, bacauanul este acum obligat sa mearga din banca in banca, sa roage angajatii sa-i explice procedeul, pentru ca orice intarziere inseamna mai multi bani care zboara din buzunarul lui.
E.ON, sanctionat cu doar 10.000 de euro
Unii ar putea spune ca acesta este pretul pe care-l platim pentru progres. Progres teoretic pentru ca la nivelul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Bacau, reclamatiile se tin lant. Nu mai putin de 57 de la inceputul anului si pana acum. Valoarea totala a sanctiunilor aplicate este de 40.000 lei, aproximativ 10.000 de euro. O suma enorma pentru cei mai multi dintre noi si care trebuie sa ne dea de gandit. Principalele aspecte sesizate de catre bacauani tin tocmai de acea calitate indoielnica a serviciilor oferite de catre E.ON. Frecventele fluctuatii de tensiune, intreruperile nejustificate, intarzieri la remedierea defectiunilor, facturare eronata, citirea contorului in lipsa titularului de contract si abuzul in serviciu (patrundere pe o proprietate privata fara incuviintare), sunt dintre cele mai des intalnite reclamatii. Numarul mare al acestora le-a dat de gandit si comisarilor de la Protectia Consumatorului. “Noi am avut chiar o perioada cand am pus la dispozitia consumatorilor doi comisari care s-au ocupat numai de relatia cu E.ON. Personal am discutat cu conducerea societatii in vederea gasirii unor solutii de remediere a tuturor acestor deficiente”, ne-a declarat Toader Fratila, comisar sef adj. CJPC Bacau.
„Cainii latra, caravana trece”
Conform proverbului “Cainii latra, caravana trece”, situatia nu a suferit modificari substantiale. Ba, mai mult, plata facturilor la ghiseul societatii a fost desfiintata. “Ca rezultat firesc al evolutiei, E.ON Romania a decis sa restranga activitatile de incasare a contravalorii consumului de gaze naturale si electricitate prin intermediul casieriilor proprii. Prin urmare, casieriile E.ON unde se puteau achita facturile de gaze naturale si electricitate au fost inchise, aceste operatiuni fiind preluate de partenerii nostri”, a declarat Corneliu Zait, purtator de cuvant E.ON. Cum ramane insa cu una dintre prioritatile declarate ale companiei: “Grija fata de clienti”?! Grija poate doar pentru unii.
Pensionarii, nemultumiti
Inchiderea casieriilor unde fiecare consumator se putea prezenta pentru a plati factura la electricitate i-a luat prin surprindere si i-a bulversat total pe pensionari. Mai ales ca marea majoritate dintre ei nu au lucrat niciodata cu vreo banca si nu au deschis cont bancar. Dintre cele peste 168.000 de persoane din judet, care beneficiaza de pensie sau de o indemnizatie achitata de catre Casa Judeteana de Pensii, doar aproximativ 22.000 au optat pentru plata pe card a banilor cuveniti. "Trebuiau intai sa pregateasca populatia, sa o informeze cu privire la noul sistem de incasare, ne-a declarat Mihai Enache, vicepresedinte Filiala Bacau a Uniunii Generale a Pensionarilor. Pensionarii nu stiu unde sa se duca sa plateasca. Nu au abonament pe autobuz si sunt nevoiti sa mearga pe jos de la un capat la altul al orasului. Ne-am mai interesat noi si pe cine am intalnit in cale i-am indrumat. Dar nu este normal asa. Noi platim destul de mult E.ON-ului, el face economii si pleaca si cu banii din tara. Suntem foarte nemultumiti de serviciile lui."
Noul sistem de incasare nu este la indemana oricui si acest lucru il sustine si un alt lider al pensionarilor. "Multi dintre cei care au card sunt oameni in varsta, nu vad si trebuie sa se roage de altii sa-i ajute sa faca operatiunile, ne-a spus Ioana Droanta, presedintele Filialei Bacau a Sindicatului Liber al Pensionarilor. O parte nu stiu sa foloseasca aparatul. In plus, nu ai controlul asupra platii. Nu este normal sa schimbi sistemul peste noapte."
Elena Tintaru