18 octombrie 2024
ActualitatePlanuri de scolarizare dupa ureche

Planuri de scolarizare dupa ureche

Socoteala de acasa se potriveste arareori cu cea din targ. Directorii de licee si scoli de arte si meserii (SAM) au simtit asta pe pielea lor, planul de scolarizare cerut de catre acestia dovedindu-se nerealist. In aceste conditii, sute de locuri au ramas neocupate in licee, in timp ce, in cazul SAM-urilor situatia e si mai critica.

Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) a incheiat, ieri, ultima etapa de admitere in licee si scoli de arte si meserii. Admitere e, insa, un fel de a spune, pentru ca, in realitate, a fost vorba de o inscriere. Absolventii de gimnaziu care, din diferite motive, nu au fost repartizati pana acum si-au depus dosarul la ISJ si, in functie de media de admitere si de optiuni, au fost trimisi la o unitate sau alta. Locurile nu au fost o problema, in conditiile in care, pentru aceasta etapa, au fost disponibile nu mai putin de 297 de locuri in licee si alte 1218 la SAM-uri. „Oferta a cuprins atat locurile repartizate, initial, pentru rromi, dar ramase libere, cat si cele care ar fi trebuit ocupate de catre elevii originari din Republica Moldova. Acestora li s-au adaugat locurile ramase libere dupa primele doua etape de admitere”, a explicat inspectorul de informatica Daniela Tarasa. Cererea a fost, insa, mult mai mica dect oferta, numarul absolventilor de gimnaziu repartizati acum nedepasind 163. Dintre acestia, 32 au optat pentru licee, restul de 131 preferand scoala de arte si meserii. Cat priveste preferintele pe unitati de invatamant, Colegiul Economic „Ion Ghica” continua sa detina suprematia, dar nici numarul solicitarilor de la scolile de arte si meserii de pe langa Colegiul Tehnic „Anghel Saligny”, Colegiul Tehnic „Petru Poni” sau Grupul Scolar Auto Onesti nu sunt de neglijat.



Interesul profesorilor
poarta fesul

Un simplu calcul matematic „spune” ca au ramas libere 265 de locuri in licee si alte 1087 in scoli de arte si meserii. Asta inseamna nu mai putin de 45 de clase a cate 30 de elevi fiecare cerute in plus de catre directori, ceea ce echivaleaza cu o planificare care numai pe o estimare realista a numarului de elevi nu s-a bazat. De altfel, inspectorul general adjunct Cristian Merticaru a recunoscut ca solicitarile directorilor au fost supradimensionate. „Este clar ca intre ceea ce au cerut scolile si ceea ce este in realitate pe teren exista discrepante foarte mari. Se pare ca unii directori au tinut, in primul rand, cont de numarul si calificarea profesorilor din scoala si de abia dupa aceea de interesul elevilor. Avem, in special la scolile de arte si meserii, o problema in alegerea specializarilor, prea putini fiind cei care inteleg ca e nevoie de ceea ce cer copiii, nu de ceea ce vrem noi sa facem”, a declarat adjunctul Cristian Merticaru. Scris de Eduard Cucu



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img