Grupul Lidl a adoptat la nivel global un pachet de măsuri menite să susțină o „alimentație echilibrată” în rândul consumatorilor. Astfel, retailerul își propune să vină în sprijinul clienților care adoptă acest stil alimentar cu o serie de produse mai sănătoase și sustenabile în viitor.
Plecând de la întrebarea „Cum se vor putea hrăni într-un mod sustenabil aproximativ 10 miliarde de oameni din întreaga lume în anul 2050, în limitele ecologice ale Pământului?”, un grup de oameni de știință din Comisia EAT-Lancet au dezvoltat un model de nutriție sănătoasă la nivel global: o alimentație bazată predominant pe plante și produse care au o amprentă mică de carbon. Pe baza acestui model de alimentație, grupul Lidl își propune ca până în 2025 să vină în sprijinul clienților cu o gamă de produse care să susțină un stil de viață „sustenabil”.
Extinderea sortimentului de produse pe bază de plante
„Producția de produse de origine animală are un impact negativ semnificativ asupra mediului, la nivel global. Cu cât consumul de produse pe bază de plante este mai mare, cu atât impactul pozitiv asupra mediului, biodiversității și sănătății este mai mare”, se arată într-un comunicat de presă al companiei. De aceea, până în 2025, grupul Lidl își propune să optimizeze constant sortimentul de articole care au ca sursă de proteină plantele, inclusiv gama de produse vegane, cum ar fi marca proprie „Vemondo”. Începând cu luna martie a anului 2023, grupul Lidl va calcula proporția surselor de proteine animale, în comparație cu cele pe bază de plante din produsele sale și va publica aceste informații.
Mai multe cereale integrale în produsele marcă proprie Lidl
Conform unor studii recente, cum ar fi Raportul Global de Nutriție, cerealele integrale sunt cel mai important factor atunci când vine vorba de adoptarea și întreținerea unui stil de viață sănătos. Produsele din cereale integrale conțin mai multe fibre, care susțin o bună funcționare a intestinului și ajută astfel la prevenirea diabetului și a bolilor cardiovasculare. Prin urmare, până în 2025, grupul Lidl va crește treptat proporția de cereale integrale în articolele de marcă proprie.
Noi standarde de promovare a produselor în rândul copiilor
Pornind de la premisa că o alimentație echilibrată ar trebui adoptată de la o vârstă fragedă, începând cu luna martie a anului 2023, cu excepția articolelor promoționale de Crăciun, Paște și Halloween, grupul Lidl nu va mai face publicitate destinată copiilor pe canalele adresate direct copiilor la alimente care sunt bogate în acizi grași saturați, zahăr sau sare. Prin această acțiune, grupul Lidl se aliniază la recomandările făcute de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) în această direcție. În plus, retailerul va promova alimentația sănătoasă și sustenabilă în rândul copiilor.