22 octombrie 2024
ActualitatePauza de cafea / Puterea consumatorului

Pauza de cafea / Puterea consumatorului

Ca si consumatori suntem din ce in ce mai stresati. Trebuie facut ceva. Asa nu se mai poate.
Luni am aflat ca asistentele din tura de noapte dintr-un spital s-au inchis in cabinet pana dimineata lasand bebelusii fara lapte. Si bebelusii sunt consumatori. Sa vina Protectia consumatorului!
Marti am urmarit preturile unui fast-food: 3 aripioare picante -56.000 lei, dar am vazut la un client care tocmai platise, ca portia primita avea doar trei jumatati de aripi! Am calculat: deci un kilogram de aripi „crocante si picante” costa la fast-food aproximativ 400.000 lei vechi! Suntem de doua ori inselati, odata ca am fost informati gresit, apoi am platit pretul pentru aripile intregi. Sa vina Protectia consumatorilor!
Miercuri am vazut la Carrefour un produs la oferta (8,3 RON) pe o latura a raftului si acelasi produs la doi metri, pe alta parte a raftului cu 12,3. Le-am comparat cu atentie. Nicio diferenta de calitate, de valabilitate. S-a intamplat ceea ce prevazusem. Casiera a primit „informatia” la verificarea codului produsului luat de la raionul de oferte – 12,3! Inca un consumator pacalit de oferte. Sa vina Protectia consumatorilor!
Joi am protestat intr-un hotel ca sucul din minibarul din camera este expirat si mi s-a spus ca „data de pe ambalaj este data fabricatiei” desi era scris „valabil pana la…” si asta la 4*. Sa vina Protectia consumatorilor!
Vineri am cumparat un produs de la IKEA care nu avea nici o informatie in limba romana, desi in interior am gasit instructiunile de utilizare in 18 limbi! Cand a fost ultima data acolo Protectia consumatorului?
Sambata noaptea s-a intrerupt curentul (a treia oara intr-o saptamana), s-a deconectat centrala, s-a facut frig in camera. Am platit gazul, curentul, instalarea centralei, senzorul de alarma. Cu ce am gresit?…
Aproape ca nu e zi in care sa nu fie nevoie sa convingi pe cineva, ca si tu, consumatorul, ai niste drepturi, in contul sumelor pe care le achiti pentru bunuri si servicii, de multe ori sume supradimensionate fara motive clare. Dar adevarul este ca ne lasam agresati zi de zi si pana la urma ne obisnuim asa. Iar cei care nu vor sa cedeze par nebuni sau pusi pe scandal in ochii celor resemnati. De fapt, daca am lua lucrurile cu adevarat in serios cand vine vorba despre calitatea produselor si serviciilor, fiecare cetatean din Romania ar trebui sa aiba alaturi un angajat al Protectiei Consumatorului, care sa-l apere ca un bodyguard.
Pana saptamana viitoare, incercati sa va aparati drepturile fara bodyguard. Ati fi niste consumatori remarcabili…

Insomniferul de marti
„Nu fi trist daca nu ai fost remarcat. Fii trist daca n-ai facut ceva remarcabil.” (Confucius).Scris de Prof.univ.dr. Viorica Paraschivescu





spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img