17 noiembrie 2024

Pauza de cafea / Hotelul

Ati avut o mica vacanta si ati stat impreuna cu familia si cu prietenii la un hotel? Ati fost multumiti de serviciile agentiei de turism, ale transportatorului, ale hotelului? Pentru mine este important sa cred ca turistii se bucura de toate drepturile pe care le au atunci cand platesc anumite servicii si daca pot face diferentele necesare intre ceea ce asteapta si ceea ce primesc. Turistii vor sti sa faca aceste diferente daca vor fi bine informati. Altfel vor plati cazarea pentru 3 stele si vor primi o camera de 2 stele in acelasi hotel. Criteriile de clasificare a serviciilor hoteliere ar trebui puse la dispozitia clientilor.
Confortul in hotel este apreciat prin calitatea tuturor serviciilor si prin aspectul interior si exterior. Potrivit Federatiei Industriei Hoteliere din Romania aspectul cel mai important in proiectarea si amenajarea noilor unitati si reabilitarea celor existente este respectarea normelor prin pastrarea proportiilor juste intre cladire si spatiul inconjurator, de preferinta padure, crang, mixaj de arbori, arbusti si spatiu verde. Este necesara orientarea corecta a spatiilor de locuit si a celor pentru utilitati conexe, precum si pastrarea si amplificarea zonei verzi, inclusiv prin plantari de arbori, arbusti si crearea de spatii verzi in jurul edificiului si chiar pe acoperisuri, balcoane, in logii. De asemenea trebuie respectate normele de operare ecologica.
Exista in lume unitati hoteliere aprietenoase mediului”, care au obtinut certificatul pentru produse si servicii ecologice. Aici alimentele sunt ecologice, lenjeria este din fibre naturale, detergentii sunt biodegradabili, consumul de energie este redus, personalul nu risipeste hartia de scris etc. Totodata este obligatorie eliminarea sau diminuarea surselor de poluare de orice fel, inclusiv fonica (zgomotele de la centrale, transformatoare, restaurante, baruri, discoteci etc). Spatiile verzi sunt destinate indeplinirii a numeroase functii – in mod deosebit a celor sanitare, decorative dar si recreative.
De cate ori n-ati apreciat serviciile de cazare si masa oferite asociindu-le cu aranjamentele florale, cu oazele de verdeata si flori sau spatiile verzi din imprejurimi? Si bacsisul a fost pe masura. Iar daca ati fost salutati zilnic pe timpul sederii de managerul hotelului ati fost si mai multumiti si cu siguranta ati promis ca veti reveni. Eu chiar pastrez in agenda adresele hotelurilor in care am stat si daca apelez direct la manager, in anul urmator, suntem foarte bine primiti si tratati ca niste clienti fideli.
Indiferent ca ne aflam in delegatie sau in vacanta hotelul va face parte cateva zile din viata noastra. Managerul stie ca poate pierde un client in doar zece secunde si ca ii trebuie mai multi ani ca sa-l poata recupera sau sa castige noi clienti. Desigur nu este usor sa fii manager de hotel. Dar nici turist nu e usor… In viziunea managerului unui mare lant hotelier, managerul hotelier trebuie sa fie adiplomat, democrat, autocrat, acrobat si pres de sters picioarele. Managerul hotelier trebuie sa fie de ambele parti ale gardului politic, capabil sa il sara daca este nevoie.”

Insomniferul de marti



aToate multumirile trebuie platite inainte de a se capata, par destul de ieftine, in urma prea scumpe”. (I.L. Caragiale)Scris de Prof.univ.dr. Viorica Paraschivescu




Descoperă mai multe la Desteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014