Au fost scoase la concurs 300 de locuri la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă din Boldești.
𝗖𝗮𝗹𝗲𝗻𝗱𝗮𝗿𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝗱𝗺𝗶𝘁𝗲𝗿𝗲 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘂𝗿𝗺𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹:
20 aprilie- 5 mai 2023 (𝘪𝘯𝘤𝘭𝘶𝘴𝘪𝘷 𝘪𝘯 𝘻𝘪𝘭𝘦𝘭𝘦 𝘥𝘦 𝘴𝘢̂𝘮𝘣𝘢̆𝘵𝘢̆ 𝘴̦𝘪 𝘥𝘶𝘮𝘪𝘯𝘪𝘤𝘢̆) 𝗱𝗲𝗽𝘂𝗻𝗲 𝗰𝗲𝗿𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗶̂𝗻𝘀𝗰𝗿𝗶𝗲𝗿𝗲 doar în format electronic, la adresa de e-mail: resurseumane@isubacau.ro
15 mai 2023 – termenul pentru
depunerea documentelor necesare constituirii dosarului de recrutare și termenul până la care se va desfășura activitatea de evaluare psihologică;
19 – 24 mai 2023 – evaluarea performanțelor fizice, conform planificării;
27 mai 2023 — susținerea probei de evaluare a cunoștințelor;
31 mai – 29 iunie 2023 — examinarea medicală. La această probă vor 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘪𝘤𝘪𝘱𝘢 𝘥𝘰𝘢𝘳 𝘤𝘢𝘯𝘥𝘪𝘥𝘢𝘵̦𝘪𝘪 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘦 î𝘯𝘤𝘢𝘥𝘳𝘦𝘢𝘻𝘢̆ î𝘯 𝘯𝘶𝘮𝘢̆𝘳𝘶𝘭 𝘭𝘰𝘤𝘶𝘳𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘴𝘤𝘰𝘢𝘴𝘦 𝘭𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘤𝘶𝘳𝘴, î𝘯 𝘰𝘳𝘥𝘪𝘯𝘦𝘢 𝘥𝘦𝘴𝘤𝘳𝘦𝘴𝘤𝘢̆𝘵𝘰𝘢𝘳𝘦 𝘢 𝘯𝘰𝘵𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘧𝘪𝘯𝘢𝘭𝘦.
Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău, cu sediul în municipiul Bacău, str. Milcov, nr. 49, tel. 0234/550000, interior 27116, 27117, 27010 sau prin consultarea site-urilor: www.isubacau.ro și www.scoaladepompieri.ro.
Jandarmeria Română te invită să fii tu actorul principal în noul sezon care se deschide la Școlile Militare de Subofițeri Jandarmi de la Fălticeni și Drăgășani.
Începând de astăzi și până la data de 5 mai, te poți înscrie pentru unul din cele 700 de locuri. Ai la dispoziție 700 de șanse să vezi ce înseamă, de fapt, o viață ca în filme.
Pentru a participa la „casting”, trebuie să îndeplinești câteva condiții: să ai vârsta minimă de 18 ani și să fii absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat.
Distribuția este 100% românească, așa că va trebui să cunoști limba română, scris și vorbit.
Toate criteriile de selecție le vei găsi pe site-urile celor două școli 👇
http://www.scoaladragasani.ro/
Cu siguranță, scenariul îți este cunoscut. Dar te asigurăm că la noi vei avea șansa să fii în același timp și actor, și regizor. Noi suntem alături de tine pentru a te ajuta să joci rolul vieții tale.
Dr. Sorin Enescu, medic de o viață la Serviciul Județean de Ambulanță Bacău, are nevoie de sânge, grupa O1 pozitiv. Puteți dona începând de mâine dimineață, la Centrul de Transfuzii Bacău.
El se află în stare grava la un spital din București. Oricine poate dona pentru el, indifirerent de grupa sa sanguină, deoarece între centrele de recoltare a sângelui se pot face tot felul de schimburi și compensări.
„Salvandu-l pe el, salvați mai multe vieți, pentru că dr. Enescu a fost, este și va fi un bun profesionist. Și încă mai avem nevoie de el…”, se arată într-o postare pe pagina de FB a Serviciul Județean de Ambulanță Bacău.
Drumul Calea Adjudului din Onești, care a fost asfaltat cu cinci ani în urmă, dar care astăzi este din nou plin de găuri și denivelări, va fi reabilitat într-un nou proces de modernizare. În cadrul acestei lucrări ample, nu numai partea carosabilă va fi refăcută, ci și zonele laterale, pe care se vor amenaja piste de biciclete.
Valoarea investiției se ridică la aproape 40 de milioane de lei, iar lucrările sunt prevăzute să dureze mai multe luni.
Primarul Laurențiul Neghină a explicat că lucrările constau în evacuarea structurii drumului existent și execuția unei structuri noi, inclusiv o fundație din balast, strat de balast stabilizat, strat de bază din asfalt AB 22.4, strat de asfalt binder BAD 22.4, strat de uzură din beton asfaltic MAS 16.
De asemenea, vor fi construite podețe noi, se vor amenaja trotuare cu lățimea de 1,5 m și piste de bicicletă pe toată lungimea drumului, pe ambele părți ale acestuia. Vor fi realizate și amenajări de intersecții și drumuri laterale, colectare ape pluviale cu șanț periat, rigolă carosabilă, marcaje rutiere și semnalizare circulație, reabilitarea podului peste pârâul Găureana și regularizarea apelor pluviale.
De asemenea, se vor construi 8 stații de autobuz. Primarul a subliniat că această investiție este cea mai mare finanțare europeană nerambursabilă din istoria Oneștiului, valoarea investiției fiind de 39 milioane de lei, din care finanțare eligibilă nerambursabilă 32 de milioane lei.
Lucrările vor fi realizate prin programul Anghel Saligny, iar primarul a afirmat că această investiție a fost așteptată de peste 30 de ani de către comunitatea locală.
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău, prin Serviciul Resurse Umane, desfășoară recrutări, pentru polițiști și polițiști de frontieră, în perioada 20 aprilie – 5 mai 2023.
În perioada 20 aprilie – 5 mai 2023, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău, prin Serviciul Resurse Umane, desfășoară recrutări pentru sesiunea aprilie – iunie 2023, a concursurilor de admitere în unitățile de învățământ postliceal ale Ministerului Afacerilor Interne.
Depunerea cererilor de înscriere se realizează exclusiv în format electronic, în intervalul menționat.
Concursul de admitere se realizează pentru următoarele unități de învățământ:
– Şcoala de Agenți de Poliție „VASILE LASCĂR” Câmpina;
– Şcoala de Agenți de Poliție „SEPTIMIU MUREŞAN” Cluj Napoca;
– Şcoala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „AVRAM IANCU” Oradea.
Locurile scoase la concursurile de admitere sunt comune – femei și barbați, iar candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală a M.A.I.
Un bărbat în vârstă de 60 de ani, din comuna Letea Veche, a fost găsit decedat în parcarea unui supermarket din Bacău.
Polițiștii au fost alertați printr-un apel la 112 și s-au deplasat la fața locului, împreună cu un echipaj de pe ambulanță.
Medicii de pe ambulanță au constatat decesul bărbatului care se afla în spațiul de depozitare pentru cărucioare.
Potrivit poliției, bărbatul nu prezenta urme de violență care să indice cauza morții, însă s-a deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă, iar trupul bărbatului va fi supus unei necropsii.
Din primele informații, se pare că bărbatul a decedat din cauza temperaturilor scăzute.
La data de 19 aprilie a.c., în jurul orei 13.00, Secţia 2 Poliţie Bacău a fost sesizată prin S.N.U.A.U. 112, de un bărbat, de 42 de ani, cu privire la faptul că, în timp ce se afla în incinta unei unităţi de învăţământ, ar fi intervenit să aplaneze un comflict spontan între un elev şi un cadru didactic, elevul având asupra sa un obiect înțepător.
La faţa locului, din primele verificări, polițiștii au stabilit faptul că, la data de 19 aprilie a.c. un elev de 15 ani, aflându-se în sala de sport, pe fondul unor discuţii contradictorii cu profesorul, ar fi scos din rucsac un obiect înțepător şi l-ar fi ameninţat pe acesta, după care a părăsit incinta şcolii, abandonând obiectul.
Minorul a fost identificat la scurt timp de către o patrulă de poliție din cadrul Secţiei 1 Poliţie și condus la sediu pentru audieri.
Cazul a fost preluat de polițiștii din cadrul Biroului Siguranță Școlară care au luat măsura reținerii tânărului de 15 ani, bănuit de comiterea infracţiunilor de portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase şi ameninţare.
Față de minor s-a dispus masura controlului judiciar pt 60 de zile.
Incidentul de la Liceul cu Program Sportiv Bacău a fost raportat imediat și la Inspectoratul Școlar Judetean. Unitatea de învățământ a demarat deja propria anchetă, în paralel cu cercetarea pe care o face și Inspectoratul de Politie, căruia i-a fost solicitată intervenția de către școală.
Astăzi s-a întrunit și comisia de violență de la nivelul unității de învățământ respective, pentru a stabili exact măsurile ce se impun în acest caz, iar Inspectoratul Școlar monitorizează deja în detaliu toate aceste aspecte.
La data de 19 aprilie a.c., polițiștii Serviciului de Investigaţii Criminale Bacău au depistat, identificat şi condus la sediul poliţiei a unui bărbat de 34 de ani, din localitate, în posesia căruia a fost identificat un autovehicul, urmărit de autorităţile judiciare din Elveţia din luna octombrie 2022, pentru infracţiunea de furt.
Polițiștii continuă cercetările în cadrul unui dosar penal sub aspectul comiterii infracţiunii de tăinuire, prejudiciul fiind de aproximativ 45.000 de euro.
Autoturismul a fost indisponibilizat, în vederea continuării cercetărilor.
Potrivit datelor DSP, În perioada 03–09.04.2023, numărul total de cazuri de I.A.C.R.S., pneumonii si bronhopneumonii a fost, în județulBacău, de 1296, cu cele mai multe cazuri raportate la categoria de vârstă 5-14 ani (517), urmată de categoria de vârstă 15-49 ani (235).
În ceea ce privește cazurile grave care necesită internare, s-au raportat 121 de cazuri (60 pentru I.A.C.R.S. și 61 pentru pneumonii și bronhopneumonii). Din fericire, nu s-au înregistrat decese cauzate de aceste afecțiuni respiratorii în această perioadă.
Menționăm că în săptămâna mai sus amintită, s-au înregistrat 42 cazuri de gripă tip A și B, din mediul urban și rural, astfel: la grupa de vârstă 0-1 an: 8 cazuri, la grupa de vârstă 2-4 ani: 5 cazuri, la grupa de vârstă 5-14 ani: 17 cazuri, la grupa de vârstă 15-49 ani: 7 cazuri, la grupa de vârstă 50-64 ani: 2 cazuri și 3 cazuri la grupa de vârstă peste 65 de ani.
Bugetarii vor avea, în perioada următoare, încă o minivacanță. Este vorba despre cea din perioada 29 aprilie – 1 mai, apărută datorită faptului că, anul acesta, Ziua Muncii cade într-o luni. De asemenea, o minivacanță va mai fi și în perioada 1 – 5 iunie, de Ziua Copilului și de Rusalii, dar și una de patru zile de Adormirea Maicii Domnului, sărbătoare care pică pe 15 august. La final de an, românii vor avea patru zile libere, de Sfântul Andrei și de Ziua Națională a României, respectiv pe 30 noiembrie și 1 decembrie. Ultima minivacanță este de Crăciun, în perioada 23 – 26 decembrie. În total, anul acesta sunt 15 zile libere legale pentru angajații din România, dintre care 12 pică în timpul săptămânii.
Nu vor beneficia de aceste zile libere cei care desfășoară o activitate ce nu poate fi întreruptă din cauza procesului de producție sau specificului activitătii, inclusiv magistrații și celelalte categorii de personal din cadrul instanțelor judecătorești implicate în soluționarea proceselor cu termen în zilele 2 iunie și 14 august 2023. Aceștia vor primi, însă, compensare cu timp liber corespunzător. „Pentru recuperarea zilelor libere, instituțiile și autoritătile publice își vor prelungi corespunzător timpul de lucru până la data de 30 iunie, respectiv 31 august 2023, potrivit planificărilor stabilite”, a anunțat Ministerul Muncii.
Elevii trebuie să recupereze orele pe care le vor pierde pe 2 iunie
Orele ce vor fi pierdute pe data 2 iunie vor fi recuperate de către elevi. Ministerul Educației a trimis la început de an o informare către toate unitățile de învățământ și inspectoratele școlare din țară în care se precizează că zilele libere vor trebui recuperate după un program pe care și-l realizează fiecare școală: „vă comunicăm că aveți obligația să actualizați programul de funcționare/orarul unității, în vederea recuperării acestora. Menționam că activitățile didactice aferente zilelor de 23 ianuarie și 2 iunie se pot programa și anterior acestor date. Modificările de program vor fi comunicate personalului, elevilor și părinților, respectiv reprezentanților legali ai acestora. Inspectoratele școlare județene/ISMB vor monitoriza realizarea programului de recuperare și respectarea acestuia”, se explică în informarea Ministerului Educației.
Începând cu luna mai, municipiul Bacău va demara un program prin care se va încuraja casarea mașinilor vechi, poluante și care nu se încadrează în normele EURO 3 sau inferioare. Astfel, băcăuanii care dețin autovehicule uzate, cu o vechime de 15 ani sau mai mare, vor putea primi 3000 de lei pentru fiecare astfel de mașină casată. Nu este obligatoriu ca suma obținută să fie folosită pentru achiziționarea unei mașini noi.
Consiliul Local va aloca 600.000 de lei pentru acest program și vor fi disponibile stimulente financiare pentru casarea a 1.000 de autovehicule uzate. Prin acest program, se va îmbunătăți calitatea mediului și imaginea orașului Bacău, care va fi un exemplu pentru alte orașe din țară.
Băcăuanii care vor să beneficieze de acest program vor trebui să se înscrie la sesiunea de înscriere, iar resursele alocate vor fi de 600 lei pe autovehicul casat, conform Ghidului de finanțare al Programului privind casarea autovehiculelor uzate. În acest fel, vor fi scoase din circulație mașinile care poluează și se va reduce numărul de autovehicule vechi de pe străzile orașului.
La compania Aerostar a început, marți, 18 aprilie, suita de manifestări dedicate aniversării a 70 de ani de la înființarea acesteia, în aprilie 1953. Primele două manifestări au fost vizitele unor grupuri ale familiilor salariaților și ale familiilor copiilor bursieri ai Aerostar, în acțiuni gen „Ziua porților deschise”. Seara, a fost deschiderea, la Teatrul Bacovia, a seriei de patru reprezentanții cu piesa „Pinocchio”, tot pentru copii și familiile salariaților Aerostar.
În cursul zilei de marți, la poarta principală a companiei s-au format numeroase grupuri de vizitatori, care au fost preluate de reprezentanții Aerostar și conduse pe trasee în care să poată vedea, pe viu, cum se lucrează și pentru ce se lucrează în această întreprindere care se menține în elita industriei aeronautice mondiale. Au fost, astfel, vizitate unele secții de producție și au fost oferite explicații asupra obiectului de activitate al Aerostar, pe câteva specificații.
Ne-am integrat și noi, ziariștii, în unul dintre cele mai numeroase grupuri de vizitatori, preluat chiar de șeful Biroului Dezvoltare din Direcția Resurse Umane, ing. Silviu Arhire. „Vom vizita trei fabrici ale companiei – a spus, de la plecare, ghidul nostru -, una în care se face mentenență la avioane civile, o alta în care se produc trenuri de aterizare și echipamente hidraulice și una în care se execută piese de tablă pentru avioane. Fiecare dintre acestea are un specific aparte, iar acolo fiecare activitate este condusă după reguli distincte”.
Vizita a început în cel mai mare hangar în care sunt aduse avioane de pasageri pentru lucrări de mentenanță. Acolo erau deja în operare o aeronavă a companiei Air France și una de la FlyPegasus, dar afară mai aștepta un airbus de la Air France. A fost locul cel mai impresionant pentru vizitatori, în care ei au putut sta alături de astfel de aparate de zbor. Silviu Arhire a explicat ce fac profesioniștii de la Aerostar pentru asemenea aeronave și care sunt cei mai importanți clienți ai companiei din Bacău.
Impresionante au fost și imaginile din celelalte secții de fabricație, în care au putut vedea cum se produc trenurile de aterizare ale avioanelor, dar și importantele componente din coli de tablă speciale, cum sunt flapsurile de pe aripile avioanelor.
În toate secțiile am văzut o ordine perfectă și i-am admirat pe cei care lucrau acolo pe mașini impresionate, cele mai multe din tehnologii de ultimă oră.
Peste tot, apăreau însemne ale sărbătorii prin care trece acum Aerostar 70, imagini din care am aflat că această companie a împlint cinci ani de la numirea ca Centru de mentenanță pentru avioanele militare F-16, dar și 13 ani de la fabricarea primului tren de aterizare pentru Daher Socata TMB și 17 ani de la fabricarea primului set de Shroud Box Aibus A 320. În această serie aniversară se înscriu și cei 46 de ani de la fabricarea primului avion IAK 52, cele 1.000 de avioane livrate după lucrările de mentenanță, 22 de ani de la zborul prototipului de avion Festival, 30 de ani de la semnarea contractului pentru programul de modernizare a avioanelor MiG-21 LanceR și 44 de ani de la fabricarea primului lansator APRA.
Pinocchio a stat de vorbă cu spectatorii de la Aerostar
În sala teatrului Bacovia spectatorii au putut urmări un excelent spectacol cu piesa „Pinocchio”, pusă în scenă după povestirea scrisă de Carlo Goldoni. Actorii, între care abilii mânuitori de păpuși și marionete, sunt Andreea Sandu, Marlene Duduman, Alina Neagu, Ilinca Istrate, Laurențiu Budău, Tiberiu Gabor Bitere, Andi Andruică, Giuseppe Torboli, Mihai Chihaia și Vlad Constandache. Ei au dat viață unor personaje devenite legendare în povestea lui Pinocchio, acum în regia și scenariul lui Gabriel Apostol și pe muzica lui Cári Tibor. Impresionantă și scenografia semnată de Clara Dărângă, sub luminile compuse interesant de Costel Baciu.
Vă puteți imagina ce dialoguri s-au pornit între copiii din sală și actori, așa cum se întâmplă, de altfel, la toate spectacolele dedicate celor dintâi.
Joi, 20 aprilie, la Aerostar va avea loc reuniunea oficială intitulată „70 de ani de Continuitate”.
Cuviosul Ieromonah Iuvenalie Străinul s-a născut în anul 1902, în oraşul Moineşti-Bacău, din părinţi temători de Dumnezeu. Dorind să-şi închine viaţa lui Hristos, în anul 1927 a intrat în obştea Mănăstirii Durău-Neamţ. După doi ani se duce la Mănăstirea Frăsinei, unde primeşte tunderea monahală, iar în anul 1931 pleacă definitiv din ţară şi se închinoviază în Schitul Românesc Prodromu din Muntele Athos.
„Ieromonahul Iuvenalie Străinu este unul dintre cei mai nevoitori călugări români în afara hotarelor ţării din ultimii 50 de ani. Un ales trăitor şi iubitor de Hristos, îndrăgostit din copilărie de Sfintele Locuri – Athos, Ţara Sfîntă şi Muntele Sinai – şi un mare pelerin şi înstrăinat de ai săi pentru singur Dumnezeu”. („Convorbiri Duhovniceşti”, 1993) „Părintele Iuvenalie este un călugăr al tăcerii şi bucuriei. Pe unii îi foloseşte prin blândeţea şi răbdarea sa. Pe alţii îi odihneşte prin multa lui smerenie şi pe toţi îi dobândeşte prin dragoste”. („Convorbiri Duhovniceşti”, 1993)
La Prodromu a trăit şapte ani de zile ca sihastru la mai multe chilii, fiind foarte iubitor de singurătate şi linişte şi lucrând rugăciunea lui Iisus. În anul 1938 s-a dus în Ţara Sfântă, unde l-a cunoscut pe Cuviosul Ioan Iacob, la Mănăstirea Sfântul Sava, unde au rămas până în anul 1947.
Înfiinţându-se Mănăstirea românească „Sfântul Ioan Botezătorul” de la Iordan, monahul Iuvenalie s-a stabilit împreună cu Cuviosul Ioan Iacob, stareţul schitului, în acest sfânt lăcaş. În anul 1953, Cuviosul Ioan, retrăgându-se la pustie în Peştera Sfintei Ana, a rămas egumen monahul Iuvenalie, care a fost hirotonit ieromonah de către patriarhul Justinian, în anul 1965. Nu a slujit însă niciodată Sfânta Liturghie şi nimic din cele preoţeşti, a rămas simplu monah.
„M-a smerit Dumnezeu, ca să nu cad în păcatul mândriei”, spunea părintele Iuvenalie. Ieromonah Iuvenalie Străinul pleacă, în anul 1970, la Muntele Sinai şi vieţuieşte timp de 20 de ani la Mănăstirile Sfânta Ecaterina şi Rait, în aspră nevoinţă pustnicească. În 1989, la adânci bătrâneţi, şi-a dat sufletul cu pace în mâinile Domnului, pe Care L-a slăvit 90 de ani. Întrebat fiind de părintele arhimandrit Ioanichie Bălan cum era nevoinţa sa la pustie, părintele Iuvenalie răspunde:
„Îmi plăcea foarte mult singurătatea, părinte Ioanichie. Tot timpul tăceam, făceam ascultare şi ziceam rugăciunea ‘Doamne Iisuse’. Mâncam o dată pe zi, seara, şi dormeam câteva ore, până la miezul nopţii. Iar când începeau să sune clopotele mănăstirilor şi schiturilor din Athos, ne sculam şi făceam utrenia. În continuare, până la ziuă citeam la Psaltire şi făceam metanii”. („Convorbiri Duhovniceşti”, 1993)
Cuvântul său de folos dat părintelui Ioanichie Bălan a fost: „Părinte Ioanichie, unde trăim, să iubim pe Dumnezeu şi pe oameni şi să nu uităm că de tot cuvântul vom da socoteală. Amin!”. (surse: „Convorbiri Duhovniceşti”, arhimandrit Ioanichie Bălan, 1993; „Patericul Românesc”, arhimandrit Ioanichie Bălan; Ediţia a VI-a, revăzută şi îngrijită de arhimandrit Petru Bălan; Ed. Mănăstirea Sihăstria, 2011) AGERPRES
În această săptămână Filarmonica Mihail Jora Bacău are onoarea și plăcerea de a îl avea ca invitat pentru prima dată pe dirijorul Cristian Mandeal. Apreciat drept unul dintre cei mai importanți dirijori români contemporani, Cristian Mandeal a studiat compoziția, pianul și dirijatul la Conservatorul din București, perfecționându-se ulterior la Berlin si Munchen cu Herbert von Karajan și Sergiu Celibidache.
După experiențe la Filarmonicile din Târgu Mureș și Cluj-Napoca, în anul 1987 devine dirijor permanent al orchestrei Filarmonicii „George Enescu” din București, al cărei director general (și dirijor principal) va fi în perioada 1991-2009, cu un deosebit succes. Are o activitate intensă și pe scenele internaționale (London Symphony Orchestra, Royal Philarmonic Orchestra, Munchener Philarmoniker, Staatskapelle Dresden, Viena State Opera, Israel Philarmonic etc.), cu sute de concerte în 35 de țări, pe patru continente.
Avem ocazia de a asculta orchestra Filarmonicii din Bacău, sub bagheta maestrului Cristian Mandeal (împreună cu soliștii Oxana Corjos și Cristian Niculescu), vineri, 21 aprilie, de la ora 18.30. Bilete disponibile pe www.bilete.ro sau la casa de bilete.
Ceea ce n-am reușit să înțeleg sub nicio formă este înverșunarea unor oameni care atacă aproape orice părere, atitudine care nu le aparțin. Nu știu de unde țâșnește nevoia asta a lor de a fi agresivi, intoleranța asta virulentă. Mie mi se pare evident că nu putem avea aceleași păreri, aceleași gusturi, iar diferențele chiar mi se par interesante, pentru că ele dau culoare vieții. De ce să te agiți inutil, să contrazici vehement puncte de vedere, să jignești și să dai verdicte, când mult mai simplu este, de pildă, să nu citești, să nu te uiți la ce nu-ți place, că doar nimeni nu te obligă. Treci mai departe, alege altceva, oferta de informație, de divertisment e imensă la ora actuală. În legătură cu subiectul meu de data trecută, pornind de la cartea „Hoții de atenție. De ce nu te poți concentra” a lui Johann Hari, cred că e foarte important să stabilim cum vrem să trăim în lumea asta în continuă schimbare, și care ne suprasolicită. Pentru că, vrem nu vrem, creierul nostru, după cum spun oamenii de știință, are niște limitări. Astfel că nu te poți gândi decât la un lucru, cel mult două, în același timp. Dar ca să faci ceva cu absolută competență și creativitate, ar trebui să te concentrezi doar la unul singur, de fapt. Iar când vine vorba despre tehnologie, mi se pare de bun simț să ne orientăm spre cea care ne vine în ajutor, nu care lucrează împotriva noastră. De ce ar vrea oamenii să fie înlocuiți de roboți? Nimic nu mi se pare mai stupid și mai periculos, totodată. De că să fii victima unor realități virtuale? Și aici, Hari îl citează pe un profesor, Sunna Leland, care dezvăluie cum elitele lumii își țin departe copiii de sistemele de realitate virtuală. El spune că aceste odrasle privilegiate merg la cele mai progresiste școli, că sunt trimise câteva săptămâni pe an în ashramuri de meditație și că de ei se ocupă în mod special instructori de yoga ce vin la ei zi de zi, învățându-i cum să-și protejeze atenția. În timp ce populația majoritară este manipulată cu mijloacele noilor tehnologii. O să mi se spună că asta se știe. Și atunci, de ce oamenii nu se împotrivesc, mă tot întreb. De ce vor să trăiască artificial și nu autentic? De ce lasă, de bunăvoie, ca mințile să le fie controlate? Sigur, știu răspunsul, era o întrebare retorică. Pentru că e mai ușor să te complaci într-o situație, văzând numai partea plăcută, deși ea este doar o iluzie, decât să lupți ca să-ți păstrezi capul pe umeri și mintea clară. Și, apropo de atacurile despre care vorbeam la început, referindu-mă la cele de pe rețele, sigur că este mai ușor să faci genul ăsta de acțiune de la distanță și sub diferite identități fictive, dar la ce bun? Am citit despre această capacitate de a răni de la distanță, mult mai mare decât dacă ai fi față în față cu persoana pe care o insulți, pentru că nu vezi efectele actului tău și nu suporți consecințe, iar faptul ăsta mi se pare îngrozitor. Dintotdeauna, primitivismul, abuzul emoțional m-au înspăimântat, pentru că l-am văzut și la oameni care au trecut prin școli înalte, fiind inteligenți în mod evident, capabili, dar în același timp rămânând captivi instinctelor primare. Narcisici, egoiști, îi bănuiesc că suferă de nefericire cronică, de fapt, fiind incapabili de dăruire, de recunoștință, de generozitate, de blândețe. Sunt oameni cărora le lipsește empatia, compasiunea, care nu văd lumea decât prin proprii lor ochi și ținând cont numai de dorințele, de scopurile, de poftele lor. Or, așa după cum am auzit că a spus recent, la o vizită în România, în „Capitala Europeană Culturală” Timișoara, marele scriitor turc Orhan Pamuk, „sentimentul de compasiune e cel care face civilizația noastră să meargă mai departe”.
Practicarea pescuitului este un mod de recreere pentru cei pasionați, dar trebuie să fie realizată cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău execută permanent verificări privind legalitatea acestei activități, organizând acțiuni specifice pe linia prevenirii și combaterii braconajului piscicol.
Aceste acțiuni sunt executate atât în mod independent, cât și cu reprezentanți ai asociațiilor de profil de la nivel județean. Cei care nu au înțeles faptul că pescuitul recreativ al oricăror specii de peşti şi altor vieţuitoare acvatice sub dimensiunile minime legale este interzis de lege sau nu au avut permis de pescuit valabil au fost nevoiți să suporte rigorile legii, nu mai puțin de 45 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 8300 de lei, fiind aplicate de jandarmi în astfel de cazuri de la începutul anului, cu precizarea că peștele capturat a fost repus în mediul său natural.
Prevenirea și combaterea faptelor de natură penală și contravențională la regimul piscicol a reprezentat o direcție importantă de acțiune a Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău și în anul 2022, în acest sens fiind constatate 14 infracțiuni și 279 de contravenții pentru încălcarea prevederilor O.U.G. nr.23/2008 privind pescuitul și acvacultura.
Acțiunile de acest gen vor continua în acest an, atenția jandarmilor fiind îndreptată asupra modului de respectare a normelor în vigoare pentru conservarea și protecţia faunei piscicole.
Jandarmii băcăuani reamintesc faptul că din data de 9 aprilie a început prohibiția generală pentru pescuitul în habitatele piscicole naturale, în scop comercial, recreativ/sportiv și familial, iar pescarii își vor putea relua activitatea începând cu 7 iunie , iar pescuitul recreativ/sportiv în habitatele piscicole naturale, prin orice metode și mijloace în perioada de prohibiție, conform art. 59 lit. f din O.U.G nr. 23 din 5 martie 2008 (actualizata) privind pescuitul si acvacultura, constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendă de la 600 lei la 1.000 lei şi cu reţinerea şi suspendarea pe o perioadă de 90 de zile a permisului sau autorizaţiei de pescuit, iar pescuitul comercial în perioada de prohibiţie conform art. 64 lit.e) din același act legislativ, constituie infracţiune şi se sancţionează cu amendă şi interzicerea dreptului de a pescui pe o perioadã cuprinsã între 1 şi 3 ani.
Îndemnăm cetățenii să susțină mecanismul și importanța perioadei de reproducere și să înțeleagă impactul direct asupra ecosistemului, prohibiția având ca scop principal protejarea resursei și asigurarea calității pescuitului, în viitor.
Un tânăr de 25 de ani, maistru militar la o unitate militară din Bacău, a furat un bec dintr-un supermarket unde venise să facă cumpărături împreună cu logodnica sa, informează ziarulevenimentul.ro.
A fost prins de agenții de pază, iar apoi ancheta a fost preluată de Parchetul de pe lângă Tribunalul Militar Iași.
După ce a plătit contravaloarea produsului, a fost trimis în judecată și i s-a cerut să presteze 60 de ore de muncă neremunerată în folosul comunității.
Tânărul a uitat să îndeplinească această obligație și dosarul său a fost redeschis.
În urma incidentului, militarul a fost suspendat din funcție la unitatea din Bacău unde lucra. Potrivit reprezentanților acesteia, tânărul a fost destituit din cauza nerespectării regulilor de conduită și a prejudiciului adus imaginii instituției militare.
De asemenea, acesta riscă să-și piardă și slujba deoarece condamnarea într-un dosar penal poate duce la încetarea contractului de muncă. Mai mult decât atât, bărbatul este supus unei anchete disciplinare interne la Forțele Aeriene Române, în urma căreia se va decide dacă va fi sancționat disciplinar sau chiar demis din armată.
Râul Bistrița a fost folosit pentru transportul lemnului în aval, chiar și pâna la Galați, unde se construiau corăbii. Plutașii de pe Bistrița au adus multă vreme și lemn pentru fabrica Letea din Bacău, însă tradiția s-a pierdut după ce s-a construit barajul de la Biucaz. În imagine, unii din ultimii plutași care aduceau lemne pentru fabrica de hârtie din Bacău.
În satul Cornii de Sus își duce viața de zi cu zi o femeie înaintată in vârstă, doamna Lucreția, cu o condiție socială modestă, cărând în suflet multe doruri și greutăți. Și-a îngropat soțul, și-a îngropat fiul, Ghiorghiță, s-a bucurat de căsătoria fiicei, Monica.
Însă, viața îi pregătise încă ceva, scrie pagina FB Comuna Tătărăști. Dintr-un motiv tainic, fiica cea mai mică, Otilia, la vârsta de 18 ani a plecat în lume, ca mulți oameni din sat, pentru o viață mai bună. Iureșul vieții a făcut ca legătura cu lumea satului să se piardă, lăsând în urmă doruri și frământări.
Această absență a cuprins aproximativ 23 de ani. Așadar, o mamă care nu și-a auzit copilul de aproape un sfert de secol. Viața are tainele ei, iar fiecare om primește de la viață o anumită lecție. O lecție ce se predă din mers, doar acelor oameni sensibili și care pot înțelege câte ceva din lumea aceasta existențială. Însă, nimic nu e întâmplător…
Anul acesta, în a treia zi de Paște, Cerul a făcut ca fiica să poată vorbi cu mama ei, prin telefon. Va urma și o întâlnire fizică cât de curând. Cel mai probabil, bucuria nu poate fi așternută în cuvinte….o bucurie pe care, cu ajutorul unor complici, o transmitem tuturor!
Violența în școli a devenit o problemă din ce în ce mai mare în societatea noastră. Aceasta poate fi definită ca orice act fizic sau verbal care poate cauza durere, rănire sau suferință, fie ca este intenționat sau nu. Violența în scoli poate fi întâlnită în diferite forme, precum bullying-ul, agresiunea verbală sau fizică între elevi, acte de vandalism sau chiar și intimidarea cadrelor didactice.
În opinia psihologului Dan Ivănescu, aceasta problema are efecte negative asupra educației și vieții elevilor, iar copiii care sunt supuși la violenta în școli pot avea probleme de sănătate mentala, inclusiv depresie, anxietate sau PTSD.
„Aceștia pot avea probleme în dezvoltarea abilităților sociale și relaționale, ceea ce poate afecta capacitatea lor de a interacționa cu alți oameni și de a dezvolta relații sănătoase. De asemenea, violenta în scoli poate afecta și performanta academica a elevilor. Copiii care sunt supuși la violenta în scoli pot avea probleme de concentrare, iar stresul și anxietatea pot afecta capacitatea lor de a învață și de a retine informațiile. Este important sa abordam aceasta problema cu seriozitate și sa luam masuri pentru a reduce violenta în scoli. Acest lucru poate fi realizat prin promovarea valorilor și comportamentelor pozitive, prin creșterea gradului de conștientizare a acestei probleme și prin implementarea de politici și programe care sa promoveze siguranța și respectul în scoli”, declară psihologul Dan Ivănescu.
Cauzele violenței în școli
Potrivit specialistului, violenta în școli poate fi cauzată de mai mulți factori, printre care:
Factori individuali: probleme de sănătate mintală, tulburări de comportament, expunerea la violență în familie sau comunitate și traume personale. “Problemele de sănătate mintală pot fi o consecință a unei tulburări sau a unui dezechilibru chimic în creier. Aceste probleme pot afecta gândirea, emoțiile și comportamentul unei persoane și pot duce la dificultăți în relații, la locul de muncă sau în alte aspecte ale vieții. Tulburările de comportament pot fi cauzate de o serie de factori, cum ar fi problemele de sănătate mintală, experiențele traumatice sau problemele de dezvoltare. Aceste tulburări pot include comportamente impulsiv-agresive, probleme cu autoritatea sau cu regulile sociale, sau comportamente auto-distructive. Expunerea la violență în familie sau comunitate poate avea un impact puternic asupra dezvoltării unui individ. Aceasta poate duce la probleme de sănătate mintală, tulburări de comportament și chiar la traume. Traumele personale, cum ar fi abuzul sexual, fizic sau emoțional, pot avea un impact profund asupra dezvoltării individuale. Aceste experiențe pot duce la probleme de sănătate mintală, tulburări de comportament și probleme cu încrederea și relațiile cu ceilalți”, explică psihologul Dan Ivănescu.
Factori interpersonali: relații nesănătoase, agresiunea între perechi, hărțuirea și excluderea socială. “Relațiile nesănătoase se referă la relații în care unul sau ambii parteneri se simt împovărați sau controlați într-un mod nesănătos. Aceste relații pot fi emoțional sau fizic abuzive și pot avea un impact negativ asupra stimei de sine, sănătății mentale și fizice ale indivizilor implicați. Agresiunea între perechi se referă la orice formă de violență, fizică sau verbală, între parteneri. Aceasta poate include lovituri, insulte sau amenințări și poate avea un impact devastator asupra sănătății și bunăstării victimelor. Hărțuirea se referă la orice formă de comportament nedorit sau neplăcut, inclusiv comportament sexual, care afectează negativ persoana care este expusă la acesta. Aceasta poate include hărțuirea sexuală la locul de muncă sau în școală, hărțuirea online sau prin intermediul altor mijloace de comunicare. Excluderea socială este o formă de ostracizare socială, care poate fi intenționată sau nu. Acesta poate avea un impact negativ asupra stimei de sine, relațiilor și sănătății mentale a celor care sunt excluși”, declară psihologul Dan Ivănescu.
Factori instituționali: lipsa de resurse și suport pentru elevi și profesori, politicile școlare ineficiente, managementul defectuos al conflictelor și absența unui climat pozitiv în școală. “Lipsa de resurse și suport poate duce la o experiență educațională suboptimală pentru elevi și profesori. Aceasta poate include lipsa de echipamente și materiale, insuficiența de personal auxiliar, precum și lipsa de sprijin și formare pentru profesori. Politicile școlare ineficiente pot fi o sursă de frustrare și stres pentru elevi și profesori. Aceste politici pot fi rigide sau inadaptate la nevoile și circumstanțele unice ale elevilor sau ale școlii, ceea ce poate duce la disconfort și rezistență la îndeplinirea acestora. Managementul defectuos al conflictelor poate contribui la un mediu de învățare ostil, care poate fi distractiv și potențial periculos. Aceasta poate include abuzul verbal sau fizic, bullying-ul și excluderea socială, toate acestea având un impact negativ asupra stimei de sine și a motivației pentru învățare. Absența unui climat pozitiv în școală poate afecta capacitatea elevilor de a se implica și de a învăța. Acesta poate include absența de susținere socială, lipsa de încredere în sistemul educațional sau lipsa de respect pentru elevi și profesori”, explică specialistul.
Factori sociali și culturali: normele sociale care promovează violența, discriminareași stereotipurile de gen, sărăciași lipsa de oportunități educaționale. “Normele sociale care promovează violența, discriminarea și stereotipurile de gen pot duce la o cultură a violenței și discriminării. Aceasta poate include agresiunea fizică sau verbală, precum și discriminarea rasială, de gen sau de orientare sexuală. Aceste norme sociale negative pot afecta negativ stima de sine, sănătatea mentală și relațiile interpersonale ale indivizilor. Sărăcia și lipsa de oportunități educaționale pot afecta în mod negativ viața unei persoane prin limitarea accesului la resurse, precum și prin reducerea oportunităților de învățare și dezvoltare. Acest lucru poate duce la un nivel scăzut de educație, la un nivel scăzut de trai și la oportunități reduse pentru dezvoltarea carierei. În plus, stereotipurile de gen pot afecta capacitatea unei persoane de a-și atinge potențialul, prin limitarea accesului la oportunități educaționale și de carieră. Acest lucru poate include stereotipuri negative legate de abilitățile femeilor în domeniul științelor și tehnologiei sau de rolul bărbaților în îngrijirea copiilor”, afirmă psihologul.
Soluții privind combaterea violenței în școli
Pentru a combate violența în școli, este esențial să se abordeze acești factori la diferite niveluri. Psihologul Dan Ivănescu propune o serie de șapte soluții privind combaterea violenței în școli, care pot include:
Sprijin pentru sănătatea mintală: Implementarea programelor de sănătate mintală în școli, oferirea de consiliere și sprijin pentru elevii cu probleme emoționale și comportamentale, precum și educarea profesorilor și părinților despre semnele și simptomele problemelor de sănătate mintală.
Îmbunătățirea relațiilor interpersonale: Promovarea unui climat școlar pozitiv, bazat pe respect și empatie, prin dezvoltarea abilităților sociale și emoționale ale elevilor, încurajarea comunicării deschise și gestionarea eficientă a conflictelor.
Schimbarea politicilor și practicilor școlare: Revizuirea și îmbunătățirea politicilor școlare legate de disciplină, hărțuire și violență, asigurarea unui mediu sigur pentru elevi și profesori și implicarea părinților în procesul educațional.
Abordarea factorilor sociali și culturali: Educarea elevilor și a comunității despre efectele negative ale discriminării, stereotipurilor de gen și normelor sociale violente, promovarea egalității de șanse educaționale și sprijinirea familiilor aflate în situații dificile prin programe comunitare.
Prevenirea și intervenția timpurie: Identificarea și sprijinirea elevilor aflați în situații de risc, implementarea programelor de prevenire a violenței și a hărțuirii în școli și promovarea cooperării între școli, comunități și autorități locale pentru a aborda problemele legate de violența în școli.
Formarea și dezvoltarea profesională a personalului educațional: Oferirea de formare și resurse adecvate pentru profesori și personalul auxiliar, pentru a-i ajuta să gestioneze comportamentele violente și să promoveze un mediu școlar pozitiv și incluziv.
Încurajarea implicării elevilor și a părinților: Crearea unor oportunități pentru elevi să se implice în activități extracurriculare și proiecte comunitare, precum și încurajarea părinților să se implice în procesul educațional și să susțină eforturile școlii de a preveni și aborda violența în școli.