31 octombrie 2024
Acasă Blog Pagina 540

Avaria de la rețeaua de apă ar putea fi reparată în această noapte

Primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu a adus vești încurajatoare privind intervenția la avaria survenită în rețeaua de apă a Aeroportului. Conform informațiilor comunicate de Compania de Apă și Canalizare (CRAB), s-a reușit decopertarea conductei în zona afectată, iar lucrările de înlocuire a tronsonului avariat vor fi finalizate în cursul nopții. Aceste evoluții sugerează că furnizarea apei în zona de sud a orașului ar putea fi reluată începând de mâine dimineață.

Avaria a fost semnalată în această dimineață, imediat după finalizarea lucrărilor de săpături în curtea Aeroportului, în cadrul unui important proiect de investiții în desfășurare. Cu toate că inițial se estima că intervenția va fi una simplă, s-a constatat că situația este mai complexă decât s-a anticipat inițial, fiind necesare lucrări de săpare suplimentare pentru a localiza exact defectul.

Primarul a explicat că întreruperea alimentării cu apă în zona de sud a orașului a fost inevitabilă, întrucât avaria s-a produs în rețeaua de distribuție și nu în cea de aducțiune. Astfel, rezerva de apă a orașului nu a putut acoperi această defecțiune. Cu toate acestea, Stanciu-Viziteu a asigurat locuitorii că presiunea în rețeaua de apă se va normaliza în cursul zilei de astăzi pentru zonele de centru și nord ale orașului.

În privința zonei de sud, primarul a subliniat că finalizarea lucrărilor de înlocuire a tronsonului avariat este un pas crucial în remedierea avariei. Odată ce aceste lucrări vor fi finalizate cu succes, se estimează că furnizarea apei va fi reluată începând de mâine dimineață. Cu toate acestea, Stanciu-Viziteu a reiterat că situația va fi monitorizată îndeaproape, iar deciziile privind reluarea alimentării cu apă vor fi luate în funcție de progresele înregistrate.

Primarul a transmis și un apel către cetățeni, îndemnându-i să fie răbdători și să continue să folosească apa cu moderație până la rezolvarea completă a problemei.

Avaria de la conducta de apă rece, lasă o buna parte din Bacău și fără apă caldă

    Thermoenergy Bacău anunță că, în urma unei avarii majore apărute în rețeaua de transport a apei potabile, furnizarea apei calde de consum va fi sistată pentru consumatorii racordați la următoarele Puncte Termice/Module Termice: PT 15, PT 18, PT 19, PT 20, PT 21, PT 22, PT 29, PT 30, PT 31, PT 33, PT 35, MT 46, MT 50, MT Letea (3 module), MT (Aerostar) 36-41, MT 30-33, MT 33-35.

    De asemenea, nu se va putea furniza apă rece pentru consumatorii racordați la hidrofoarele situate în PT 20, PT 22, PT 18.

    Avaria survenită necesită intervenții urgente și ample pentru remedierea problemei și readucerea rețelei de transport apă potabilă la funcționalitatea normală. Echipele de intervenție sunt mobilizate și lucrează intens pentru a rezolva situația cât mai repede posibil.

    Thermoenergy Bacău își cere scuze pentru disconfortul creat consumatorilor afectați de această situație neplăcută. Se depun toate eforturile pentru finalizarea lucrărilor de reparații în cel mai scurt timp posibil, astfel încât furnizarea apei calde și reci să fie reluată în condiții optime.

     

    Inspectoratul de Jandarmi recrutează candidați pentru Academia de Poliție „Alexandru I. Cuza”

      A început perioada de înscrieri pentru anul universitar 2023-2024, la una din cele mai prestigioase unități de învățământ superior.

      Este o oportunitate unică pentru tinerii dornici să-și construiască o carieră în domeniul ordinii și liniștii publice, având șansa să devină ofițeri ai Ministerului Afacerilor Interne. Inspectoratul de Jandarmi Județean Bacău recrutează candidați pentru Academia de Poliție „Alexandru I. Cuza”, Arma Jandarmi.

      Procesul de înscriere consta în completarea cererii-tip, în mod lizibil, care se semnează și se transmite exclusiv în format electronic la adresa de e-mail resurse.umane@jandarmeriabacau.ro, până la data de 9 iulie 2023, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, iar dosarul de recrutare, în volum complet, se depune până la data de 21.07.2023.

      Cum arată șantierul avariei de la conducta de apă. Echipa CRAB va lucra toată noaptea

      Primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu a declarat că echipa de la Compania de Apă și Canalizare (CRAB) va lucra neîncetat în cursul nopții pentru a remedia avaria apărută în rețeaua de apă a Aeroportului.

      Avaria a fost sesizată în această dimineață, la scurt timp după finalizarea unor lucrări de săpături în curtea Aeroportului, în cadrul unui proiect de investiții desfășurat acolo. Cu toate că inițial se credea că intervenția va fi una simplă, s-a constatat că situația este mai complexă decât s-a estimat inițial, fiind necesare lucrări de săpare suplimentare pentru a localiza exact defectul.

      Primarul a explicat că întreruperea alimentării cu apă pentru zona de sud a orașului a fost inevitabilă, deoarece avaria s-a produs în rețeaua de distribuție și nu în cea de aducțiune. Astfel, rezerva de apă a orașului nu poate acoperi această defecțiune. Cu toate acestea, primarul a asigurat locuitorii că presiunea în rețeaua de apă va reveni la nivel normal în cursul zilei de astăzi pentru zonele de centru și nord ale orașului.

      Cu privire la zona de sud, primarul a menționat că CRAB încă nu a putut oferi informații precise despre momentul reluării alimentării cu apă. În acest context, primarul a informat Comitetul Local pentru Situații de Urgență că s-ar putea impune o intervenție pentru a asigura furnizarea de apă cetățenilor afectați.

      Stanciu-Viziteu a subliniat că, imediat ce reprezentanții CRAB vor oferi informații clare privind durata estimată pentru remedierea avariei, vor fi luate deciziile necesare pentru a rezolva situația. În același timp, primarul a îndemnat cetățenii să fie răbdători și să folosească apa cu moderație până la rezolvarea completă a problemei.

       

      Ceremonial militar-religios la statuia domnitorului Ștefan cel Mare

        La statuia ecvestră a domnitorului Ștefan cel Mare și Sfânt din Bacău a avut loc, duminică, 2 iulie, un ceremonial militar și religios organizat de Filiala Județeană „Colonel Corneliu Chirieș” a Asociației Naționale Cultul Eroilor (ANCE) „Regina Maria” și de Asociația Despărțământul Astra „Vasile Alecsandri”. Pe 2 iulie 1504, marele voievod a trecut la cele veșnice și a fost înmormântat la Mănăstirea Putna.

        La eveniment au fost prezenți primarul municipiului Bacău, Lucian Stanciu-Viziteu, consilierul județean Ilie Bîrzu, președintele Filialei Bacău a Veteranilor de Război, generalul de flotilă aeriană dr. Vasile Florea, președintele Filialei Bacău a Asociației Cadrelor Militare în Retragere și în Rezervă, col. (rtr) Costel Ciupercă, și președintele Sucursalei Bacău a Uniunii Armenilor din România, Vasile Agop, dar și membri ai organizațiilor menționate. Garda de onoare la monument a fost asigurată de militari ai Jandarmeriei și de elevi îmbrăcați în costume specifica armatei Române din Primul Război Mondial, coordonați de col. (rtr) Stelian Cojocaru și de mr. (r) Gicu Moraru.

        „Am organizat evenimentul la statuia marelui voievod al Moldovei – a spus președintele Filialei Cultul Eroilor, Dănuț Voicu, membru al Consiliului Director al ANCE – pentru a ne reaminti ce a însemnat Ștefan cel Mare, cea mai mare personalitate a Evului Mediu Românesc, pentru istoria țării în general, pentru Moldova și pentru Bacău în special.” Evenimentul a fost precedat de un tedeum la Biserica „Sf. Ioan” din apropierea monumentului.

        După slujba religioasă de pomenire a marelui apărător al creștinătății, celebrată chiar la monument de un preot de la Protopopiatul Bacău și unul de la Biserica „Sf. Treime” de la Inspectoratul Județean de Jandarmi, despre semnificația acestui eveniment și despre personalitatea domnitorului au vorbit Lucian Stanciu-Viziteu, prof. univ. dr. Doru Ciucescu și dr. Vasile Florea. Un grup de interprete de la Despărțământul Astra, coordonate de prof. Ioachim Dămoc, au interpretat melodii populare specifice evenimentului, iar la final la monument au fost depuse coroane și jerbe de flori.

        Apă cu program în comunele Filipeşti, Faraoani si Hemeiuş

        În vederea refacerii rezervei de apă potabilă aferent Sistemului de Alimentare cu Apă al comunei Filipeşti, în perioada 01.07 – 15.07.2023 furnizarea apei potabile se va face după urmatorul program:

        • În zilele de 01, 03, 05, 07, 09, 11, 13 şi 15.07.2023

        –        între orele 06:00 – 20:00 programul de furnizare al apei potabile va fi unul normal pentru consumatorii din comuna Filipeşti sat Filipeşti;

        –        între orele 20:00 – 06:00 furnizarea apei potabile va fi sistată în toată com. Filipeşti, în vederea refacerii stocului de apă;

        • În zilele de 02, 04, 06, 08, 10, 12 şi 14.07.2023

        –        între orele 06:00 – 20:00 programul de furnizare al apei potabile va fi unul normal pentru consumatorii din comuna Filipeşti sat Cârligi şi sat Galbeni;

        –        între orele 20:00 – 06:00 furnizarea apei potabile va fi sistată în toată com. Filipeşti, în vederea refacerii stocului de apă;

         

        În vederea refacerii rezervei de apă potabilă în bazinul de retenţie aferent Sistemului de Alimentare cu Apă al comunei Faraoani, în perioada 01.07 – 15.07.2023, în intervalul orar 06:00 – 09:00 şi 18:00 – 22:00, CRAB va sista furnizarea apei potabile pentru consumatorii de pe străzile Aleea Trandafirilor, Gradiniţei, Tineretului, Cacova Mică, Moghioruş, Principală (de la E85 până la nr. 90) şi Valea de Jos.

        În vederea refacerii rezervei de apă potabilă în bazinul aferent Sistemului de Alimentare cu Apă al comunei Hemeiuş sat Fântanele, în perioada 01.07 – 15.07.2023 furnizarea apei potabile se va face după urmatorul program:

        • În zilele pare

        –        în intervalul orar 05.00 – 22.00,  programul de furnizare al apei potabile va fi unul normal pentru consumatorii din partea de sus a satului Fântanele, inclusiv str. Privighetorii, iar pentru consumatorii din partea de jos a satului Fântanele, inclusiv str. Tineretului furnizarea apei potabile va fi sistata;

        –        în intervalul orar 22:00 – 05:00 furnizarea apei potabile va fi sistată pentu toţi consumatorii satului Fântanele, în vederea refacerii stocului de apă;

        • În zilele impare

        –        în intervalul orar 05.00 – 22.00,  programul de furnizare al apei potabile va fi unul normal pentru consumatorii din partea de jos a satului Fântanele, inclusiv str. Tineretului, iar pentru consumatorii din partea de sus a satului Fântanele, inclusiv str. Privighetorii furnizarea apei potabile va fi sistata;

        –        în intervalul orar 22:00 – 05:00 furnizarea apei potabile va fi sistată pentru toti consumatorii satului Fântanele, în vederea refacerii stocului de apă.

         

        S.C. CRAB S.A. reaminteşte utilizatorilor că folosirea apei în alte scopuri decât cel menajer, pe timp de vară, duce la o crestere a consumurilor peste capacitatea maximă instalată a sistemului de alimentare cu apă, ceea ce determină dificultăţi în asigurarea unui nivel minim de apă în rezervor care să permită pomparea în regim normal, aspect ce ne obligă să aplicăm restricţii în furnizarea apei potabile.

        Joacă, artă şi investigaţii de mediu la concursul național de ecologie și protecția mediului ”Eco-reporteri în acțiune”, ediția a X-a

           O mini-tabără de ecologie s-a desfășurat în Bacău, în perioada 29 iunie – 2 iulie 2023, iar invitații au fost elevi din toată ţara, care s-au înscris la Concursul național de ecologie și protecția mediului ”Eco-reporteri în acțiune”, ediția a X-a, etapa indirectă. Concursul a fost inițiat și dus mai departe timp de 10 ani de profesoara Nela Dumea, care reușește o adevărată performanță în continuitate, anul acesta în colaborare cu Liceul Tehnologic ”Dumitru Mangeron”, care a oferit condiții excelente pentru activități, masă și cazare. Pe lângă finanțarea de la Ministerul Educației, la reușită au contribuit: ISJ Bacău, Primăria Bacău, Direcția Silvică Bacău, Administrația Bazinală de Apă ”Siret” Bacău, Agenția Județeană de Protecția Mediului Bacău și Complexul Muzeal de Științe ale Naturii ”Ion Borcea” Bacău. Palatul Copiilor Bacău a fost partener de nădejde al acestei ediţii.

          După evaluarea lucrărilor trimise prin poştă de către câştigătorii etapei judeţene a acestui concurs naţional, s-a realizat un clasament. Toţi participanţii de la etapa indirectă (provenind din 28 de judeţe!) au fost invitaţi să ia parte la tabăra de ecologie. Aici au participat la ateliere de creație din materiale reciclate, au vizitat Muzeul de Științele Naturii ”Ion Borcea” Bacău, s-au jucat vânând comori naturale (specii de plante, animale şi alte bogăţii) în Parcul Dendrologic Hemeiuș, au aflat de legătura dintre ilustrul compositor George Enescu şi judeţul Bacău vizitând Conacul ”Rosetti-Tescanu” de la Tescani, au admirat coloritul şi au simţit mirosul relaxant al lavandei de pe dealul Osoiu – Moinești în timp ce au făcut fotografii memorabile. Parcul Dendrologic Dofteana, cu numeroşii copaci exotici aclimatizaţi cu succes, traseul educativ modern pus la dispoziţie de Direcţia Silvică Bacău și a sa pepiniera de molizi au fost un alt punct de atracţie important pentru micii ecologişti. Periplul educational ştiinţific şi turistic a fost încheiat prin vizitarea oraşului Slănic Moldova şi a izvoarelor sale minerale tămăduitoare din staţiunea emblemă a turismului băcăuan.

           

          Elevii din județul Bacău au câștigat patru premii

           

          Premiul I

          Școala Gimnazială ”Nicu Enea” Bacău la secțiunea Investigații de mediu – nivel gimnazial prin elevii Denisa Lăcătușu și Mădălin-Andrei Matei (profesor Iuliana Bontă), autorii Proiectului ”Lacul Bacău II – vecinul nostru ospitalier dar nevizitat”;

          Școala Gimnazială nr. 1 Onești la secțiunea Caligrame – învățământ gimnazial prin Ioana Radu-Ochiu cu ”Plămânul verde al Terrei” (profesor Gabriela Călin).

          Premiul II

          Școala Gimnazială ”Miron Costin” Bacău la secțiunea Caligrame – învățământ primar prin elevele Mara Cioineag și Teodora Mihalache, autoare ale lucrării ”Phoenix” (profesor inv. primar Creangă Liliana);

          Premiul III

          Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” Sascut la secțiunea Investigații de mediu – nivel liceal cu proiectul ”Microplasticul și microfibrele în natură” realizat de Bianca Năstase, Elisa Higiu și Beatrice Miftode (profesor Aurelia Dascălu);

          La această ediție a Concursului ”Eco-reporteri în acțiune” s-au înscris la etapa indirectă 98 de lucrări, realizate de 148 elevi îndrumați de 45 de cadre didactice din 28 de judeţe ale țării, inclusiv Bacău. Cele trei secțiuni de concurs au fost: Investigații de mediu cu tema ”Calitatea factorilor de mediu din zona în care locuiesc participanții, abordată prin prisma utilizării tehnologiilor nepoluante”; Caligrame cu subiect de mediu cu tema ”Dezvoltarea durabilă prin implementarea de tehnologii nepoluante”; Afișe și postere cu temă de mediu  cu tema ”Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”.

          La etapa directă s-au întrecut echipaje provenind din judeţele: Neamţ (Clubul Copiilor Târgu Neamţ), Botoşani (Palatul Copiilor), Vaslui (Clubul Copiilor Huşi), Bacău (Liceul Tehnologic ”Jacques M. Elias” Sascut), Bucureşti (Palatul Naţional al Copiilor), Tulcea (Şcoala Gimnazială ”Dobre Vlădescu” Turcoaia), Iaşi (Palatul Copiilor), Giurgiu (Palatul Copiilor), Suceava (Clubul Copiilor Fălticeni), Sibiu (Colegiul Economic ”George Bariţiu” Sibiu).

          Toate întrecerile organizate direct cu micii ecologişti au fost răsplătite cu diplome şi premii iar cunoaşterea locurilor şi a specificităţilor locale s-a realizat prin vizitele de documentare organizate de şcoala gazdă. Atelierul de creativitate s-a finalizat cu o frumoasă expoziţie de obiecte obţinute din deşeuri reciclabile care va putea fi admirată până la următoarea ediţie de concurs.

          Schimbul de bune practici dintre cadre didactice şi elevi care a avut loc şi prieteniile care s-au legat între elevii din diferitele colţuri ale ţării cu prilejul acestei mini-tabere de ecologie sunt un argument solid pentru continuitatea proiectului. Popularitatea crescută a acestuia se datorează şi includerii lui în Calendarul Activităţilor Naţionale şi Internaţionale al Ministerului Educaţiei pe anul 2023 (poziţia 88). Să sperăm ca şi la ediţiile viitoare să fie la fel de apreciat şi să-şi menţină continuitatea şi în acest calendar. Echipa de organizare îşi va da silinţa să realizeze o muncă de calitate, an de an.

           

          Înscrieri la Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție

            Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău recrutează candidați, în vederea participării la concursul de admitere la Facultatea de Pompieri, din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” sesiunea 2023.

            Pentru anul de învățământ 2023-2024, Inspectoratului General pentru Situații de Urgență i-au fost aprobate 38 de locuri la Facultatea de Pompieri (programul de studii „Instalații pentru construcții – pompieri”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani, din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București.

            Până pe data de 09 iulie, persoanele interesate care au domiciliul sau reședința înscrisă în cartea de identitate în județul Bacău, pot depune cererea de înscriere și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de cazier judiciar de către unitatea de recrutare, respectiv I.S.U.J. Bacău, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail resurseumane@isubacau.ro, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.

            Pentru detalii suplimentare candidații se pot adresa Serviciului Resurse Umane din cadrul

            Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău, cu sediul în municipiul Bacău, str. Milcov, nr. 49, tel. 0234/550000, interior 27116, 27117 sau 27010, pot consulta site-ul inspectoratului (www.isubacau.ro) sau pot consulta Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere la studiiuniversitare de licenţă, în facultăţile Academiei de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza” în anul 2023 disponibil la adresa de internet https://www.academiadepolitie.ro/admitere.html.

            Ce tip de cremă de plajă ți se potrivește?

             

             Vara este aici și soarele strălucește puternic, iar protejarea pielii noastre este esențială. În articolul pe care urmează să îl citești, vei descoperi importanța protecției solare pentru sănătatea pielii, vei înțelege factorii de protecție solară (FPS) și rolul lor în alegerea cremei de plajă potrivite, precum și recomandări specifice pentru fiecare tip de piele. Aflând aceste informații, vei putea face o alegere în cunoștință de cauză atunci când vine vorba de produsele de protecție solară.

            Importanța protecției solare pentru sănătatea pielii

            Protejarea pielii de razele solare este esențială pentru sănătatea noastră. Arsurile solare sunt o problemă frecventă, care poate provoca roșeață, durere și bășici pe piele. De asemenea, expunerea excesivă la soare poate duce la îmbătrânirea prematură a pielii, provocând riduri, pete de vârstă și pierderea elasticității. Aceste efecte negative ale expunerii la soare pot fi prevenite prin utilizarea unei creme de plajă cu un factor de protecție solară adecvat (FPS). Poți găsi creme cu SPF 50 pe drmax.ro, de exemplu.

            Protecția solară adecvată ajută la reducerea riscului de cancer de piele. Melanomul este una dintre cele mai frecvente forme de cancer de piele și este adesea cauzat de expunerea necontrolată la soare. Utilizarea unei creme de plajă cu FPS adecvat poate ajuta la prevenirea apariției cancerului de piele și la menținerea sănătății pielii.

            Sistemul imunitar poate fi, de asemenea, afectat de expunerea la soare. Radiațiile ultraviolete pot slăbi sistemul imunitar, făcându-ne mai vulnerabili la infecții. Este important să utilizăm o cremă de plajă eficientă pentru a oferi o protecție suplimentară sistemului nostru imunitar.

            Factorii de protecție solară (FPS) și rolul lor în alegerea cremei de plajă potrivite

            Factorii de protecție solară (FPS) sunt o măsură a capacității cremei de plajă de a bloca razele ultraviolete ale soarelui. Cu cât este mai mare numărul FPS-ului, cu atât crema de plajă oferă o protecție mai mare. De exemplu, o cremă de plajă cu FPS 30 va bloca aproximativ 97% din razele UVB, în timp ce o cremă de plajă cu FPS 50 va bloca aproximativ 98% din aceste raze. Cu toate acestea, nu există o protecție 100% împotriva razelor UV, indiferent de nivelul FPS-ului.

            Alegerea unui FPS adecvat pentru tipul tău de piele și nivelul de expunere la soare este esențială pentru a proteja pielea împotriva arsurilor solare și a altor probleme. În cazul în care ai pielea deschisă la culoare, care se arde ușor și bronzul este dificil de obținut, se recomandă un FPS de cel puțin 50. Pentru pielea medie, care se arde ușor, dar se bronzează în mod moderat, un FPS de 15-30 poate fi adecvat. Pentru pielea închisă, care se bronzează ușor și rar se arde, un FPS de 15 poate fi suficient.

            Este important să ia în considerare și alte variabile precum intensitatea soarelui, durata expunerii și activitățile desfășurate în aer liber. Dacă te afli la plajă și te expui la soare timp de mai multe ore, un FPS mai mare poate fi necesar pentru a oferi protecție adecvată. De asemenea, dacă te afli în apă sau transpiri, este important să folosești o cremă de plajă rezistentă la apă și să aplici frecvent, la fiecare două ore sau mai devreme.

            Tipuri de piele și recomandări specifice pentru fiecare categorie

            Identificarea celor șase tipuri de piele conform clasificării Fitzpatrick este esențială pentru alegerea cremei de plajă potrivite. Fiecare tip de piele are caracteristicile sale, precum culoarea ochilor, părului și tendința de a se arde sau de a se bronza în urma expunerii la soare. Astfel, putem identifica tipul nostru de piele și să înțelegem importanța alegerii unei creme de plajă potrivite.

            Necesitatea unui nivel adecvat de protecție solară pentru fiecare tip de piele este importantă. Persoanele cu tipuri de piele diferite au nevoie de diferite niveluri de protecție solară, în funcție de sensibilitatea lor la razele UV. De exemplu, persoanele cu pielea foarte deschisă la culoare (tipul I) au nevoie de un FPS mai mare, în timp ce persoanele cu pielea mai închisă la culoare (tipul VI) pot folosi un FPS mai mic.

            Recomandările specifice de produse de protecție solară în funcție de tipul de piele sunt importante. Este recomandat să utilizăm creme de plajă și loțiuni cu diverse grade de protecție solară, în funcție de tipul de piele. Aceasta poate include sugestii de produse cu filtre minerale sau chimice, în funcție de nevoile și preferințele fiecărei persoane.

            În concluzie, alegerea cremei de plajă potrivite este esențială pentru protejarea sănătății pielii și prevenirea afecțiunilor cauzate de expunerea la soare. Prin înțelegerea importanței protecției solare, cunoașterea factorilor de protecție solară și identificarea tipului de piele, putem face alegeri informate și adecvate nevoilor noastre. Protejează-ți pielea și bucură-te în siguranță de soare!

             

            Avarie pe conducta de apă potabilă din Bacău: Furnizarea apei întreruptă în zona de sud a Bacăului

              O avarie a survenit pe conducta de transport a apei potabile, situată pe strada Aeroportului, din municipiul Bacău. Din cauza acestei avarii, furnizarea apei potabile către consumatorii din zona Sud a municipiului Bacău, care include zonele de la Orizont până la Metro, a fost întreruptă începând cu data de 3 iulie 2023, începând cu ora 08:00.

              De asemenea, consumatorii de pe străzile General Ștefan Gușe, Dr. Alexandru Șafran și Arcadie Șeptilici (parțial) vor fi afectați de întreruperea furnizării de apă.

              Echipele de intervenție ale SC CRAB SA sunt prezente la fața locului pentru a identifica exact locul avariei și a remedia problema.

              După ce conducta va fi decopertată și pierderea avariei va fi evaluată, se va comunica un program estimat pentru reluarea furnizării de apă către consumatori.

              Se recomandă consumatorilor afectați să fie pregătiți pentru întreruperea temporară a apei potabile și să își planifice activitățile în consecință.

              Bacalaureat 2023: trei medii de 10 în județul Bacău

              S-au afișat notele la Bacalaureat. În județul Bacău s-au obtinut trei medii de 10: la Liceul teoretic Spiru Haret din Moinești, la Colegiul Național Gheorghe Vrănceanu și la Colegiul Național Ferdinand I din Bacău.

              În județul Bacău, rata cumulată de promovare (înainte de contestații) este de 79,4%, ceea ce înseamnă un număr de 2.889 de candidați care au obținut medii mai mari sau egale de/cu 6 (șase), dintr-un total de 3.637 de candidați prezenți, o rată peste cea națională, care este de 72,8% . Pentru promoția curentă, rata cumulată de promovare este 83,8%, respectiv 2.803 candidați cu medii mai mari sau egale cu 6 (șase), dintr-un total de 3.344 de candidați prezenți, o rată, de asemenea, mai mare decât cea națională, care este de 78,4%.

              Pe discipline de examen, statistica numărului de candidați din județul Bacău care au fost notați cu 10 (zece) este următoarea:
              • 22 au obținut nota 10 la proba de Limba și literatura română;
              • 170 au obținut nota 10 la proba obligatorie a profilului (Matematică – 70 / Istorie – 100);
              • 135 au obținut nota 10 la proba la alegere a profilului și a specializării (Biologie – 18, Chimie – 11, Filosofie – 1, Fizică – 38, Geografie – 27, Informatică – 8, Logică, argumentare și comunicare – 29, Psihologie – 2 și Sociologie – 1).

              Pe mediile de promovare, statistica la nivelul județului Bacău se prezintă astfel:
              • 3 candidați au obținut media 10 (zece);
              • 692 de candidați au obținut medii între 9 și 9.99;
              • 914 de candidați au obținut medii între 8 și 8.99;
              • 738 de candidați au obținut medii între 7 și 7.99;
              • 542 de candidați au obținut medii între 6 și 6.99.

              Contestațiile pot fi depuse/transmise astăzi, 3 iulie, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice. Candidații care contestă nota/notele obținută/obținute completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/ reprezentanții legali ai acestora.

              Rezultatele înregistrate după soluționarea contestațiilor vor fi anunțate vineri, 7 iulie, conform calendarului oficial.

              Pentru a fi declarat promovat la examenul național de Bacalaureat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:
              • să-și fi echivalat sau recunoscut toate probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
              • să aibă susținute toate probele scrise și să obțină nota 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
              • să obțină media generală 6 (cel puțin) la probele scrise.
              Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de Bacalaureat. Candidații care s-au prezentat la toate probele de examen, dar nu îndeplinesc simultan condițiile, precum și candidații care s-au prezentat la unele, dar nu la toate probele de examen sunt declarați „respinși”.

               

              Amenzi de aproape 220.000 de lei date în weekend, în cadrul uneia din cele mai mari acțiuni integrate din acest an

              În perioada 30 iunie – 02 iulie a.c., în județul Bacău au fost organizate 24 de acțiuni în sistem integrat pentru prevenirea infracțiunilor săvârșite cu violență, combaterea consumului de substanțe interzise, depistarea şi tragerea la răspundere a persoanelor urmărite în temeiul legii şi identificarea bunurilor produs al infracțiunilor, precum şi a persoanelor care încalcă prevederile legale.

              În zilele de 30 iunie, 01 iulie și 02 iulie a.c., peste 500 de polițiști de ordine publică, rutieră, investigații criminale, de la arme, explozivi și substanțe periculoase, economic, luptători pentru acțiuni speciale, combaterea criminalității organizate, imigrări, transporturi, de la compartimentul analiza și prevenirea criminalității, împreună cu peste 350 de jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău și Grupării Mobile de Jandarmi Bacău au acționat în sistem integrat, în județul Bacău, pentru prevenirea infracțiunilor săvârșite cu violență, combaterea consumului de substanțe interzise, depistarea, identificarea şi tragerea la răspundere a persoanelor urmărite în temeiul legii şi a bunurilor produs al infracțiunilor, precum şi a persoanelor care încalcă prevederile legale.

              Activitățile au beneficiat de suportul Direcției Operațiuni Speciale și Unității Teritoriale de Analiză a Informațiilor Bacău.

              De asemenea, la acțiuni au participat și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Județean Bacău, Agenției Naționale Antidrog – Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bacău, Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacău, Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Bacău, Direcției de Sănătate Publice Bacău.

              În urma activităților au fost legitimate peste 1.800 de persoane, au fost controlate peste 700 de autovehicule, au fost efectuate peste 650 de testări cu aparatele alcooltest și 31 de testări cu dispozitivele drug test.

              Forțele de ordine au aplicat 495 sancțiuni contravenționale pentru neregulile constatate, în valoare totală de 219.000 de lei, dintre care: 295 la regimul circulației rutiere, 136 conform Legii 61/1991, 64 conform altor acte normative, au fost reținute 30 permise de conducere și 20 certificate de înmatriculare, au fost ridicate în vederea confiscării bunuri în valoare de peste 9.000 de lei.

              Polițiștii au constatat 9 infracțiuni, au depistat 2 urmăriți la nivel internațional și un urmărit la nivel național.

              Pompierii au dat amenzi de 45.000 de lei cluburilor și barurilor

                În intervalul 30 iunie – 03 iulie, inspectorii de prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău au executat 11 controale de specialitate, la obiectivele de tip cluburi, baruri și amenajări în aer liber.

                În urma acțiunilor de control au fost constatate 35 de nereguli, sancționate contravențional astfel: 21 de  avertismente și 14 amenzi în cuantum de 45.000 de lei.

                Printre neregulile constatate se numără funcționarea fără autorizație de securitate la incendiu și exploatarea instalației electrice cu deficiențe.

                Acțiunile de control la obiectivele cu aglomerări de persoane vor continua pe întreaga perioada a sezonului estival.

                Reținut după cea fost prins conducând beat un autovehicul cu plăcuțele de înmatriculare ale altei mașini

                  Polițiștii din cadrul Secției 3 Poliție Rurală Onești au depistat în flagrant delict, un bărbat de 35 de ani, din comuna Livezi care conducea un autoturism pe raza localității Mănăstirea Cașin, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.

                  Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o valoare de 1,00 mg/l alcool pur în aerul expirat.

                  În urma testării, bărbatul a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                  Totodată, în urma verificărilor efectuate în baza de date a reieșit faptul că,  plăcuțele de înmatriculare montate pe autoturismul condus de cel în cauză sunt atribuite altui vehicul.

                  În urma administrării probelor, polițiștii au dispus măsura reținerii pe bază de ordonanță pentru 24 de ore a bărbatului de 35 de ani, acesta fiind introdus în Arestul I.P.J. Bacău.

                  Cercetările continuă sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influenţa alcoolului, punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat şi cu număr fals de înmatriculare.

                  Droguri găsite la un tânăr din Scorțeni

                    Polițiștii moineșteni au depistat în incinta unei societăți comerciale de pe raza comunei Scorțeni, un tânăr, de 22 de ani, din localitate, asupra căruia a fost găsită o substanță vegetală uscată, sub formă de muguri, ce emana miros specific substanțelor cu efect psihotrop.

                    Substanța identificată a fost ridicată în vederea înaintării către Brigada de Combatere a Criminalității Organizate Bacău.

                    Încă o campanie de sterilizare a câinilor cu stăpân s-a încheiat cu succes

                    Campania de sterilizare a câinilor cu stăpân, organizată de Serviciul Gestionare Câini fără Stăpân din Primaria Bacau, continuă să înregistreze progrese semnificative, conform declarațiilor șefului acestui serviciu, Dinu Păncescu. Una dintre campaniile recente a avut loc vineri, 30 iunie, și a fost un succes în ceea ce privește numărul de câini sterilizați.

                    În această zi, un număr de 47 de câini au fost sterilizați, dintre care 40 erau femele și 7 erau masculi.

                    De asemenea, se remarcă și faptul că numărul total al câinilor cu proprietar sterilizați în anul 2023 a atins cifra de 221. Aceasta este o realizare remarcabilă și reprezintă un pas important în direcția atingerii obiectivului stabilit pentru acest an, respectiv sterilizarea a 300 de căței cu proprietar.

                    Această campanie de sterilizare are un impact semnificativ asupra comunității locale, deoarece ajută la controlul populației canine și la reducerea abandonului și vagabondajului animalelor. Prin educarea proprietarilor și oferindu-le servicii de sterilizare gratuite, Primăria Bacău își arată angajamentul față de bunăstarea animalelor și promovează o abordare responsabilă în gestionarea câinilor cu stăpân.

                    Consiliul Național al Elevilor cere mai multă „diversitate” și pedepsirea profesorilor care „nu asigură un cadru incluziv” în clase

                    La finele lunii trecute, Consiliul Național al Elevilor a publicat, pe pagina de Facebook, un sondaj potrivit căruia majoritatea repondenților cer promovarea diversității în școlile din România, cuprinzând aspecte de gen, rasă, cultură, orientare sexuală și abilități diferite.

                    Din documentul ce cuprinde rezultatele sondajului, se desprinde că elevii consideră că diversitatea nu este suficient promovată în cadrul sistemului de învățământ. În proporție de 63,2%, respondenții au afirmat că, la vârsta lor, ar trebui să învețe despre diferite perspective și medii care construiesc lumea înconjurătoare.

                    «La propunerea cultelor religioase, amendamentul ce exclude fraza „promovarea diversității ca resursă de învățare” și o înlocuiește cu „respectarea diversității pentru a genera aptitudini incluzive și tolerante” a fost integrat în noua formă a legii.

                    CNE sesizează o diferență majoră între promovare și tolerare și solicită ferm revenirea la formularea inițială, pentru a asigura tuturor elevilor din România, indiferent de proveniență, convingeri, preferințe și dizabilități, un mediu sigur și incluziv de învățare, unde nu este lăsat loc de interpretări asupra modului în care aceștia ar trebui tratați», se afirmă în document.

                    44,4% din cei ce au răspuns sondajului cred că este suficient ca legea să includă numai formularea „respectarea diversității”.

                    Pe de altă parte, 55,6% afirmă 12 că nu este suficient ca diversitatea să fie numai „respectată”, ci că aceasta trebuie promovată de cadrele didactice și restul personalului școlar, așa cum era prevăzut și în forma inițială a legii.

                    „Amintim aici că România, ca stat membru al Uniunii Europene, are datoria de a promova diversitatea de gen, rasială, culturală, sexuală și de abilități, așa cum reiese din Strategia pentru egalitatea de gen 2020-2025, Planul de acțiune antirasism 2020-2025, Strategia pentru egalitatea persoanelor LGBTIQ+ 2020-2025, Strategia pentru drepturile persoanelor cu dizabilități 2021-2030 și altele”, se mai arată în documentul citat.

                    Consiliul Național al Elevilor cere cere promovarea reală a diversității în unitățile de învățământ și implementarea unui algoritm de monitorizare a cazurilor de discriminare în școlile preuniversitare.

                    Aplicarea sancțiunilor, conform legislației în vigoare, către cadrele didactice care nu asigură un mediu incluziv în sălile de clasă este, de asemenea, una dintre măsurile solicitate.

                    Cum poate un proiect să schimbe 5 comunități aducând împreună familiile, profesorii și autoritățile locale. Exemplul „Formăm Viitorul!”

                      30 iunie 2023 a fost ultima zi a proiectului Formăm Viitorul!, început în luna noiembrie 2020 și implementat de Fundația YANA – You Are Not Alone Foundation, în parteneriat cu Fundația Sf. Ioan Calabria și Asociația Favor. Finalul proiectului a fost marcat printr-o conferință desfășurată la sediul Fundației YANA din comuna Nicolae Bălcescu, județul Bacău, în care organizațiile partenere au prezentat rezultatele, impactul și multele povești de succes înfăptuite.

                      Timp de mai bine de doi ani și jumătate, proiectul a sprijinit copiii, tinerii și familiile aflate în dificultate prin promovarea educației incluzive și dezvoltarea de activități în centrele de zi ale organizațiilor partenere. Prin proiect s-au desfășurat și activități de formare a cadrelor didactice în aria educației incluzive, precum și de dezvoltare a cooperării cu specialiștii din instituțiile publice locale și dezvoltare comunitară. În total, peste 1000 de copii și tineri cu vârste între 7 și 24 de ani și-au dezvoltat abilitățile și aptitudinile personale și sociale, iar peste 300 dintre aceștia au primit sprijin în realizarea activităților școlare, au participat la activități extra-curriculare și au primit consiliere pishologică; 50 de cadre didactice au participat la sesiuni de formare și, în total, 132 de profesori au primit suport pentru aplicarea în practică a noilor cunoștințe, prin participarea la sesiuni de diseminare și coaching; de asemenea, 267 de părinți au participat la activități de educație parentală, grupuri de suport și la activități comune cu copiii, profesorii și alți membri ai comunităților vizate. Activitățile proiectului s-au desfășurat în comunele Nicolae Bălcescu, Răcăciuni, Filipeni și Mărgineni, din județul Bacău, respectiv municipiul Roman, județul Neamț.

                       

                      „Activitățile i-au ajutat pe copii să depașească problemele personale și să devină mai puternici”

                      Managerul proiectului și directorul Fundației YANA, Gabriela Mateiu, a considerat de la început proiectul ca fiind o oportunitate de a aduce împreună oameni din instituții și organizații care au un rol decisiv în îngrijirea și educația copiilor din medii vulnerabile și a părinților acestora: ”În activitățile proiectului au fost implicați copii și părinți din medii sociale diferite, respectând principiul non-segregării, activitățile noastre nefiind orientate doar către cei din categoriile dezavantajate. Am fost în școli, în fiecare clasă, cu activități care au vizat teme de actualitate și probleme stringente care duc la fenomenul abandonului, precum: combaterea consumului de alcool în rândul copiilor, tinerilor și adulților, implicarea autorităților în monitorizarea fenomenelor de violență, promovarea educației sexuale și de sănătate, introducerea noilor tehnologii ca mijloace de predare moderne, implicarea părinților în activități comune cu elevii și cadrele didactice”.

                      Paul Katz, președintele Asociației Favor, crede că activitatea cu cel mai mare impact asupra copiilor a fost cea desfășurată în cadrul Centrului de zi Curcubeu: „Activitățile i-au ajutat pe copii să depășească problemele personale și să devină mai puternici. Mulți copii au făcut progrese senzaționale la școală”, spune acesta. ”Un impact mare a fost prezența noastră în școala din comuna Filipeni. Atât activitățile de formare de lideri, cât și cele artistice și de dezvoltare personală au adus un suflu nou, cu o perspectivă diferită și un alt mod de interacționare cu elevii, mod care să îi sprijine în dezvoltarea lor. Am avut întâlniri în care așa-zișii „copii problemă” au fost mai cooperanți pentru că cineva le câștigase inima și astfel am putut să străpungem unele bariere comportamentale”, mai adaugă el.

                      FEMME/HOMME-TISCH: cum pot grupurile de suport să îi ajute pe părinți să facă față provocărilor

                      Formăm viitorul! a adaptat contextului local un concept elvețian denumit Femme/Homme Tisch. Acesta este adresat părinților și presupune organizarea de întâlniri în grupuri mici, la care sunt invitați toți părinții, fără deosebire, pentru a consolida resursele personale ale participanților și să creeze mici rețele sociale care să funcționeze ca grupuri de suport. Temele propuse au fost foarte variate și au atins trei direcții principale: educație, sănătate/stil de viață și familie. Pentru a putea oferi părinților această nouă activitate, un specialist din echipa Fundației YANA a fost format de către un expert al organizației Eltern Kind Forum din Liechtenstein, iar acesta, la rândul lui, a diseminat informațiile primite în rândul specialiștilor din toate cele trei organizații implicate în proiect.

                      „M-am simțit aproape de ceilalți, înțeleasă și sprijinită”

                      În toate cele cinci comunități, părinții au ajuns să aștepte cu nerăbdare întâlnirile de la școala părinților. Aici au găsit resurse și idei pe care să le aplice în interacțiunea cu copiii lor: „asta o știu de la întâlnire…” au spus părinții foarte des. Pe de altă parte, ei au ajuns să se deschidă unii față de alții, iar acest lucru a încurajat și a contribuit la dezvoltarea spiritului de comunitate, atât de necesar. Lidia, o mamă din comuna Nicolae Bălcescu, a avut ocazia ca prin intermediul  metodelor din cadrul femme/homme-tisch să se cunoscă mai bine și să își poată stabili prioritățile, atât la nivel personal, cât și în ceea ce privește familia ei: „În cadrul acestei întâlniri am fost profund marcată de jocul imaginilor cu mesaj ascuns în urma căruia m-am descoperit pe mine și am înțeles că pot mai mult. În urma discuțiilor libere am luat unele decizii pe care să le urmez pe termen lung, acestea fiindu-mi de ajutor în viața personală și de familie”.

                      Întâlnirile le-au oferit părinților posibilitatea să afle că există alți adulți care se confruntă cu aceleași probleme, putând împreună să găsească soluții. „Am avut surpriza să cunosc și alte mame care se confruntă cu aceleași nevoi, probleme și să găsim împreună soluții, din propriile experiențe. M-am simțit aproape de ceilalți, înțeleasă și sprijinită”, spune Tatiana, una dintre mamele participante la aceste activități din comuna Filipeni.

                      ”Nu a fost greu să vorbesc, aici fiecare e la fel de important și mă bucur că am putut să facem schimb de idei despre cum să ne descurcăm mai bine în unele situații, căci, până la urmă, fiecare vrem ce e mai bine pentru familiile noastre, dar uneori e greu să facem față atâtor probleme. Ar fi nevoie de mai multe întâlniri ca asta”, povestește și Cristina, mamă din comuna Răcăciuni.

                      Întâlnirile au stimulat o relaționare mai deschisă și mai sinceră între părinți, iar dincolo de cele auzite și experimentate, femme/homme-tisch a fost o oportunitate pentru ei de a dezvolta relații de prietenie.

                      Întreaga comunitate reunită pentru a acționa împreună spre binele copiilor

                      O altă componentă a proiectului a fost reprezentată de implicarea mai multor actori locali care pot interveni în sprijinul copiilor: reprezentanți ai școlilor, autorități locale, asistenți sociali, părinți, polițiști, medici sau reprezentanți ai ong-urilor locale. Aceștia s-au constituit într-o rețea informală cu rol consultativ care are ca obiectiv cooperarea în scopul creșterii incluziunii școlare a copiilor din medii vulnerabile, al prevenirii abandonului școlar și al reducerii sărăciei în rândul acestora.

                      Unul dintre rezultatele rapide ale rețelei a fost creșterea prezenței la școală a elevilor din școala Filipeni, după cum povestește Paul Katz: „Întâlnirea rețelei „Formăm Viitorul!” a fost primul moment când oameni reprezentând instituții diferite de la nivel local au avut ocazia să discute împreună problemele legate de copii. Una dintre temele abordate a fost aceea a copiilor care au foarte multe absențe, cu scutire dată de la cabinetul medical din sat. Prin participarea asistentei medicale, a directorului școlii, dirigintelui, polițistului și a asistentului social din primărie practica a fost eliminată, iar absențele sunt acum trecute în catalog.  Astfel, copiii nu mai primesc scutire medicală atât de ușor, vin des la școală, iar absenteismul și abandonul școlar au fost reduse”.

                      Cu optimism, spre viitor!

                      Proiectul și-a propus să contribuie la o dezvoltare armonioasă și sustenabilă care să fie vizibilă nu doar pe parcursul implementării activităților, cât mai ales după terminarea acestuia. Organizațiile partenere au încredere că cel puțin unele dintre obiceiurile folositoare învățate au intrat în rutina copiilor, tinerilor și adulților (de exemplu, informațiile cu privire la educația financiară prin care părinții și copii au învățat despre cum se planifică un buget al familiei, ce cheltuieli pot fi diminuate, sau cele despre educația pentru sănătate sexuală cu privire la momentul si modul potrivit pentru începerea vieții sexuale sau rutina igienică zilnică).

                      Formăm viitorul! a însemnat 1002 copii și tineri aflați la risc de abandon școlar care au primit servicii de suport, 267 de părinți ai acestora care au primit sprijin specializat și 132 de profesori formați. Au fost oferite peste 100.000 de mese calde și peste 40 de tineri au fost susținuți cu burse școlare.

                      „Formăm Viitorul” este un proiect implementat de Fundația YANA- You Are Not Alone Charitable Foundation, în parteneriat cu Fundația Sf. Ioan Calabria și Asociația Favor. Pentru mai multe informații, puteți accesa pagina oficială a proiectului, www.formamviitorul.ro, precum și pagina de Facebook https://www.facebook.com/formamviitorul.

                      Proiectul „Formăm Viitorul” se desfășoară în perioada noiembrie 2020 – aprilie 2023, adresându-se unui număr de cel puțin 945 de copii și tineri din comunitățile implicate. Proiectul beneficiază de un grant în valoare de 1.365.854 Euro, din care 1.160.976 Euro oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene și 204.878 Euro cofinanțare publică oferită de Guvernul României în cadrul Programului Dezvoltare Locală derulat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. Obiectivul general al proiectului este creșterea gradului de incluziune socială a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în situații de risc prin promovarea educației incluzive, dezvoltarea de programe complementare procesului educativ, formarea cadrelor didactice și a specialiștilor din instituțiile publice locale și dezvoltare comunitară. Mai multe informții despre finanțator găsiți pe www.eeagrants.ro și www.frds.ro.

                      Material realizat cu sprijinul financiar al Granturilor Norvegiene 2014-2021. Conținutul acestui material nu reflectă opinia oficială a Operatorului de Program, a Punctului Național de Contact sau a Oficiului Mecanismului Financiar. Informațiile și opiniile exprimate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului.

                       

                      Indemnizație pentru cei care au grijă de copiii părinților plecați la muncă în străinătate

                      Părinții cu copii mici ar putea beneficia cât mai curând de facilități în plus față de cele care li se acordă în prezent. În acest sens, un proiect de ordonanță, pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, prevede reducerea cotei de TVA pentru produsele destinate sugarilor.

                      Concret, cota de TVA ar urma să fie diminuată la 5 la sută și la alimentele, îmbrăcămintea și accesoriile pentru sugari, precum și la produsele de igienă destinate copiilor foarte mici.

                      În momentul de față, alimentele pentru sugari au o cotă de TVA de 9 la sută, iar îmbrăcămintea și produsele de igienă, de 19 la sută. Pe de altă parte, persoanele sau familiile, care au în grijă copiii părinților plecați la muncă în străinătate, ar urma să beneficieze de o indemnizație de sprijin lunar pentru creșterea lor, în sumă de 478,4 lei. În prezent, acest drept este acordat doar familiilor și persoanelor care au primit un copil în plasament sau tutelă.

                      Totodată, prin noile măsuri propuse, salariatul care are în îngrijire copii cu vârsta de până la 3 ani, respectiv 7 ani, cei cu dizabilități, ar urma să beneficieze, la cerere, de adaptarea programului de lucru prin utilizarea, dacă este posibil, a formelor de muncă la distanță 1 zi/săptămână sau 2 zile/săptâmână, în cazul familiilor monoparentale, cu respectarea drepturilor salariale, potrivit legii.

                      De același drept ar urma să se bucure pe perioada vacanțelor școlare, și salariatul care are în îngrijire copii cu vârsta între 3 ani și 12 ani, respectiv între 3 și 14 ani, dacă aceștia au o dizabilitate.

                      Principalele motive pentru care oamenii folosesc o vatră de foc pe terasă?

                      Îți dorești o cameră de zi frumoasă, sub cerul liber? Oamenii amenajează un astfel de loc pe terasa casei, folosind mobilier adecvat și o vatră de foc cu design frumos, pentru a se simți confortabil și a avea parte de o experiență magică, precum într-un scenariu de vis pentru o noapte de vară.

                      Principalele motive pentru care oamenii vor o vatră de foc pe terasă sunt:

                      • Pot crea o atmosferă magică și se pot bucura de ea în compania prietenilor
                      • Au un loc plăcut și confortabil în care să se relaxeze după ce au încheiat ziua
                      • Se pot simți grozav, admirând cerul înstelat, simțind în același timp și căldura focului de la vatră
                      • Este o piesă originală care poate completa ideea de design a terasei
                      • Are rol funcțional – încălzește plăcut terasa
                      • Poate înlocui un șemineu, care este mai greu de instalat pe terasă.

                      Indiferent de tipul de spațiu în aer liber pe care îl ai la dispoziție la propria casă, poți instala cu siguranță și o vatră foc pentru terasă, dacă îți dorești asta. Vatra de foc este potrivită pentru orice sezon (chiar și în nopțile răcoroase de vară) pentru că va oferi o atmosferă plăcută și va crește căldura. Cu cât terasa este mai mare, cu atât mai bine se va potrivi o vatră din oțel inoxidabil, iar familia sau prietenii care vor fi în preajmă se vor simți minunat, pentru că vor avea acel sentiment confortabil de a se aduna lângă foc.

                       

                      Astfel de produse au diferite forme și dimensiuni, unele sunt mai mici și mai ușor de gestionat. Oamenii iubesc asemenea produse pentru grădină sau terasă, pentru că sunt interesante și le oferă posibilitatea de a se bucura de căldură și de flăcările care ard.

                      Terasa astfel construită poate fi un loc grozav de luat masa, mai ales dacă este în acest sens amenajată și cu mobilier de terasă. Dacă pereții sunt vopsiți în alb se poate crea o senzație de curățenie și spațiu mai mare, iar o vatră de foc poate crea mai mult confort și poate fi și o sursă de căldură.

                      Recomandat este să se aleagă produse de calitate – respectiv o vatră de foc care să fie realizată din materiale de înaltă calitate, ce garantează longevitatea flăcărilor și a jarului în condiții de exterior. În magazinele online există diferite modele de încălzitoare pentru spațiul exterior al locuinței, pentru grădini, balcoane și terase. Acestea pot avea și rol decorativ prin designul exterior, mai ales dacă sunt realizate din oțel inoxidabil robust, care are un model frumos sculptat. Unele produse sunt adevărate opere de artă și convenabile ca preț.

                      Pentru o cabană se poate folosi o vatră de foc rustică din oțel, care are un aspect ruginit și poate oferi căldură în aerul răcoros al terasei, curții sau grădinii.

                      Alte idei de decor pentru a crea un loc deosebit, de relaxare, pe terasa casei sunt:

                      • Folosirea unui hamac, a unei canapele confortabile, sau a unor fotolii cu perne mari
                      • Instalarea unei mese joase la care se adaugă și o banchetă cu perne din țesătură de exterior
                      • Folosirea unei mese pentru servit masa, cu 2-3 scaune pentru personalizarea unei terase mai spațioase
                      • Alegerea unor canapele și a unei mese din lemn sau ratan, pentru a da un aspect de epocă verandei.

                      În concluzie, dacă ai norocul să stai la casă și ai un spațiu în aer liber, ai putea să-l amenajezi și cu o vatră de foc pentru a profita la maximum de acesta. Indiferent dacă este un spațiu în curte, o terasă sau verandă, poți trăi astfel o experiență mult mai plăcută acasă. Un mobilier foarte bine organizat și o vatră de foc arată foarte frumos și te fac să nu mai simți răcoarea din nopțile de vară.