18 noiembrie 2024
Acasă Blog Pagina 5348

Dragos Voda si Cosbuc nu sunt pe placul lui Stavarache

    Primaria asfalteaza din doua in doua strazi

    Modul de lucru haotic al Primariei municipiului Bacau ii contrariaza pe bacauanii care au de suferit din cauza proastei organizari a
    municipalitatii. In Cartierul CFR au fost betonate mai multe strazi, insa numerosi locuitori din zona se plang de faptul ca lucrarile au fost facute ade
    mantuiala” si ca Primaria a uitat, pur si simplu, de unele dintre strazi. Astfel s-a ajuns la o situatie cel putin
    ciudata, intre 4-5 strazi reabilitate ramanand si cate una care arata ca dupa razboi: gropi, pamant, iar atunci cand ploua, baltile si noroiul fac mult mai dificila deplasarea.

    Satul de aspiritul gospodaresc” al primarului Romeo Stavarache si angajatilor sai, Sergiu Barac, se plange de situatia in care a ajuns. Problema? Strada Dragos Voda, din Cartierul CFR, uitata de administratia Stavarache, in conditiile in care toate strazile din jur au fost reabilitate. Lucrarile efectuate in cartier i-au afectat si in alt fel pe locuitori. aLocuinta mea este acum plina de crapaturi, mi-a cazut planseul. Si la exterior, si in interior e jale. Toate masinile de mare tonaj care veneau la lucrari treceau pe langa casa mea, producand trepidatii foarte puternice. Cine imi plateste reparatiile? Primarul Stavarache?”, se intreaba Sergiu Barac. Si alti locuitori din zona sunt nemultumiti. Strada Dragos Voda a fost abandonata si arata sub orice critica: gropi, denivelari, canale betonate si ramase la alt nivel decat cel al strazii. aSi strada George Cosbuc a ramas asa cum era, nu a mai fost refacuta. Ar trebui sa-si aduca aminte si de noi, chiar daca nu sunt asa multe case acolo”, spune si Roza Laslau. Oamenii de pe strazile lasate abalta” (la propriu, pentru ca atunci cand ploua, drumurile sunt impracticabile) se plang de faptul ca au probleme cu accesul la locuinte. aUltima lucrare s-a terminat acum o luna si jumatate, pe strada Dimitrie Cantemir. Am fost la intalnirea din cartier, cu primarul Romeo Stavarache, dar avea cativa mardeiasi pusi sa faca haos si nu am putut sa il intreb nimic, nu puteam vorbi. Acum incearca sa ascunda gunoiul sub pres, pune zeci de straturi de asfalt in fata Prefecturii, in centru. Ne trebuie fantana arteziana ca la Pitesti, la cate probleme sunt in oras? Ce ii lipseste primarului, ca sa vada si problemele locuitorilor? Masini? Consilieri? Ce nu are? Nu trebuie sa uite ca stabilitatea scaunului sau de pimar pleaca de la cetatean. Trebuia sa ne puna macar pietris, nu sa lase totul asa”, mai spune Sergiu Barac, a carui parere este impartasita si de alti locuitori ai caselor de pe strazile din Cartierul CFR. Reprezentantii Primariei spun insa ca totul e in grafic. aStrazile sunt in faza de proiectare, iar dupa proiectare se va trece la executarea lucrarilor. Probabil cel tarziu in toamna vor incepe lucrarile si pe strazile care nu au fost reabilitate. Imediat dupa proiectare se aproba finantarea si se trece la executarea lucrarii. Nu se pot reabilita toate strazile din cartier in acelasi timp”, explica Mihaela Grosu, purtatorul de cuvant al Primariei. Poate fi o explicatie, numai ca lucrarile ar fi trebuit abordate unitar, astfel ca in CFR strazile sa fi fost finalizate in acelasi timp. Oamenii au dreptate: tichie de margaritar ne trebuia in centrul orasului.Scris de Codrin Pop

    „Un om hotarat”;

      Nicoale Popescu este un locuitor la cartierului CFR, in varsta de 68 de ani. Multi ani a lucrat ca maistru la Masini Unelte. Omul se plange de faptul ca pensia nu-i ajunge de pe o luna pe alta, ca nu are bani sa-si procure medicamente. Ca fiecare dintre locuitorii cartierului bacauan, Popescu are cateva nemultumiri legate mai ales de lipsa unei piete agroalimentare si a farmaciilor. Este insa convins ca Sergiu Sechelariu poate indrepta aceste lucruri din calitatea de primar. aSuferim in cartierul CFR de lipsa unei piete si a unei farmacii. Eu sunt batran si am o pensie mica si este greu sa ma deplasez pana in oras. Sunt convins ca domnul Sechelariu va reusi sa ne rezolve problemele din cartier. In ultimii patru ani parca am fost ai nimanui. Cred insa ca noul primar ne va ajuta si pe noi. L-am vazut pe Sechelariu si mi se pare un om hotarat care nu se joaca de-a promisiunile la fel ca alti candidati. Eu votez Sergiu Sechelariu!”
      Scris de Desteptarea

      Managerul face bani

        La bomba atomica au lucrat cei mai mari savanti din acea perioada. Ceea ce nu se stie, este faptul ca managerul proiectului era un american, un militar, care habar nu avea de fuziune sau fisiune nucleara. Nu intotdeauna cel mai bun medic chirurg pe care il are un spital poate fi si un director sau un manager bun. Marea majoritate a managerilor din Formula 1 nu au urcat niciodata intr-o masina. Patronul unei fabrici de medicamente nu trebuie sa fie neaparat farmacist, iar managerul unei societati de constructii, ma gandesc, nu trebuie sa aiba Premiul Nobel in blocuri turn sau biserici. Patronul, managerul, in primul rand, trebuie sa stie ce face: pastile, blocuri, santuri, poduri, matase sau bijuterii. Eu vin cu banii, voi cu munca. Scurt. Nicaieri in lume nu este o scoala de presedinti de tara sau de prim-ministri. Exista o mentalitate paguboasa in Romania: daca stii, daca esti specialist, daca ai experienta in operatiile pe cord, neaparat trebuie sa fii director de clinica. Nu. Chirurgul trebuie platit bine, ii trebuie asigurate toate conditiile materiale si tehnice pentru a putea salva vieti. Aceasta somitate are nevoie de un climat organizatoric si profesional de mare tinuta. Daca il pui director, il pierzi in secunda doi, in hatisul birocratic, organizatoric, de lupta cu institutiile statului, iar cand trebuie sa intervina pe un pacient tocmai are o sedinta la minister. Am apreciat masurile stabilite la nivelul diferitelor ministere, chiar daca opozitia a fost dura. Managerul este manager, chirurgul este tatal bolnavilor. Unul aduce banii, detergentul si tomograful, celalalt taie si spanzura in sala de operatii. In constructii este acelasi model. Dincolo de reticente, de orgolii, catedrala, blocul, podul, orice cladire nu le fac managerii, ci specialistii. Managerul isi angajeaza specialisti, sefi de lucrare, sefi de santiere, de echipa. Este normal. Managerul contracteaza lucrari, sustine imaginea firmei si face profit. Pe vremuri, seful judetului se pricepea la toate, in agricultura, in constructii, in industrie, in planificare, statistica, era, se spunea, tartorul, dupa modelul Ceausescu. Au trecut timpurile cand toata lumea se pricepe la toate. Au venit altele. Ce spuneti de noul model al unor societati comerciale: isi angajeaza o institutie specializata pentru a-i gasi un director, un specialist intr-un domeniu. N-are mama, n-are tata. Are carte si experienta. Nu-i de ajuns?Scris de Gheorghe Baltatescu

        Bani frumosi pentru culturi energetice

          Anul acesta, pentru culturile energetice se acorda plati directe pentru materiile prime obtinute pe suprafetele cultivate cu rapita, floarea soarelui, soia si porumb, dar numai in anumite conditii. aProdusele agricole rezultate de pe suprafete cultivate cu aceste plante energetice sunt strict destinate obtinerii produselor energetice si biocarburantilor, precizeaza Ioan Melinte, directorul Agentiei pentru Plati si Interventie in Agricultura Bacau. Sprijinul se acorda fermierilor pentru suprafetele cu rapita, floarea soarelui, soia si porumb ale caror productii fac obiectul unor contracte de vanzare-cumparare incheiate intre beneficiari, pe de o parte si producatorii de biocarburanti, colectori sau prim-procesori, pe de alta parte”. Potrivit legii, fermierii trebuiau sa prezinte la APIA copii dupa aceste contracte pana la data de 15 mai. Ele mai sunt acceptate si dupa termenul fixat, pana pe 9 iunie 2008, dar cu penalitati de 1 la suta pentru fiecare zi lucratoare de intarziere a depunerii contractului. aIn cazul in care cantitatile de produse livrate sunt mai mici decat cele aferente productiilor nationale de referinta, nivelul platilor va fi diminuat cu un coeficient de reducere calculat prin raportarea cantitatilor efectiv livrate la cantitatile corespunzatoare productiei nationale de referinta”, mai spune directorul Melinte. Sprijinul se acorda numai pentru suprafata inclusa in contract, dar nu mai mare decat suprafata declarata in cererea de sprijin.

          Scris de Lili Adochitei

          Chichite birocratice / Primaria tine oamenii in „sah”; cu lunile

            De doua luni, o pensionara din Bacau este pusa pe drumuri de catre angajatii Primariei, care nu ii incheie un contract de vanzare-cumparare pentru apartamentul in care sta cu chirie din 1982. Maria Robu, in varsta de 56 de ani, locuieste in apartamentul de pe strada Mioritei impreuna cu nepoata, eleva in clasa a XI-a. Povestea bataii de joc la care spune ca este supusa de catre Primarie incepe pe 20 martie, atunci cand a primit vestea ca i-a fost aprobata cererea de cumparare a apartamentului in care locuia in calitate de chirias al Primariei. Cu sprijinul copiilor si-a achitat la zi cheltuielile cu intretinerea, taxele si impozitele si a inceput asteptarea, care avea sa dureze mult mai mult decat ar fi crezut. aStau din „82 acolo si vreau sa cumpar apartamentul ca sa pot lasa ceva nepoatei mele. Am facut cererea, a fost aprobata, a ajuns la Primaria 2. Mi-au zis sa astept, ca vin sa masoare, ca sa evalueze apartamentul. Dar a fost o bataie de joc. Dupa ce au masurat si au facut poze, m-au tot amanat. Ultima data mi-au zis sa mai astept patru zile, dar a trecut o saptamana si tot nu am fost chemata la semnarea contractului. Domnul Nafornita taie si spanzura acolo, dar nici suma pe care trebuie sa o platesc nu mi-au spus-o. Am intrebat cu ce firma lucreaza, ca sa aflu valoarea, si mi-au zis ca e o firma particulara si atat. M-am dus la domnul Nafornita sa solicit lamuriri si m-a intrebat daca am bani multi si de unde ii am. Eu traiesc dintr-o pensie de 300 de lei si ma ajuta copiii. Nu am cerut pomana de la Primarie, nici abonament, nici pachete cu alimente, nimic. Am muncit o viata, sunt bolnava si nu vreau decat drepturile mele.
            Cred ca ma intarzie si pentru ca am spus ca era mai bine pe vremea lui Sechelariu. Pai chiar era mai bine, se ocupa si de cei saraci, se implica mai mult”, spune Maria Robu. In ceea ce priveste pretul apartamentului, reprezentantii Primariei nu l-au comunicat oficial, dar au dat de inteles chiriasei ca ar avea de platit ba 80 de milioane, ba 120. De cealalta parte, purtatorul de cuvnt al Primariei, Mihaela Grosu sustine ca situatia este una normala si ca Maria Robu trebuie sa mai astepte. aAu fost cateva modificari legislative in ultima perioada. Dupa ce primarul este de acord cu vanzarea locuintei catre chirias, se face o evaluare de catre un evaluator independent. Au mai fost si alte persoane care au avut cereri si s-au rezolvat. La doamna Robu a fost nevoie de o prelungire a contractului de inchiriere, insa totul se desfasoara conform procedurii legale. Cand se va intoarce dosarul de la evaluator si se va cunoaste pretul de vanzare, dansa va fi instiintata si se va incheia contractul de vanzare-cumparare. Nu este nicio tergiversare din partea Primariei”, a precizat reprezentanta Primariei. Ramane de vazut cat vor mai dura aprocedurile legale” si cat timp poate sa ia unui evaluator sa isi faca treaba pentru care este platit, iar unei autoritati publice sa dovedeasca respect fata de contribuabil…Scris de Codrin Pop

            Ministrul liberal al Sanatatii isi bate joc de pacienti / Bolnavii de diabet au ramas fara glucometre si testere

              In acest an Spitalul Judetean de Urgenta nu a primit niciun tester pentru bolnavii de diabet. Acestea trebuie distribuite gratuit bolnavilor de diabet pentru a-si testa glicemia. Cei nou depistati ar trebui sa beneficieze si de glucometru. Toate acestea ar trebui sa fie asigurate de catre Autoritatea de Sanatate Publica. Aceasta a primit abia acum de la Ministerul Sanatatii banii necesari.

              Desi se lauda ca le-a creat o gramada de facilitati bolnavilor de diabet, ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, a inceput sa le ia o parte din acestea. Nu se stie din ce ratiuni, de la 1 ianuarie, anul acesta, a modificat metodologia de asigurare a testerelor bolnavilor de diabet pentru automonitorizarea glicemiei. Daca pana la inceputul acestui an, spitalele puteau face aprovizionarea, in urma licitatiei, cu acestea, beneficiind si de fondurile necesare, din 2008 toata activitatea a fost preluata de catre Ministerul Sanatatii. Altfel spus, asigurarea testerelor dar si a aparatelor de testare (glucometre) intra din 2008 in sarcina Autoritatii de Sanatate Publica (ASP). Numai ca de cand s-a schimbat sistemul, Spitalul Judetean de Urgenta nu a mai primit nici macar un tester, daramite un glucometru. aSuntem in a cincea luna de cand nu ni s-a mai dat niciun tester, ne-a declarat Dan Stoica, managerul SJU. Am transmis conducerii ASP, a facut adresa la aceasta si medicul coordonator al programului de diabet, dar nu s-a imbunatatit situatia. Faptul ca de cinci luni nu mai beneficiaza de testere pentru a-si urmari singuri glicemia creeaza nemultumire in randul bolnavilor. Este un drept al lor, conferit de lege, si sunt sume alocate pentru asigurarea testerelor. Trecerea la ASP a competentei de a le achizitiona nu este o masura benefica. Schimbarea metodologiei nu a facut decat sa perturbe activitatea”.

              Finantarea a fost intarziata

              Ministerul Sanatatii Publice (MSP) a adus anul acesta mai multe modificari programului national de diabet. Printre altele, a transferat obligatia de a asigura materialele sanitare pentru automonitorizarea pacientilor cu diabet de la spitale la autoritatile de sanatate publica. Disfunctionalitatile nu s-au lasat asteptate. La Bacau, Autoritatea de Sanatate Publica (ASP) nu a reusit nici pana acum sa achizitioneze testerele si consumabilele atat de necesare pacientilor cu diabet. „Noua ne-au venit precizari scrise cu privire la aceasta noua obligatie, ne-a declarat dr. Cecilia Lucaci, coordonator programe judetene de sanatate. In primul trimestru, am primit fila de buget de la Ministerul Sanatatii, dar banii nu au mai intrat in cont”. Prin urmare, ASP nu a reusit sa cumpere materialele sanitare. Coordonatorul judetean al programului de diabet, dr. Noemi Pletea, a trimis la ASP solicitarea pentru aparate si consumabile, dar, desi avea titlu de urgenta, nu a fost inca rezolvata. Pentru trimestrul al doilea, fila de buget a ajuns la sediul institutiei abia pe 29 aprilie. „Am primit 130.000 lei si am demarat procedura de achizitie, dar vom avea materialele sanitare cam la sfarsitul lunii”, a mai spus dr. Lucaci. MSP nu se lasa si a adus o noua modificare de neinteles: din trimestrul III al acestui an, glucometrele si consumabilele subventionate vor fi achizitionate prin farmaciile cu circuit deschis. Este de neinteles de ce se joaca MSP cu sanatatea pacientilor afectati destul de boala. Modificarile ii bulverseaza atat pe bolnavi, cat si pe medicii diabetologi, care nu stiu cum sa le mai explice pacientilor aceste aberatii ale sistemului sanitar. Anul trecut, programul a functionat foarte bine. Spitalul Judetean de Urgenta a achizitionat materialele necesare obtinand chiar si bonus de la furnizor, constand in glucometre pe care le-a distribuit bolnavilor. Cum totul decurgea prea bine, MSP a decis ca este vremea pentru o schimbare, pe nervii bolnavilor si ai medicilor.Scris de Doina Mincu / Elena Tintaru

              Cinci contestatari vor primi distinctia „Gh. Lazar”;

                Comisia din cadrul ISJ Bacau a incheiat analizarea contestatiilor depuse de dascalii care au depus cerere pentru obtinerea distinctiei „Gh. Lazar” si au fost nemultumiti de punctajul obtinut la evaluare. In judetul Bacau, din cele 8818 de cadre didactice, au depus cereri 429. Metodologia prevede ca numarul de distinctii trebuie sa reprezinte 6 la suta din numarul celor cu gr. I. Prin urmare, ISJ Bacau a acordat 246 de diplome. Distinctia „Gh. Lazar” are trei clase si e destinata educatorilor, invatatorilor si profesorilor care au calificativul „foarte bine” in ultimii 10, 15 sau 20 ani, au premii la olimpiadele judetene, nationale si internationale, sunt autorii unor studii si manuale, au initiat concursuri etc. Cei care obtin distinctia „Gh. Lazar”, clasa I, II sau III, sunt premiati cu 20, 15, respectiv 10 la suta din suma veniturilor pe 12 luni. Dupa afisarea listei rezultatelor, 27 de cadre didactice au contestat punctajul obtinut. ISJ le-a reevaluat dosarele. Din cele 27 de contestatii, numai 4 au avut castig de cauza in sensul ca punctajul a fost majorat, celelalte 23 fiind respinse. Cei patru aadmisi” sunt Petru Botezatu, care a obtinut 392 de puncte, Claudia Cautis, 389 puncte, Ioan Tufaru, 345, si Liviu Tornghibel, 390.
                Scris de Silvia Patrascanu

                Episcopia Romanului are Birou de Presa

                  Episcopia Romanului a infiintat in Bacau un Birou de Presa, al carui purtator de cuvant este preotul Constantin Gherasim. El a luat fiinta cu binecuvantarea Preasfintitului Ioachim Bacauanul, care a declarat ca „acest lucru a fost necesar pentru ca este de datoria noastra sa informam corect bacauanii. Informatiile trebuie anuntate la timp pentru ca si viata Bisericii este ca o scena deschisa. Vrem sa accentuam comunicarea si comuniunea, iar informatiile pe care le vom pune la dispozitia oamenilor vor fi cat se poate de obiective”. Alaturi de el, la conferinta de presa sustinuta pe aceasta tema, a fost prezent si parintele vicar Ioan Gherasimescu, care a adaugat ca se simte onorat sa fie „langa cei care transmit mai departe cuvantul lui Hristos. Mesajele noastre vor avea un rol formativ”. Noul Birou de Presa va fi la Parohia Precista din Bacau.Scris de D. Pilat

                  Conflict la varf in Sanatatea bacauana

                    Evaluarea managerilor de spitale a starnit furtuna

                    Managerul Spitalului Judetean de Urgenta acuza conducerea Autoritatii de Sanatate Publica de aabuz in serviciu”, referindu-se la propunerea de a-i fi incetat contractul de management. Conducerea ASP respinge acuzatia. Din cei sapte manageri ai spitalelor publice, doar unul nu a contestat evaluarea si a pierdut functia. Contestatii cu duimul sunt si la nivel national.

                    Initial, in urma evaluarii activitatii desfasurate ca manager al Spitalului Judetean de Urgenta (SJU), Dan Stoica ar fi trebuit sa plece de la conducerea acestuia. aEu am fost in stadiul in care Autoritatea de Sanatate Publica, analizand activitatea Comitetului Director al spitalului in 2007, a propus incetarea contractului meu de management. A trimis adresa in acest sens la Ministerul Sanatatii acum trei saptamani. Eu am motivat ca sunt probleme care tin de softul dat de minister pentru evaluare si care a scos o situatie nefavorabila, ce nu era reala. Acest lucru il stia si conducerea ASP. Cunoaste ca rezultatele spitalului sunt bune, dar nu a facut nimic pentru a prezenta acest lucru conducerii ministerului. A fi in ASP de patru ani si a da calificativ de foarte bine la toti cei care au condus pana la mine spitalul iar mie ca sunt incompetent, fara sa compari ce s-a facut inainte si ce s-a realizat in 2007, este revoltator! Mai ales ca nu este vorba numai de activitatea mea, ci de cea a intregului colectiv, care a facut si face eforturi deosebite pentru acest spital”. Managerul SJU, insa, nu s-a resemnat cu nota primita. A depus imediat contestatie la propunerea de incetare a contractului sau. A scris un memoriu de 78 pagini in care a prezentat tot ce s-a realizat in SJU in anul 2007 si ce investitii au fost demarate anul trecut si continua in 2008. In urma acestuia, membrii Comisiei Centrale de Evaluare din cadrul MS au emis o decizie de continuare a contractului de management pentru Dan Stoica. Mentionam ca membrii comisiei puteau confirma propunerea de incetare a contractului, aveau posibilitatea sa il prelungeasca pentru inca sase luni sau un an, conform legii, evaluarea facandu-se anual. Acum, dupa ce apele s-au linistit, managerul spitalului vrea sa-i fie recunoscute pe deplin meritele. aInca ma mai gandesc daca sa fac plangere penala pentru abuz in serviciu”, declara Dan Stoica, referindu-se la propunerea conducerii ASP. Totusi, o multumire are. aOamenii din spital au apreciat activitatea mea si mi-au trimis mesaje de sprijin pentru care le multumesc!”

                    Doua evaluari cu rezultate catastrofale

                    Directorul ASP, dr. Mihaela Popescu, respinge acuzatiile formulate de Dan Stoica. „Am vorbit tot timpul cu ministerul, ne-a declarat dr. Popescu. Am purtat o intensa corespondenta verbala cu presedintele comisiei de evaluare. La fel si directorul economic al ASP, presedinte al comisiei la nivel de judet. Cand au aparut probleme, am cerut lamuriri in scris, tocmai pentru a-i ajuta pe manageri. Mi s-a spus sa respectam ordinul de ministru cu privire la evaluare, iar nemultumitii sa faca apoi contestatie. Managerul de la SJU a avut probleme la executia bugetara.” Managerii spitalelor publice au trecut anul acesta de doua ori prin evaluari. Prima dintre acestea, din luna martie, a fost anulata din cauza unor probleme de soft. Programul informatic ii dezavantaja pe manageri, astfel incat multi riscau sa obtina calificative slabe, care nu le-ar fi permis sa mai ramana in functie. Softul a fost schimbat, evaluarea s-a reluat, insa rezultatele au fost catastrofale. Doar managerul Spitalului de Pneumoftiziologie si cel al Spitalului de Pediatrie au obtinut dupa evaluare amentinere pe post” in urmatoarele 6 luni. Managerii spitalelor din Comanesti, Buhusi si Moinesti, precum si cel al SJU au contestat rezultatul evaluarii. Primii doi au obtinut ulterior „mentinere pe post” pentru urmatoarele 6 luni. Managerii de la SJU si Spitalul Municipal de Urgenta Moinesti au primit, dupa contestatie, decizia de mentinere pe post fara limita specificata. Managerul spitalului din Onesti nu a contestat evaluarea si a fost revocat din functie. „Nu putem aplica acest ordin, deoarece dr. Mihail Andronic a intrat in concediu medical, ne-a declarat Adam Jofa, sef Resurse Umane la ASP. Pe perioada concediului, este inlocuit de directorul medical al spitalului”.Scris de Elena Tintaru / Doina Mincu

                    „Sergiu Sechelariu este primarul de care bacauanii au nevoie”;

                      aDesi in prezent locuiesc si profesez in Iasi, am stat aproape doua decenii in Bacau. In mine bate inca o inima de bacauan. Prietenii mei de suflet locuiesc in Bacau”, ne spune conf.univ.dr. al UMF Iasi – Aprodu Sandu-Gabriel, sef sectie chirurgie la Spitalul aSf. Maria” din Iasi. Celebrul chirurg iesean isi aminteste de prieteni, de locurile cu rezonanta din Bacau. aAm avut privilegiul sa-l cunosc pe Dumitru Sechelariu ca om, ca prieten si, evident, ca primar. Am un profund respect pentru domnia sa.” Afland ca in 2008, la Primaria Bacau candideaza Sergiu Sechelariu, distinsul profesor ne-a spus: aSunt absolut convins ca dl Sergiu Sechelariu este primarul de care bacauanii au nevoie. Un om care a performat la nivel national nu poate fi decat o alegere inteleapta pentru comunitatea bacauana. Singurul meu regret este ca nu mai pot vota in Bacau. Prietenii mei insa il vor vota pe Sergiu Sechelariu”.
                      Scris de Desteptarea

                      Taranii sunt satui de promisiuni / Satenii ar dori ca viitorul primar sa treaca de la vorbe la fapte

                        Doar candidatii din comunele bacauane traiesc emotiile alegerilor de la 1 iunie. Satenii isi vad de treburile si necazurile lor. Unii nici nu stiu cati se bat pentru scaunul de primar. Nici nu-i intereseaza prea mult acest aspect. Stiu ca din sacul de promisiuni, pe care-l desarta, fara exceptie, toti aspirantii la o functie in aparatul administrativ, se alege praful.

                        In Primaria Traian domneste un fel de apatie. Primarul si-a dat demisia, iar fraiele au ajuns in mainile viceprimarului Maria Esanu. aSunt zece candidati pentru functia de primar al comunei Traian, explica Esanu. Pana acum campania s-a desfasurat cat se poate de civilizat”. Viceprimarul recunoaste ca mai dispar unele afise electorale peste noapte, dar nu face din acest lucru un capat de tara. Nu putem afla daca s-au depus contestatii in acest sens la Biroul Electoral de Circumscriptie nr.88 Traian, pentru ca nici un membru al biroului nu a fost de gasit pana la ora pranzului. aAstazi (ieri, n.a.) programul BEC este de la 12.00 la 18.00. Ce se intampla daca in acest timp suna cineva sau se depune o contestatie?! Raspund eu la telefon si ii recomand persoanei respective sa revina dupa ora 12.00″, spune referentul Bogdan Solomon, in timp ce butoneaza un calculator din sediul unde a fost amenajat BEC nr.88.

                        aOare de ce se bat toti
                        sa ajunga pe scaun?”

                        In comuna Secuieni se vede de la o posta aculoarea politica” a votantilor, dupa zecile de afise intinse pe garduri. aBani cheltuiti in vant, spune cu obida Costica Dodita (81 de ani). Oare de ce se bat toti sa ajunga pe scaun?! De pomana? Nu mai pot de bine acolo! Iar noi ramanem doar cu vorbele. Toti promit si nu fac nimic”. Batranul ofteaza din rarunchi, in timp ce isi salta sapa pe umar. A inceput de dimineata sa praseasca porumbul, iar dupa cateva ore de efort a obosit. Acum ar vrea sa ajunga acasa, sa manance si sa se odihneasca. La fel si babuta lui, care abia se mai tine pe picioare. Batranica s-a asezat la umbra unui cires si se uita amar la sirul afiseleor electorale viu colorate si incarcate cu promisiuni. aInainte era un singur primar si acela facea treaba, nu gluma. Acum se schimba din patru in patru ani si niciunul nu face nimic din ce se lauda. M-am saturat de promisiuni. Toti zic de drumuri, gradinite…Dar nu ar spune nimeni de un sprijin pentru batrani. Eu am pensie de un milion si jumatate si abia ma descurc. Dar probabil considera ca batranii ca mine nu mai fac multa umbra pamantului si nu se merita sa investeasca in noi”, isi varsa amarul si Elisabeta Dodita (73 de ani).
                        aParca sunt opt candidati!”

                        Si in Secuieni aoferta” de candidati la fotoliul de primar este generoasa. aNu stiu sigur, dar parca sunt opt candidati. Ba noua! Sunt multi oricum! Toti promit acum in campanie, marea cu sarea. Pentru noi, oamenii de rand ar fi bine daca ar trece de la vorbe la fapte”, spune aprig Ion Bica. In comuna Secuieni s-a trecut si la fapte. aNu grave, este de parere viceprimarul Margareta Luncanu. Mai dispar afise, dar nu poti sa stii cine sunt faptasii. Poate adversarii politici sau poate niste copii pusi pe sotii”. Disparitia afiselor electorale a ajuns si la urechile presedintelui Biroului Electoral de Circumscriptie nr.80, Gheorghita Cirlan. aPana acum nu a venit nimeni sa depuna o sesizare scrisa vizavi de aceasta problema. Asta inseamna ca nici un candidat nu este deranjat de acest lucru”, concluzioneaza Cirlan.Scris de Lili Adochitei

                        Stavarache si-a luat adio

                          Ultima sedinta a Consiliului Local din actualul mandat a fost marcata de discursurile de ramas-bun ale consilierilor, viceprimarului si chiar al primarului Stavarache. Acesta, dupa o serie de absente de la sedintele de Consiliu a aparut la ultima intrunire, la aproape doua ore de la incepere, doar ca sa tina un discurs electoral si sa-si ia adio de la consilieri si, dupa cum arata lucrurile, si de la fotoliul de primar.
                          Sedinta a inceput cu interpelarile consilierilor. Ilie Birzu a anuntat ca a devenit membru al PNL si a multumit colegilor pentru colaborare. Multumiri si urari de bine au adresat si Gabriel Lupu, Ion Raducan, George Bogatu si viceprimarul Constantin Scripat. Viceprimarul Neculai Onica a anuntat ca nu va mai ocupa in viitor o functie in administratie si s-a retras din CL in aplauzele consilierilor, impresionati de discursul viceprimarului care a precizat ca anu era corect sa merg mai departe. Doi ani am dus in spate Executivul aproape singur, am incercat sa fiu distant de ambitiile politice. Din punct de vedere personal am obosit”. Dupa o sedinta cu 46 de proiecte de hotarare si primarul Stavarache si-a luat adio de la functie si de la Consiliul Local, cu un discurs influentat vizibil de participarea la campania electorala. aAcest Consiliu a lucrat bine. Sa dea Dumnezeu ca si ceilalti care vin dupa noi sa faca la fel ca noi si cu siguranta Bacaul va merge inainte”, a declarat primarul, predand, parca, stafeta, unei administratii viitoare careia nu ii va fi foarte greu sa depaseasca arealizarile” celei de pana acum. Stavarache nu a scapat ocazia de a insira anenumaratele realizari”, permitandu-si chiar sa spun ca aam realizat in doi ani si jumatate ce nu au realizat alte administratii ale Bacaului in zeci de ani”. Lipsa de respect la adresa primarilor din trecut a fost, de altfel, trasatura principala a discursului actualului primar, care a tinut sa minimalizeze tot ce s-a facut in oras in zeci de ani, intr-un acces de megalomanie nepotrivit. Alesii locali si-au incheiat misiunea actualului mandat cu o cupa de sampanie. In functie de locurile pe listele de partid, unii vor reveni probabil in viitorul Consiliu, in timp ce altii isi vor lua adio de la administratia locala. Scris de Codrin Pop

                          Sergiu Sechelariu, un tehnocrat pentru Bacau / „Trebuie puse bazele unei dezvoltari pe cel putin 20 de ani”;

                            Candidatul independent la Primaria Municipiului Bacau, Sergiu Sechelariu, doreste un oras in care toata lumea sa fie multumita, cu servicii administrative bine puse la punct, o infrastructura solida, un mediu de afaceri prosper si protectie sociala eficienta.

                            Rep.: Domnule Sechelariu, ce v-a motivat sa va inscrieti in cursa pentru Primaria Bacau?
                            Sergiu Sechelariu: Inainte de toate sunt bacauan, si cu toate ca timp de 4 ani am fost la Bucuresti in functia de ministru secretar de stat, niciodata nu m-am indepartat de problemele Bacaului. Am experienta in gestionarea unor proiecte de mare anvergura, precum ridicarea salilor de sport sau locuintele prin ANL, si consider ca pot readuce Bacaul pe primul loc in Moldova. Orasul nostru merita mai mult si stiu ca am ce sa le ofer concetatenilor mei. Din nefericire, in ultimii patru ani am putut asista cu totii la o stagnare din punct de vedere economic. Este inadmisibil pentru mine ca orase cotate mai jos decat Bacaul acum patru ani de zile, sa fie acum cu mult in fata. Sa stiti ca nu vorbesc din auzite. Iasiul si Piatra Neamt sunt peste noi la ora actuala, iar vinovatii de aceasta stare de fapt ii gasiti la primarie. Nu am vazut sa existe un plan coerent de dezvoltare, parca suntem o barca in deriva. Cred ca a sosit momentul sa ne apucam de treaba. Am destula experienta si nu mi-e frica de munca.
                            Rep.: Candidati ca independent. Ce a cauzat ruptura de politica?
                            S.S.: Am fost chemat in politica datorita calitatilor de tehnocrat. Si acest lucru s-a vazut extrem de limpede in activitatea ca ministru secretar de stat. Indiferent de culoarea politica, i-am ajutat, daca a fost posibil, pe toti cei ce au apelat la mine pentru locuinte ANL, sali de sport, aductiuni de apa, drumuri. Insa, pentru a administra corect un municipiu precum Bacaul, este esentiala independenta politica. Astfel nu se va mai putea vorbi de oameni incapabili numiti datorita obligatiilor politice, de camarile politice si asa mai departe. Doresc profesionalism si eficienta in primarie si pentru aceasta independenta este un factor decisiv.

                            Buget degrevat de cheltuieli

                            Rep.: Latura sociala a programului dumneavoastra este extrem de ampla. Exista fonduri pentru a face fata angajamentelor?
                            S.S.: Bugetul local va fi degrevat de foarte multe cheltuieli datorita accesarii de fonduri europene. In primarie voi infiinta un departament specializat pentru atragerea banilor de la Comunitatea Europeana. Aceasta inseamna lucrari finantate in totalitate sau in mare masura, cu o cofinantare de cateva procente, pentru tot ceea ce inseamna infrastructura, de la drumuri la reteaua de canalizare. Prin urmare, banii bacauanilor vor ramane la buget si vor fi folositi pentru binele oamenilor.
                            Rep.: Ce credeti ca ar trebui facut cat mai repede pentru bacauani?
                            S.S.: Din punct de vedere al asistentei sociale si al sanatatii, trebuie neaparat sa ridicam un azil pentru persoanele fara adapost, astfel urmand sa fie degrevata si sectia de urgente a spitalului. Infiintarea unor cantine sociale se regaseste in planurile mele pentru categoriile sociale defavorizate. Pensionarii au nevoie de bilete de tratament, de excursii, si acestea pot fi acordate prin colaborare cu o serie de sponsori si prin parteneriate cu autoritatile din statiuni. Tichetele cadou pentru pensionari si cadrele didactice sunt o necesitate, la fel ca si subventiile si premiile de performanta, ca si bursele sociale si de merit pentru elevi si studenti. Este foarte important sa ne gandim si la sanatate tinerilor. Imi propun sa amenajez minibaze sportive si de recreere in cartierele Bacaului.

                            Mediu de afaceri competitiv

                            Rep.: Cum vedeti dezvoltarea economica a Bacaului pe termen mediu?
                            S.S.: In primul rand trebuie elaborat un Plan Urbanistic General, care sa fie in concordanta cu realitatile actuale. Din momentul in care bacauanii imi vor acorda increderea, acesta va fi primul lucru pe care il voi face. Trebuie puse bazele unei dezvoltari pe cel putin 20 de ani de acum incolo. Sa existe o strategie clara care sa fie urmata si de cel care va fi primar peste zece ani, de exemplu. Nu se mai poate cu jumatati de masura, nu mai avem timp pentru asa ceva. Avem un potential extraordinar, reprezentat de forta de munca bine calificata. Deja am initiat o serie de discutii cu potentiali investitori, atat din tara cat si din strainatate, care sa vina si sa ofere locuri de munca in sectorul productiv. Le voi oferi o serie de facilitati, ceea ce ii va convinge sa vina si sa investeasca la Bacau, nu la Iasi sau Nemt. Investitii noi si serioase inseamna locuri de munca bine platite, inseamna taxe si impozite pentru buget, fonduri pentru derularea de programe sociale si nu numai. Bacaul are toate premisele pentru a fi din nou numarul unu al economiei in Moldova. Insa trebuie profesionalism, dedicare si buna credinta.

                            Rep.: Concret, ce doriti pentru Bacau?
                            S.S.: Sa fim din nou mandri ca suntem bacauani. Din acest motiv programul social pe care l-am dezvoltat este extrem de amplu, cuprinzand de la tichete valorice si cluburi pentru pensionari, la subventii si ajutoare ce vor fi acordate in baza anchetelor departamentului specializat al Primariei. Vreau ca tinerii sa aiba o sansa la un loc de munca decent, sa aiba o casa, sa poata intemeia familii. Cadrele didactice merita tot respectul nostru, si din acest motiv vor primi atat tichete cat si premii pentru performante deosebite. Sunt multe de facut, si eu vreau sa le fac. Vreau sa construiesc impreuna cu bacauanii un oras deosebit, dezvoltat atate pe axa est-vest, cat si pe cea nord-sud, cu poduri, pasarele, sosele bine puse la punct, cu un mediu de afaceri prosper. Este singura noastra sansa pentru a rezista in Uniunea Europeana. Investitiile in productie sunt prioritare pentru Bacau. La acest moment suntem un oras care consuma, nu unul care produce. Asta pe termen lung nu poate aduce nimic bun. Sunt convins ca in urma discutiilor pe care le-am avut si de care am amintit mai devreme, investitorii din domeniul productiei vor veni la Bacau. Sunt omul care poate face acest lucru si imi respect intotdeauna promisiunile.

                            Rep.: Cum intentionati sa ajungeti la rezultatele pe care le-ati enumerat?
                            S.S.: In primul rand, lucrand cu specialisti din toate domeniile. Nu se poate ajunge la rezultate notabile daca nu ai cu cine sa colaborezi. Primaria are nevoie de oameni bine pregatiti, care sa stie ce au de facut. Cu astfel de oameni, Bacaul poate fi schimbat radical in bine.

                            Rep.: Un cuvant pentru bacauani?
                            S.S.: Pentru Romania am facut multe, dar pentru Bacau voi face totul. Am incredere in bacauani ca stiu ce vor si impreuna vom face echipa.Scris de Desteptarea

                            Program social amplu

                              Sergiu Sechelariu a fost fata in fata cu bacauanii din zona Milcov. Candidatul independent la Primaria Municipiului Bacau a punctat principalele probleme pe care doreste sa le solutioneze in calitate de edil al urbei noastre, atat din punct de vedere social, cat si din perspectiva dezvoltarii economice si urbanistice. „Performanta administrativa este strans legata de profesionalism. Doar profesionistii ce lucreaza pentru bacauani pot sa atraga fonduri pentru a degreva bugetul de o mare parte din cheltuieli. Prin urmare, vor exista fonduri suficiente pentru un program social amplu, fara a stopa progresul economic sau investitiile in infrastructura. Aici in zona, de exemplu, este o nevoie stringenta atat de locuri de joaca pentru cei mici, cat si de locuri de parcare. Prin elaborarea unui plan urbanistic general se va reglementa pe termen lung situatia constructiilor din oras, astfel incat prin cartiere sa fie loc pentru spatiile verzi si locurile de parcare. Este nevoie de asemenea si de reabilitare termica, fonduri fiind de mult timp alocate de guvern.” Nu au fost omise din discutie si alte doleante ale celor de fata, precum ajutoarele sociale, care vor creste in limitele legale, subventiile, sustinerea tinerilor si atragerea de investitori care sa ofere locuri de munca bine platite. La finalul intrevederii, bacauanii s-au despartit de Sergiu Sechelariu convinsi ca este un om care stie ce vrea, un profesionist capabil sa redea Bacaului statutul de prim oras al Moldovei.

                              Scris de Desteptarea

                              Proiectul „Gepex”; a fost aprobat / Cartelul incompetentilor

                                Consiliul Local a aprobat, ieri, un controversat proiect de hotarare care mai fusese propus si in alte randuri pe ordinea de zi, dar de fiecare data a fost respins. Beneficiar, firma Gepex, apartinand lui Gica Vlasie, bunul amic al primarului Stavarache.

                                Este vorba despre un proiect privind completarea obiectului de activitate stabilit prin contractul de concesionare nr.30334/04.08.2006, ancheiat antre Consiliul Local al municipiului Bacau si SC GEPEX SRL in vederea realizarii obiectivului aParc de distractiia in municipiul Bacau, pe strada Stefan cel Mare. In repetate randuri proiectul a fost respins, deoarece multi consilieri au considerat ca este vorba de o schimbare a obiectului de activitate si de o afacere nu tocmai curata. Ieri, initiatorii proiectului au profitat de absenta mai multor consilieri, iar proiectul a fost supus votului celor 17 consilieri prezenti. 11 au votat apentru”, 5 aimpotriva, iar un vot a fost declarat nul. In aceste conditii, proiectul a fost aprobat, starnind o reactie de bucurie a primarului Romeo Stavarache, ca si cum ar fi fost vorba de o realizare personala a acestuia. Astfel, pe langa activitatile de recreere si divertisment presupuse de viitorul parc de distractii, Gepex va putea infiinta si un Centru regional de sprijinire a afacerilor si incubator de afaceri, considerat compatibil cu obiectul initial de activitate!

                                Dedesubturile unei afaceri

                                Nu mai putin de 3,64 ha de teren, aflat in buricul targului, au fost concesionate societatii Gepex, in vederea amenajarii unui super-parc de agrement. De fapt, la momentul respectiv, cand presa a avut de comentat pe marginea acestei afaceri, punctul de vedere al autoritatilor locale, aflat inca pe site-ul primariei, sustinea: „din punct de vedere strict tehnic, pentru a putea pastra destinatia de spatiu verde de recreere si de agrement a celor 3,64 de hectare in inima Bacaului, Primaria Bacau a propus, iar Consiliul Local a aprobat, prin acest tip de contract de concesiune, o strategie care a luat in calcul faptul ca zonele cu astfel de domeniu de activitate nu au acelasI potential de profit ca un spatiu comercial.(…) Astfel, am pornit cu preturi de concesionare pe metru patrat scazute pentru a atrage investitori.” De atras, l-au atras pe Gica Vlasie, care la scurt timp dupa semnarea contractului la pret mic a aparut sI cu prima carere de modificare a obiectului de activitate. Mai exact, prin hotararea de consiliu local cu numarul 318 din 2007 s-a aprobat completarea obiectivului de activitate al parcului de distractii cu activitatile de „cazare, alimentatie publica si parcare.” Alimentatia publica o avea deja, deoarece cu un an inainte primise aprobarea pentru un snack bar. Dar nu era suficient pentru profit. Si astfel o parte din spatiul vedre a primit atingerea suava a betoanelor, pentru amenajarea de parcari.

                                Sa va fie rusine!

                                Consilierii locali si-au incheiat mandatul 2004-2008 printr-o hotarare care pune capac si demonstreaza cam cat de mult s-au zbatut ei in interesul cetateanului in toti acesti patru ani. Mergand in tandem cu primarul Stavarache, Consiliul Local Bacau a reusit performanta sa imbogateasca apropiatii edilului, cazul Vlasie fiind unul concludent. Multi dintre acesti domni, care au aprobat o afacere la marginea legii, vor veni in fata dumneavoastra sa va ceara din nou votul. Sa va fie rusine domnilor, mai ales ca nu ati avut curajul sa va asumati optiunea in fata celor care v-au ales sa le reprezentanti interesele, votul pentru Gepex fiind secret.
                                Tot la aceasta ultima sedinta, consilierii ne-au mai binecuvantat cu o ineptie. Au impovorat bugetul cu 6,5 milioane de euro, destinati construirii Centrului de Afaceri si Expozitii. Si asta pentru ca aspecialistii” primariei nu au fost in stare sa elaboreze un proiect finantat suta la suta din fonduri europene. Scris de Codrin Pop, Emilian Berceanu, Ionut Avram

                                Balarii la intrarea in orasul european

                                  Intrarea pe Calea Birladului in orasul european Bacau te face sa te crucesti si alta nu! aGospodar”, primarul inventator s-a ingrijit de vopsirea bordurilor, care iti iau ochii cu culoarea lor galbena. Numai ca acolo unde ar fi trebuit sa fie trotuarul nu se vede decat o mare de balarii. Practic iti este si frica sa pui piciorul prin tufisurile care in unele locuri iti trec binisor de genunchi. Probabil ca Romeo Stavarache a facut un calcul la cate voturi ar strange de la locatarii din zona si a concluzionat ca nu merita sa faca niste trotuare rezonabile, cum sta bine unei resedinte de judet cu pretentii. Nici macar nu a trimis cativa salariati de la Spatii Verzi sa scurteze iarba. Cu siguranta ca persoanele care calca pentru prima oara in Bacau si aleg Calea Birladului nu au nici un motiv de incantare. Mai intai dau cu ochii de balariile de jumatate de metru de langa sosea, iar apoi se poticnesc la podul lui Romica la care se lucreaza de un an si fara spor.Scris de Lili Adochitei

                                  Piateta din fata Catedralei Catolice a ramas a nimanui / Zona… moarta din centrul Bacaului

                                    Pasionati sau nu de sporturi extreme, bacauanii s-au transformat mai nou in practicanti fara voie al slalomului printre pietre, gropi si trotuare sparte. Cei care trec prin zona centrala din fata Catedralei Catolice risca la fiecare pas sa sufere vreo entorsa, sa-si luxeze oasele si chiar sa-si rupa picioarele. Piateta a devenit calvarul concetatenilor. Si asta in timp ce autoritatile locale se bat cu pumnul in piept si striga in gura mare ca Bacau este un oras european.

                                    La fel ca mai toate cartierele din oras, lasate de izbeliste de edili sau doar spoite cu asfalt de unica folosinta, si zona centrala a ramas a nimanui. Pe principiul „ingrasam porcul in ajun” in fata Catedralei Catolice, de altfel o zona moarta a Bacaului, s-a turnat recenta o masina de prundis, numai buna de rupt picioarele trecatorilor. De fapt, piateta in cauza a devenit cosmarul bacauanilor, care prefera sa caute rute ocolitoare decat sa paseasca prin pietrele care taie talpile, gropile adanci si dalele sparte, aruncate ici – colo. Iar cand ploua, platforma pietonala se transforma intr-o mare de mocirla, specifica urbei, cu care bacauanii s-au obisnuit deja. „Asta-i si nenorocirea in Bacau, ne-a declarat indignat Claudiu Verbitchi, un om intre doua varste. Ca nu se asfalteaza, iar atunci cand se face ceva, se face de mantuiala. In plin centru orasului trotuarele efectiv te nenorocesc la picioare. Daca ai pantoful cu talpa mai moale, iti intra pietrele in talpi. Ce sa spun, e dezastru peste tot”. Oamenii sunt indignati, mai ales ca este vorba de o portiune din centrul orasului. „Vai, dar imi rup tocurile, de cate ori trec pe aici. Nu stiu de cate ori am schimbat fetele la pantofi. Ar fi bine ca noii alesi sa asfalteze un pic pe aici. E urat. Au pus pietrisul asta de ne rupem picioarele. Si cand ploua e mai rau, ne murdarim de tot”, a spus si Elena Zaharia, in timp ce se chinuia sa traverzeze piateta. Inexistenta infrastructurii nu este singura problema din zona. Din cauza lipsei locurilor de parcare, in fata catedralei proprietarii de masini aleg sa circule anapoda sau sa-si parcheze haotic autoturismele, ingreunand si mai mult accesul trecatorilor. Trotuarele crapate, pietrisul aruncat in zona neuniform si lipsa aleilor au facut si victime printre concetateni. „Acum o luna si jumatate, ne-a precizat si Elena Iventa, o vecina in varsta de 82 de ani a cazut pe un rest de bordura de aici si a ramas nenorocita. Avea si varice, asa ca am mers cu ea aproape doua luni in spital, ca i se invinetise tot piciorul. Ar trebui sa se asfalteze pe aici sau sa faca un spatiu verde, un parculet, ca si asa stam prost la acest capitol in oras. E strigator la cer!” Edilii orasului nu sunt straini de situatie. Prin vocea Mihaelei Grosu, purtatorul de cuvant al Primariei Bacau, acestia au recunoscut ca nu au facut nimic in ultimii patru ani in fata Catedralei Catolice, dar… ca vor face ceva, nu se stie insa si cand. Asa ca au aruncat din nou praf in ochii bacauanilor cu o alta gaselnita: intre catedrala si banca din apropiere se va face o strapungere stradala…Scris de Roxana Neagu

                                    Orasul fara azil de noapte / Primaria lasa boschetarii in grija bacauanilor

                                      Numarul persoanelor fara adapost a crescut in ultimii ani. Nu mai sunt cazuri sporadice. Au devenit o adevarata problema sociala, dar si de sanatate publica, aproape toti suferind si de boli transmisibile, cum ar fi tuberculoza. Primarul Pomeo Stavarache a promis in nenumarate randuri un azil de noapte, dar nu da semne sa se tina de cuvant. Nici macar apropierea alegerilor nu il impulsioneaza, oamenii strazii fiind neimportanti in procesul electoral.

                                      Vara ii vedem pe trotuare si prin parcuri. Iarna, se adapostesc prin scarile de bloc sau prin spitale. Unii au ajuns pe drumuri fiind victime ale propriilor greseli sau vicii. Altii au fost pacaliti de rude sau de straini care le-au luat casele. Comunitatea este datoare si fata de acesti membri ai sai care mor pe strada. La Bacau, administratia locala a lasat sarcina aceasta pe spatele spitalelor, al Serviciului Judetean de Ambulanta si chiar al locatarilor din blocuri, unde „boschetarii” isi fac adevarate cuiburi. Iarna, tot bacauanii sunt cei care cheama Salvarea pentru a-i ridica pe degerati de prin ghene si de pe trotuare, plini de paduchi, raie, TBC si alte boli ascunse. Pusi pe picioare in spitale, acesti oameni se intorc pe strazi unde, in conditii vitrege, ajung din nou in stare deplorabila. Si se intorc la spital. De aceea, medicii au sustinut mereu necesitatea infiintarii unui azil de noapte.

                                      Numai promisiuni si proiecte de la autoritati

                                      Locatarii blocurilor s-au obisnuit sa gaseasca dimineata pe presul de la usa oameni ghemuiti precum cainii. Lifturile sunt un alt loc preferat de vagabonzi. Seara, dupa ora 10, acestea se opresc inexplicabil intre etaje. Boschetarii le blocheaza si isi asigura astfel un somn linistit, ferit de viscol si ger. Degeaba se plang locatarii la autoritati. Nu primesc decat promisiuni. Problema boschetarilor poate avea o rezolvare. Alte primarii au gasit-o. Bacaul bajbaie dupa solutii. In urma cu trei ani, Primaria Bacau anunta ca intentioneaza sa construiasca un nou camin de batrani, in cadrul caruia va fi un spatiu ce va functiona ca azil de noapte cu 40-50 de locuri. In 2006, se preconiza finalizarea azilului in 2008. Am ajuns in 2008, dar tot fara azil de noapte.

                                      Este spatiu, dar ce atata graba?

                                      Nici proiectul de a construi un azil intr-un bloc dezafectat de pe strada Henri Coanda nu s-a finalizat, desi chiar primarul Stavarache dadea asigurari la inceputul anului 2007 ca in doua luni il va inaugura. Imobilul este, intr-adevar adapost pentru boschetari, dar acestia dorm acolo clandestin, in conditii mizere, spre indignarea locuitorilor din zona. „Acest bloc se afla pe lista de proiecte prioritare ale municipalitatii Bacau, ne declara anul trecut Mihaela Grosu, purtator de cuvant al primariei. Se doreste amenajarea unui centru de cazare temporara a persoanelor fara adapost. In momentul in care va deveni activ Programul Operational Regional, vom depune proiectul”. Tot anul trecut, Consiliul Local a aprobat proiectul de amenajare a unui adapost de noapte intr-un punct termic al CET. Dupa modernizare, noua instalatie ocupa mai putin loc decat cea veche. Au ramas disponibili zeci de metri patrati in interiorul cladirii PT 154 de pe strada Milcov. Lucrarile nu au demarat inca si nici nu sunt semne de graba. Chiar daca situatia persoanelor fara adapost este tragica, primaria nu pare prea interesata de problematica: boschetarii nu sunt o categorie care merita motivata inainte de alegeri.Scris de Doina Mincu

                                      Agentii economici nu se tem de amenzile pentru munca la „negru”;

                                        In pofida numeroaselor verificari la care sunt supusi si a amenzilor usturatoare pe care le risca in cazul in care sunt prinsi in neregula, in continuare, multi agenti economici practica munca la anegru”. Numai in luna aprilie, Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Bacau a gasit 23 de angajatori care foloseau lucratori in activitate fara sa le fi incheiat formele legale necesare. La acestia au fost identificate lucrand 29 persoane care nu aveau contract de munca. Numai pentru aceasta abatere de la legislatia muncii, ITM Bacau a aplicat amenzi in valoare de 42.500 lei. aLuna trecuta cazuri de munca la anegrua au fost depistate de catre inspectorii nostri la societatile comerciale Exmolem, care avea doua persoane fara contract, Tehnoforest, Portello, Dimsor Prod, Expres Azzuro si altele, cu cate un lucrator, ne-a declarat Haralambie Irimescu, inspectorul sef al ITM Bacau. Pentru fiecare caz, angajatorul a fost sanctionat cu amenda in valoare de 1.500 lei”. La randul ei, firma Di Fato a fost arsa si mai tare la buzunar, respectiv cu amenda de 6.000 lei, deoarece nu a inregistrat la ITM, in termenul prevazut de lege, un contract de munca. Ea a primit amenda maxima pentru ca nu este la prima abatere de acest gen. Jumatate din amenda suportata de aceasta a fost nevoita sa plateasca si Rusticom Construct, pentru ca nu a depus in termen de cinci zile de la perfectarea lor actele privind modificarea unui contract individual de munca. Nu a scapat usor nici o alta firma care a fost nevoita sa cotizeze la bugetul statului cu 4.000 lei, pentru ca nu a indeplinit masurile stabilite de catre inspectorii ITM la un control anterior. Alte doua amenzi au fost dispuse de catre inspectorii ITM fata de tot atatia agenti economici pentru nerespectarea legislatiei privind infiintarea, completarea si depunerea registrului general de evidenta a salariatilor.Scris de Elena Tintaru

                                        Targul Eurofashion din nou la Bacau

                                          Sala de Atletism din Bacau gazduieste zilele acestea Targul Eurofashion 2008, a carui deschidere oficiala a avul loc ieri. Inca de la primele ore ale diminetii, bacauanii au venit intr-un numar destul de mare pentru a se bucura de oferta bogata a celor peste 75 de firme prezente. Organizatorii sunt reprezentantii firmei Media Bussiness Calss din Bucuresti care au adus la Bacau un targ expozitional de confentii, textile, tricotaje, marochinarie, lenjerie, incaltaminte, piele si blana. Aflat la a VI-a editie, evenimentul prezinta o colectie de primavara-vara de haine si multe alte produse la preturi de producator. Cele 78 de firme sunt din aproximativ 16 judete ale tarii printre care amintim: Satu Mare, Iasi, Craiova, Brasov, Cluj, Targul Mures si Bucuresti. Scopul acestui eveniment este, dupa cum spune reprezentantul Media Bussiness Class, Nicolae Parteni, ” de a aduce inca o data la Bacau producatorii capabili de a ridica o bariera impotriva produselor de slaba calitate ce tind sa invadeze din ce in ce mai mult piata romaneasca. Din acest motiv, oricine ne va vizita pana pe data de 18 mai 2008, va avea ocazia de a achizitiona la preturi de fabrica confectii de la brand-uri cunoscute, ce ofera produse de cea mai buna calitate. In acest sens, am facut o selectie atenta a firmelor, din diferite zone ale tarii cunoscute pentru experienta pe care o au in domeniul industriei usoare. Nu in ultimul rand, ne-am bucurat ca am reusit ca imaginea acestei campanii sa fie reprezentata de atat de indragitul actor Florin Piersic”. Majoritatea producatorilor nu sunt pentru prima oara la Bacau, dupa cum ne-a declarat organizatorul. Doar 20 la suta dintre ei sunt veniti pentru prima oara. Un alt scop al evenimentului este crearea unei punti de legatura intre comerciantii din municipiu si producatori, deoarece chiar in acest moment magazinele isi schimba colectiile pentru sezonul cald. „Vin de la Pascani in fiecare an si sunt multumit de cum merg vanzarile aici, pentru ca se stie ca Bacaul este un oras care se respecta. Sper de asemenea sa pot incheia si contracte cu cei interesati” a precizat Marcel Sohoreanu, comerciant. Asadar, sunteti invitati la Sala de Atletism in fiecare zi pana pe data de 18 mai 2008 pentru a vizita Eurofashion 2008 , intre orele 10: 00 si 19:00, iar duminica intre orele 10:00 si 16:00. Scris de D. Pilat