2 noiembrie 2024
Acasă Blog Pagina 522

Școlile de vară 2023 ale lui Bădița Măric

Cunoscutul și apreciatul pictor naiv prof. Ioan Măric continuă și în această vară să organizeze, cu sprijinul Școlii Populare de Artă din Bacău, cu al unor parohii ortodoxe și al unor administrații locale, ateliere pentru copiii din mai multe localități ale județului. Acestea sunt veritabile școli de vară, în care cei mici învață câteva din tainele desenării și pictatului.

În Bacău o primă dintre aceste școli de vară a și ajuns la final. Ea a fost organizată la Biserica „Ștefan cel Mare și Sfânt” în parteneriat cu Protopopiatul Bacău, cu Centrul Misionar Social-Filantropic „Ștefan cel Mare și Sfânt și Școala Populară de Arte și Meserii „Ion Ghelu-Destelnica”, iar numărul participanților – ne-a declarat Ioan Măric – a trecut de 80.

La închiderea cursului au venit să stea de vorbă cu elevii (copii de la 2,5 ani și până la cei deja trecuți de majorat), despre arta picturii și despre pasiunea lor, Carmen Voisei – directoarea Școlii Populare de Artă, pictorii prof. Aurel Stanciu și Augustin Cojocaru, părintele paroh Liviu Apetrei, părintele Laurențiu și poeta Victoria Leonov, dar și voluntarii care au ajutat la organizarea cursului. Copiilor le-au fost înmânate, la final, diplome și mici cadouri

Școli de vară cu același profil au fost deschise la Biserica monument „Sf. Nicolae” din Podiș (Mărgineni) și la Berești-Tazlău, în parteneriat cu Parohia ortodoxă Tescani și școlile gimnaziale din aceste localități, cu autoritățile locale și, evident, cu Școala Populară de Arte și Meserii „Ion Ghelu-Destelnica”.

Ioan Măric a deschis, la Primăria din Mărgineni și o galerie de artă naivă, intitulată, cum altfel decât ,,Bădița Ioan Măric”.

 

Video șocant: Un bărbat în pielea goală agresează o tânără în zona Liceului Sportiv

    Pe facebook a apărut un videoclip înregistrat în zona Liceului Sportiv din Bacău în care se vede cum un bărbat în pielea goală încearcă să îmbrățișeze o tânără.

    Fata este salvată de mai mulți trecători iar bărbatul fuge în fundul gol pe stradă.

    Sursa video

    Prinși în flagrant: Hoți de buzunare specializați în furtul de portofele – VIDEO

      Doi bărbați cu vârstele de 56 și 46 de ani, specializați în furtul de portofele de la femei în vârstă, au fost capturați în flagrant în timp ce acționau în mijloacele de transport în comun din municipiul Bacău.

      Cei doi suspecți au fost imobilizați în timpul unei operațiuni fulger efectuate de polițiști, iar ulterior au fost conduși la sediul Secției 2 Poliție Galați în vederea audierii și continuării procedurilor de cercetare.

      Potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratul de Poliție Județean Galați (IPJ Galați), asupra hoților au fost găsite articole vestimentare folosite în comiterea faptelor de furt, alături de suma de 1.000 de euro și 2.000 de lei, bani considerați a fi proveniți din infracțiuni similare.

      În urma audierilor și administrării probatoriului, polițiștii au decis reținerea celor două persoane pentru 24 de ore. Aceștia au fost transferați în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Galați.


      Sursa video

      Ziua Aviației Române și a Forțelor Aeriene

        Astăzi, la data de 20 iulie, s-a sărbătorit Ziua Aviației Române și a Forțelor Aeriene sub patronajul Sfântului Mare Proroc Ilie Tesviteanul, protectorul spiritual al aviatorilor români. Cu acest prilej, Baza 95 Aeriană a organizat o impresionantă ceremonie militară și religioasă pentru a comemora eroii aviatori din toate timpurile, aducându-le astfel un sincer omagiu pentru sacrificiul lor în slujba țării.

        Cei prezenți la ceremonie au avut ocazia să rememoreze curajul și devotamentul cu care aviatorii români și-au înălțat zborul în ceruri, protejând patria și aducând mândrie și onoare țării noastre.

        De asemenea, în această zi de sărbătoare, un moment special s-a produs pentru mai mulți militari de la Baza 95 Aeriană. Fruntaș Sorin Racovanu și fruntaș Mihai Crăciun, împreună cu caporalul clasa a III-a Romeo Bucur, caporalul clasa a III-a Ionuț Ursu, caporalul clasa I Ovidiu Arvinte și caporalul clasa a II-a Iulian Prisecaru, au fost înaintați în gradul următor, înainte de termen, ca recunoaștere a eforturilor și performanțelor lor remarcabile în cadrul forțelor aeriene.

        De asemenea, pentru inițiativă, implicare și îndeplinirea exemplară a atribuțiilor de serviciu, comandantul unității a oferit recompense personalului care a contribuit la rezultatele foarte bune ale acesteia.

        Astfel, Ziua Aviației Române și a Forțelor Aeriene s-a dovedit a fi o zi deosebită, marcată de solemnitate și recunoștință față de cei ce și-au dedicat viața zborului și apărării țării. Cu speranța într-un viitor plin de realizări și succese, ne reamintim cu mândrie și respect de eroii noștri aviatori și aripile pe care s-au clădit temeliile aviației românești.

        Salvare aeromedicală reușită: Pacientele cu afecțiuni grave transportate cu succes la Iași

          În data de 19 iulie 2023, două misiuni aeromedicale au fost desfășurate cu succes pe Heliportul Spitalului Județean de Urgență Bacău, salvând vieți prețioase.

          Primul zbor a fost realizat cu ajutorul Elicopterului SMURD 350 Iași, care a preluat o pacientă în vârstă de 54 ani, din Bacău. Femeia era însărcinată și fusese adusă de pe Secția de Maternitate cu un diagnostic grav – Tumoare Pelviană Hemoragică. Echipa aeromedicală a acordat îngrijiri medicale de urgență pacientei și a asigurat transportul său rapid și în condiții de siguranță către Iași, pentru a primi tratamentul necesar.

          Al doilea zbor a fost efectuat pentru a transporta o pacientă în vârstă de 58 ani, tot din Bacău. Aceasta fusese diagnosticată de medicii din UPU Bacău cu o afecțiune gravă – Blocaj Ventricular Total. Elicopterul SMURD a intervenit prompt, iar pacienta a fost preluată și transportată de urgență către Iași, unde avea să primească conduita terapeutică vitală pentru starea sa.

          Eforturile și profesionalismul echipajelor SMURD și personalului medical de la Spitalul Județean de Urgență Bacău au fost cruciale în aceste două misiuni aeromedicale reușite.

          Indemnizație de șomaj pentru absolvenți

          Absolvenții promoției anului de învățământ 2022-2023, care doresc să beneficieze de sprijinul financiar și de serviciile prevăzute de lege în scopul angajării lor, sunt așteptați la Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Bacău, pentru a se înscrie în evidența acesteia. Cei care au terminat liceul, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de bacalaureat ( și nu se angajează ori nu urmează o facultate), se vor înregistra în baza de date a AJOFM Bacău în termen de 60 zile din ziua următoare datei absolvirii studiilor, pentru a beneficia de indemnizație de șomaj.

          Pentru absolvenți, această indemnizație se acordă timp de 6 luni și este în cuantum de 50 la sută din indicatorul social de referință, care, în prezent, este de 598 lei.

          Așadar, indemnizația va fi de 299 lei. Pe lângă acest sprijin financiar, absolvenții luați în evidența AJOFM Bacău vor primi servicii de informare, consiliere profesională și de mediere a muncii și vor beneficia de cursuri gratuite de calificare/recalificare, precum și de prima de inserție, dacă se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni. Această primă de inserție se acordă absolvenților instituțiilor de învățământ și ai școlilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, și este de 3 ori valoarea indicatorului social de referință, adică de 1.794 lei.

          De asemenea, absolvenții care se încadrează în muncă pot beneficia și de prime de mobilitate. Tot în sprijinul absolvenților, în luna octombrie va fi organizată de către AJOFM Bacău o bursă a locurilor de muncă. De reținut că absolvenții care se înregistrează la AJOFM Bacău după expirarea termenului de 60 zile de la absolvire nu vor avea dreptul la indemnizație de șomaj. Dar ei vor beneficia de toate celelalte servicii, menționate mai sus.

          Înregistrarea în baza de date a AJOFM Bacău se va face la agenția sau punctul de lucru în raza căruia domiciliază absolventul în cauză, respectiv la Bacău (str.I.S.Sturza, nr.63, sediul vechi), Onești (str.Republicii, nr.43), Comănești (str.Pieței, bl.F6, ap.3), Moinești (str.Tudor Vladimirescu, nr.206), Buhuși (str.1 Mai, nr.6 E), Podu Turcului (în incinta primăriei) Tîrgu Ocna (str.Constans Dimonisie, bl.E5) sau Răcăciuni (str.Ștefan cel Mare). La înscriere vor fi prezentate cartea de identitate și adeverința sau diploma de absolvire, din care să rezulte data finalizării studiilor, toate în original.

           

          Cursuri de Oboi: Tescani 2023

          Pentru câteva zile, Tescaniul a fost capital internațională a muzicii instrumentale, găzduind ediția 2023 a Cursurilor de Oboi. La acest eveniment au participat peste 25 de instrumentiști din toate colțurile țării, Cluj, București, Târgu Mureș, Iași, Bacău, dar și din Austria, Franța și Republica Moldova.

          Evenimentul s-a desfășurat în perioada 7-13 iulie și în preambul Filarmonica „Mihail Jora” din Bacău l-a acompaniat pe instrumentistul Pedro Diaz Cosme – un artist de talie mondială. Calitatea și anvergura artistică a participanților a fost factorul determinant care a făcut din acest eveniment o adevărată sărbătoare a muzicii.

          Invitatul special a fost Pedro Diaz Cosme, un profesor și un instrumentist de excepție, solo corn-englez la Metropolitan Orchestra-New York și profesor de oboi la Juilliard School of Music, din același oraș. Oaspetele de peste ocean a fost impresionat de calitatea artistică și umană cu care a fost înconjurat.

          „Este timpul să mă întorc acasă, dar sunt incredibil de recunoscător lui Stancu Emil, Cursurilor de Vară Oboi-Tescani 2023 și Filarmonicii ,,Mihail Jora” din Bacău, pentru experiența trăită. Iubesc România și oamenii săi. Acest popor păstrează o spiritualitate umană aparte, pe care alții par să o piardă. Sper să mă reîntorc într-o zi, împreună cu familia mea. Fiind oaspete în Bacău și în Tescani am realizat cât de multe îmi lipsesc din rutina mea zilnică de acasă. România este țara umanismului, a unui popor care este mândru de muzica și de tradiția sa. Am întâlnit aici oameni foarte calzi și muzicieni minunați”, a declarat Pedro Diaz Cosme la finalul evenimentului.

          La fel ca în ediția precedent, a fost prezent și sufletistului și neobositului Dorin Gliga, un instrumentist de renume internațional, un exemplu demn de urmat pentru generația actuală și cele viitoare.

          „Universul cunoașterii este infinit. Am avut plăcerea și revelația întâlnirii mele cu un muzician de excepție de pe mapamond și spre fericirea mea el este corn-englezistul Operei Metropolitane din New York. Un OM modest, de o infinită cultură, de o bunătate extraordinară, dispus să arate tot ceea ce cunoaște, ne-a încântat cu modul de a oferi secretele oboiului și cornului englez. Prezența lui Pedro Diaz la acest curs a ridicat atât nivelul profesional ,cât și cel estetic și uman. Nu pot fi decât fericit  și onorat că am colaborat împreună într-o atmosferă frumoasă, plină de bucurie, iubire și libertate. Din punctul meu de vedere cea mai mare realizare a acestei ediții a întâlnirii oboistilor de le Tescani este faptul că vocea oboaielor se apropie de unison, ca și timbru, expresie și concepție. Mult succes edițiilor viitoare, care sunt deja creionate, având profesori și muzicieni de excepție”, a spus Dorin Gliga.

          La această sărbătoare muzicală dedicată oboiului au fost invitați pe lângă elevi și studenți din toată țara, instrumentiști români consacrați precum: Doris Iorga- șef partidă oboi la Filarmonica „George Enescu” din București, profesor de oboi Moldovan Lircă-Ioan din Târgu-Mureș și Negurici Ștefan-student în anul I oboi la Stella Vorarlberg Hochschule fur Musik din Austria.

          Cursuri s-au desfășurat în incinta Muzeului Național „George Enescu” – Secția „Dumitru și Alice Rosetti Tescanu-„George Enescu”, fiind deschise publicului și tuturor celor interesați de arta muzicală oboistică.

          Aprecierea și plenitudinea artistică a evenimentului, dau satisfacție și totodată obligă organizatorii ca această întâlnire să fie dezvoltată de la an la an. Invitații care vor urma în anii viitori  sunt personalități marcante ale instrumentului muzical oboi, instrumentiști și profesori de o incontestabilă valoare: Diego Dini Ciacci-prim oboist al Orchestrei Scala din Milano, dirijor și profesor de oboi la Conservatorul din Milano și David Walter-profesor la Conservatorul Superior de Muzică din Paris. Nu în ultimul rând merită amintit și Stancu Emil-Nicolae, solist oboi al Filarmonicii „Mihail Jora” din Bacău, care s-a ocupat de organizarea și buna desfășurare a cursurilor.

          „Ne dorim ca aceste cursuri să fie un punct de resetare și dezvoltare a educației și culturii românești. Viața culturală a județului suferă din lipsa finanțării și a lipsei de proiecte artistice de valoare. Totodată cred cu tărie că educația și cultura sunt factorii care pot modela și dezvolta societatea actuală. Vom încerca să facem din Bacău și Tescani, un important pol de cultură și educație muzicală oboistică”, a precizat                                          Stancu Emil-Nicolae, oeganizator.

          Toate acestea nu ar fi fost posibile fără susținerea sponsorilor, cărora organizatorii le aduc mulțumiri: SC Cat-Ion SRL, SC Barleta SRL, SC Concordia Laboratory SRL din Bacău și SC Music Kiosk SRL, SC Jap Mood SRL, SC Pizza Box SRL din Sibiu și Filarmonicii ,,Mihail Jora” din Bacău pentru realizarea concertului de pe data de 06.07.2023.

          „Vă așteptăm să ne fiți alături în edițiile viitoare,cu promisiunea că vom încerca să așezăm Bacăul și Tescaniul pe harta celor mai importante evenimente cultural-educaționale”, au mai spus organizatorii.

           

          Bacăul de altădată: Trista poveste a unui stadion…

          Stadionul municipal din Bacău, care stă și așteaptă vremuri mai bune, nu a fost construit nici peste noapte și nici fără probleme. Oficial, a fost deschis în 1966, dar proiectarea și construcția au început cu mult înainte. La fel și necazurile. Despre acestea citim într-un număr din iulie 1958 al ziarului Sportul.

          Doi ziariști au luat la pas regiunile Stalin (Brașov) și Bacău, descoperind o serie de probleme în construcția stadioanelor sau a sălilor de sport. Iată ce s-a scris despre Stadionul 23 August din Bacău:

          Trista poveste a unui stadion…

          «În regiunea Bacău, numărul construcțiilor sportive este destul de important, iar pe alocuri sunt fapte și exemple care ar putea servi ca bun exemplu. Nu ne vom ocupa însă de ele, pentru că am întâlnit în cursul raidului nostru o serie de aspecte deosebită gravitate, care trebuie neapărat prezentate ca un exemplu de ceea ce nu trebuie să se construiască. Povestea stadionului „23 August” din Bacău începe acum câțiva ani, când, pe plan local, s-a pornit construirea unui teren de fotbal.

          Dar proiectul a căpătat, pe traseu amploare până la plănuirea unui mare complex sportiv, care a depășit posibilitățile proiectanților locali. Lucrarea a fost preluată de I.P.C., ulterior de ICSOR (proiectant inginer Catina). Trebuie spus de la bun început că proiectul a avut o serie de greșeli de concepție (în primul rând amplasarea stadionului), care puteau si trebuiau să fie sesizate de serviciul de construcții al fostului CCFS. Schimbările succesive privind constructorul (TRCL, Trustului 2 construcții, apoi TCB) și beneficiarul (mai întâi a fost comitetul regional CFS, apoi Sfatul popular regional) au dus la situația de astăzi: ing. Stegaru Aurel, actualul șef al secției gospodării a Sfatului Popular Regional, un om dornic de a elucida întunecoasele mistere care înconjoară această construcție, n-a reușit încă să descurce ițele atât de încurcate, țesute de incompetența, nepăsare și uneori reaua voință a predecesorilor săi.

          La ora actuală nu există nici documentația tehnică și financiară necesară (cum o fi eliberat Banca de Investiții fonduri fără această documentație?), nici cel puțin o situație clară a cheltuielilor până azi. Iar aceste fonduri se cifrează în jurul a 7.000.000 de lei! În plus, ritmul construcției nu ne poate mulțumi. Până acum s-a lucrat încet și prost (gradenele tribunelor sunt de acum strâmbe și crăpate, gazonul seamănă mai mult cu o plantație de fasole târâtoare, valul de pământ creat pentru susținerea tribunelor – deși amplasamentul era mai departe cu 14 m – exista un deal natural, care ar fi exclus uriașele cheltuieli de transport – se tasează în continuare).

          Privind isprăvile de până acum te întrebi: cum a putut fostul comitet regional C.F.S. să angajeze ca diriginte de lucrare un nepriceput în materie ca ing. Enășoaie, de la care pornesc multe din necazurile de azi? Cum s-au putut reuni atâtea neglijențe grave – sesizate la timp și de ziarul nostru – încât să se ajungă la actuala situație? Iar ca o „încoronare” demnă de asemenea treabă, ingenioșii constructori de baze sportive din Bacău au luat o hotărâre de-a dreptul uluitoare. Temându-se să nu piardă, la sfârșitul lui 1956 un rest de bani rămas necheltuit, au comandat o serie de statui și bazoreliefuri în valoare de peste 600.000 lei.

          Au acontat comanda, iar operele plastice (de o valoare îndoielnică, de altfel) au fost gata… exact când șantierul neterminat al stadionului avea mai multă nevoie de bani. În loc de materiale și manoperă, au trebuit achitate statuile.

          Astăzi, acestea stau fără rost în mijlocul șantierului, iar o parte din basoreliefuri au și fost montate pe niște stâlpi care vor trebui, în curând, demolați … în curtea interioară din spatele tribunei a doua. Iar singurul răspuns la întrebările firești este absolut dezarmant: „Păi, statuile astea tot erau prevăzute în proiect”!»

          Transporturi agabaritice pe ruta Agigea – Ruginoasa, cu trecere pe Centura Bacăului

            În perioada 20.07.2023 – 28.07.2023 se vor desfășura trei transporturi cu depășiri agabaritice pe traseul:

            Agigea (județul Constanța) – DN39 – A4 – A2 – Fetești – DN21 – Slobozia – DN2A – Urziceni – DN2 – Râmnicu Sărat – Bacău – A7 – DN2 – Roman – DN28 – Târgu Frumos – DN28 – Războieni – DN28 – Târgu Frumos – DN28A – Ruginoasa (județul Iași).

            Vehiculele transportă componente eoliene.

            Lățimea maximă a unui vehicul este 4,59 m cu masa totală 81,0 tone, lungimea 89,0 m și înălțimea 4,85 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră.

            Etapele de desfășurare ale transporturilor sunt stabilite de poliția rutieră. Vehiculele vor fi însoțite de autovehicule autorizate și de echipaje ale poliției rutiere. Transporturile nu se vor desfășura în perioadele și pe sectoarele de drum pe care sunt semnalate fenomene meteorologice periculoase, prin codurile galben, portocaliu sau roșu.

            Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale și autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 și pot accesa pe prima pagina în caseta din stânga: www.cnadnr.ro – DISPECERAT – Situatia Drumurilor Naţionale, dar și pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/ și de TWITTER, @CNADNR.

            CSM Bacău: banii întârzie, jucătorii pleacă

            Din cauza bugetului insuficient, lotul antrenat de Cristi Popovici se subțiază de la o zi la alta. Lipsa fondurilor a dus și la anularea cantonamentului de la Vatra Dornei, „CSMeii” fiind nevoiți să se pregătească pe toloaca de la „Letea”. Singura speranță este legată de rectificarea bugetară anunțată de municipalitate luna aceasta

            Buget „la jumate”

            Situație critică la divizionara C de fotbal CSM Bacău. Gruparea antrenată de Cristi Popovici a fost nevoită să renunțe la cantonamentul de zece zile pe care trebuia să-l efectueze, începând de ieri, în apropiere de Vatra Dornei. Motivul? Lipsa banilor. Și tot din același motiv, lotul „CSMeilor” se subțiază de la o zi la alta. Dintre jucătorii aduși în această vară, portarul Matei Licsor a plecat deja, mijlocașul Sorin Săpunaru se pregătea să spună și el ieri „adio”, în timp ce permanența lui Claudiu Juncănaru este sub semnul întrebării. În aceste condiții, ideea promovării în Liga a II-a, fluturată intens în ultimele luni, inclusiv de primarul Lucian Stanciu-Viziteu, pare doar un banc prost. Având în vedere că din bugetul estimat la începutul lui 2023, secției de fotbal a clubului tutelat de municipalitate nu i-a fost aprobat decât 54%, singura speranță se leagă de rectificarea anunțată luna aceasta. În cazul în care banii nu vor veni sau vor întârzia, CSM Bacău riscă să redevină fantoma care se salva pe muchie de la retrogradare trei ani la rând.

            Minunile lui Popovici

            Pe rând acum. Ca să înțeleagă tot omul. Vara trecută, după trei sezoane petrecute de divizionara C cu apa la gât, plus un parcurs dezastruos în ultimele amicale, directorul CSM Bacău, Adrian Gavriliu recurgea la instalarea lui Dragoș Boboc ca director tehnic și la aducerea lui Cristi Popovici ca antrenor principal. Cu un lot încropit pe ultima sută de metri, speranțele se limitau la o clasare în zona neutră a clasamentului Seriei I. Acesta a fost, de altfel, și obiectivul fixat: locurile 6-8. Sub bagheta lui Popovici, „CSMeii” au întrecut însă toate așteptările. Echipa băcăuană a încheiat 2022 pe locul 3, la două puncte de locul secund, pe care l-a pierdut ca urmare a remizei interne cu lidera Foresta Suceava din ultima rundă a anului. Dintr-o formație care lua bătaie pe la Valea Mărului sau se chinuia cu alde Chișcani, CSM Bacău se transformase într-o adversară de temut pentru Foresta Suceava și Ceahlăul Piatra Neamț, principalele pretendente la promovare.+

            Când Viziteu călărea valul

            Neașteptata ascensiune din sezonul de toamnă le-a adus „CSMeilor” un capital de simpatie și de încredere și din partea primarului Stanciu Viziteu. Acesta a fost prezent la reunirea echipei din ianuarie și, pe lângă faptul că s-a băgat la o miuță cu fotbaliștii, edilul nu a ratat oportunitatea de a promite întreg sprijinul financiar. Fix în aceeași perioadă prinsese avânt proiectul reabilitării bazei sportive „Constantin Anghelache” (Letea), pentru care Primăria Bacău anunța că pune la bătaie aproape 6 milioane de euro. Se avea în vedere refacerea terenului de joc, modernizarea tribunelor și a celorlalte construcții din cadrul complexului sportiv, plus amenajarea a două terenuri sintetice și realizarea unei instalații de nocturnă. Totul pentru ca baza „Letea” să fie omologată pentru Liga a II-a. Limita era doar cerul.

            Castele de nisip

            Sezonul de primăvară a găsit-o pe CSM Bacău, în premieră, în play-off-ul Seriei I. În ciuda unor transferuri ratate în intersezon, Adăscăliței și compania și-au continuat turul de forță, aflându-se, până aproape de final, în cărțile pentru locul 2, care i-ar fi dus la barajul de promovare. Investițiile masive făcute de Ceahlăul Piatra Neamț au avut însă câștig de cauză în detrimentul băcăuanilor. Și nu doar a băcăuanilor, dovadă că Ceahlăul a promovat până la urmă în Liga a II-a. „Rămânem cu regretul că nu am prins măcar barajul. Dar, totodată, rămânem cu satisfacția că am înregistrat un progres vizibil și cu dorința de a ridica ștacheta sezonul viitor”, declara, la finalul ediției 2022-2023, antrenorul CSM Bacău, Cristi Popovici. Parcursul bun spre foarte bun al echipei, promisiunile primarului și proiectul legat de modernizarea bazei sportive păreau să constituie un bun fundament pentru viitor. Din păcate, totul a avut consistența unor castele de nisip.

            Singura sursă de finanțare majoră

            În această vară, Cristi Popovici a refuzat toate ofertele avute din alte părți. Și, împreună cu directorul sportiv Dragoș Boboc, a configurat un lot de jucători menit să asigure acea ridicare de ștachetă. Au plecat Grosz, Cîmpeanu, Priboi, Antal, Zaharia, Cozma, Ștefănescu și Alexandrescu și au venit portarii Ștefan Tomache (19 ani, împrumutat de la FC Botoșani) și Matei Licsor (19 ani, FC Voluntari), fundașii Claudiu Juncănaru (27 de ani, de la CS Dinamo București) și Alexandru Stroe (Bucovina Rădăuți), mijlocașul Sorin Săpunaru (29 de ani, CSM Focșani 2007) și atacantul Alexandru Aftanache (21 de ani, Bucovina Rădăuți). Pentru a fi semnate noile contracte, se aștepta doar unda verde din partea municipalității. „Toate echipele CSM Bacău sunt pe plus ca și clasări, iar dacă vrem să păstrăm această linie ascendentă, suntem dependenți de o rectificare bugetară pe măsură. Știu că evoluția bună a echipelor noastre exercită o presiune pe bugetul local, dar altă sursă de finanțare majoră nu există”, anunța, încă de acum două săptămâni, directorul Gavriliu.

            „Nu putem să mințim jucătorii”

            Timpul a trecut, banii nu au venit, iar contractele nu s-au putut înregistra. Luni, în prezența unor membri ai Consiliului de Administrație a CSM Bacău și a antrenorului Cristi Popovici, directorul sportiv Dragoș Boboc a avut o discuție cu jucătorii în care li s-a explicat întreaga situație. „Nu putem să mințim jucătorii, mai ales că urma să anulăm și stagiul de pregătire centralizată. Noi nu ne-am pierdut speranța că lucrurile se vor rezolva, dar nici nu putem ține jucătorii cu promisiuni deșarte, așa că le-am spus exact cum stă treaba”, a punctat Boboc. Incertitudinea financiară nu a rămas fără ecou. Astfel, lotul „CSMeilor” a început să se subțieze. Licsor a plecat, Săpunaru își făcea și el ieri bagajele, în timp ce Juncănaru este, la rândul său, tentat să-și găsească altă echipă. Și cine știe dacă lista nu rămâne în continuare deschisă…

            Antrenamente pe toloacă

            Așa cum aminteam, CSM Bacău ar fi trebuit să plece ieri într-un stagiu de pregătire centralizată vreme de zece zile la Vatra Dornei, însă lipsa fondurilor a anulat cantonamentul montan. În aceste circumstanțe, „CSMeii” au rămas să se pregătească acasă. Și cum gazonul de pe „Letea” a intrat într-un proces de refacere de-abia în această săptămână- deși se anunțase că el va fi modernizat încă din mai- CSM Bacău se antrenează pe toloaca de pe terenul doi al bazei „Letea”. „Ne adaptăm condițiilor existente. Ce altceva putem face?”, s-a mărginit să declare antrenorul Cristi Popovici. „Suntem cu toții foarte dezamăgiți. Numai eu știu cât am muncit pentru a asambla acest lot”, a declarat Dragoș Boboc, care a adăugat: „Cum speranța moare ultima, nu ne rămâne decât să așteptăm ca rectificarea bugetară anunțată să fie operată cât mai curând și să nu ocolească echipa de fotbal”. Ok, speranța moare ultima. Dar, în lipsa veștilor bune, moare și ea într-un sfârșit, chiar dacă este an pre-electoral.

            Cei mai buni piloti de Formula 1 din istorie

            Formula 1 este unul dintre cele mai populare sporturi de pe planeta. Tribunele sunt de regula pline la toate cursele, indiferent unde se desfasoara acestea. Ele sunt transmise in foarte multe tari de pe intreg globul pamantesc.

            In acest sport cu motor au facut istorie de-a lungul timpului mai multi piloti. Este foarte greu sa alcatuiesti un top al lor pentru ca poate fi contestat de oricine. Eu l-am alcatuit in functie de numarul de curse castigate de fiecare pilot.

            10. Niki Lauda

            Banii pe care ii avea l-au ajutat sa intre in Formula 1, insa fara talent, el nu ar fi rezistat in competitie. Iata cateva aspecte din cariera lui:

            • Prima cursa: 1971 Marele Premiu al Austriei
            • Titluri de campion: 3 (1975, 1977, 1984)
            • Numarul de curse: 171
            • Numarul de victorii: 25
            • Numarul de pole positions: 24
            • Puncte obtinute in cariera: 420.5

            9. Jackie Stewart

            A fost unul dintre pilotii care a militat pentru standarde mai bune de siguranta. Este un pionier in introducerea castilor actuale, a centurilor de siguranta, a echipelor medicale mobile si a multor altor masuri de siguranta. Cateva aspecte din cariera lui sunt urmatoarele:

            • Prima cursa: 1965 Marele Premiu al Africii de Sud
            • Titluri de campion: 3 (1969, 1971, 1973)
            • Numarul de curse: 99
            • Numarul de victorii: 27
            • Numarul de pole positions: 17
            • Puncte obtinute in cariera: 360

            8. Nigel Mansell

            Multi il considera ca fiind unul dintre cei mai ghinionisti piloti din Formula 1. Si asta pentru ca a ratat mai multe titluri de campion la mustata, el terminand pe locul al 2-lea. Ramane totusi in istoria ca un nume mare si are urmatoarele statistici:

            • Prima cursa: 1980 Marele Premiu al Austriei
            • Titluri de campion: 1 (1992)
            • Numarul de curse: 187
            • Numarul de victorii: 31
            • Numarul de pole positions: 32
            • Puncte obtinute in cariera: 482

            7. Fernando Alonso

            Spaniolul este recunoscut pentru stilul sau de pilotaj agresiv si lipsit de frica. A petrecut 3 ani in Formula 1 pana a obtinut primul sau titlu de campion.

            Concureaza si in momentul de fata, iar daca esti pasionat de Formula 1 poti chiar sa joci la pariuri online pe victoria spaniolului. Pana in prezent Alonso se poate lauda cu urmatoarele cifre:

            • Prima cursa: 2001 Marele Premiu al Australiei
            • Titluri de campion: 2 (2005, 2006)
            • Numarul de curse: 367
            • Numarul de victorii: 32
            • Numarul de pole positions: 22
            • Puncte obtinute in cariera: 2192

            6. Ayrton Senna

            A fost un pilot brazilian extrem de talentat si carismatic. Ii placea foarte mult viteza si era foarte ambitios. Din pacate, a murit chiar pe pista, in 1994 la San Marino. Lasa in urma o mostenire colosala, iar cateva cifre din cariera lui ar fi:

            • Prima cursa: 1984 Marele Premiu al Braziliei
            • Titluri de campion: 3 (1988, 1990, 1991)
            • Numarul de curse: 161
            • Numarul de victorii: 41
            • Numarul de pole positions: 65
            • Puncte obtinute in cariera: 610

            5. Max Verstappen

            Este fiul unui fost pilot de Formula 1, este vorba despre Jos Verstappen. In momentul de fata este in competitie si concureaza cu mare succes, el fiind campionul ultimilor ani. Statistica lui arata in felul urmator:

            • Prima cursa: 2015 Marele Premiu al Australiei
            • Titluri de campion: 2 (2021, 2022)
            • Numarul de curse: 172
            • Numarul de victorii: 42
            • Numarul de pole positions: 26
            • Puncte obtinute in cariera: 2240.5

            4. Alain Prost

            Avea un stil de pilotaj foarte meticulos si a fost cel mai mare rival al regretatului Ayrton Senna. Era foarte inteligent si foarte precis, dar ii placea foarte mult si viteza. Cifrele sale arata dupa cum urmeaza:

            • Prima cursa: 1980 Marele Premiu al Argentinei
            • Titluri de campion: 4 (1985, 1986, 1989, 1993)
            • Numarul de curse: 199
            • Numarul de victorii: 51
            • Numarul de pole positions: 33
            • Puncte obtinute in cariera: 768.5

            3. Sebastian Vettel

            Germanul s-a retras anul trecut dupa ce a petrecut 15 in aceasta competitie, fiind la 5 echipe diferite. A dominat in Formula 1 cativa ani buni si a fost cel mai tanar campion mondial din istorie, la 23 de ani si 133 de zile. Iata cateva aspecte din cariera lui:

            • Prima cursa: 2007 Marele Premiu al SUA
            • Titluri de campion: 4 (2010, 2011, 2012, 2013)
            • Numarul de curse: 300
            • Numarul de victorii: 53
            • Numarul de pole positions: 57
            • Puncte obtinute in cariera: 3098

            2. Michael Schumacher

            In Formula 1 exista o era care se numeste Michael Schumacher pentru ca acest pilot practic nu a avut rival in multi ani in care a activat. Era foarte dedicat, pasionat si bineinteles extrem de talentat. Cateva dintre datele statistice din cariera lui sunt urmatoarele:

            • Prima cursa: 1991 Marele Premiu al Belgiei
            • Titluri de campion: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
            • Numarul de curse: 308
            • Numarul de victorii: 91
            • Numarul de pole positions: 68
            • Puncte obtinute in cariera: 1566

            1. Lewis Hamilton

            Multi il considera pe Luis Hamilton cel mai bun pilot din istoria Formulei 1. A castigat curse in 30 de tari diferite, iar asta spune multe despre el. Este inca in activitate si incearca sa isi imbunatateasca palmaresul care acum arata asa:

            • Prima cursa: 2007 Marele Premiu al Australiei
            • Titluri de campion: 7 (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020)
            • Numarul de curse: 319
            • Numarul de victorii: 103
            • Numarul de pole positions: 103
            • Puncte obtinute in cariera: 4511.5

            In final mentionez alti cativa piloti care au impresionat in Marele Circ. Juan Manuel Fangio, Jack Brabham, Nelson Piquet, Emerson Fittipaldi sau Mika Hakkinen au facut si ei istorie in Formula 1 castigand multe curse si titluri de campioni mondiali.

             

            Ochelarii de soare – cum să îi alegi și ce să faci dacă porți deja ochelari de vedere?

            Defilări de modă, pe stradă, la mare, la piscină sau aproape peste tot. Ți-ai dat seama despre ce vorbim? Dacă nu ți-ai dat seama și încă te gândești la posibile variante, nu te mai fierbem și îți spunem direct. Este vorba despre ochelarii de soare și despre cum parcă s-a spart conducta cu ochelari de soare. Este și de înțeles, având în vedere cât de prietenos este soarele cu noi în această vară. Pe lângă scopul lor practic, acela de a bloca razele UV, ochelarii de soare mai au și un scop estetic, pur și simplu sunt cireașa de pe tort în majoritatea ținutelor. Cu ochelarii de soare poți salva o ținută și să o faci de podium sau poți alege o pereche nefericită de ochelari care s-ar putea să nu se potrivească. Depinde foarte mult și de ochelarii pe care îi porți și cum îi asortezi.

            Dacă tot am vorbit mai sus despre modă, o să o ținem tot așa și o să ne minunăm puțin cum unele perechi de ochelari de la branduri mari și consacrate au ajuns să fie atât de populare. Primul exemplu sunt perechile de ochelari de soare Ray Ban care au ajuns foarte populare în rândul consumatorilor. Atât de populare încât nu mai este nevoie să le vezi sigla că îi recunoști doar după forma lor. În topul ochelarilor populari și deja consacrați mai sunt și unele perechi de ochelari de soare Gucci.

            Dacă ai ajuns la acest articol în timp ce îți căutai o nouă pereche de ocheari de soare, îți recomandăm să rămâi pentru că urmează să îți spunem cum să îți alegi ochelarii în funcție de forma feței tale, dar și ce să faci în cazul în care porți deja ochelari de vedere.

            „Spune-mi în față, arată bine ochelarii ăștia?” – Cum să alegi ochelarii în funcție de forma feței?

            Cu atât de mulți oameni pe planetă este clar că fiecare e construit într-un anumit fel și are trăsături diferite. Poate unii au capul mai rotunjit sau alții mâinile mai lungi. Oricum ar fi, dacă te deranjează anumite trăsături pe care le ai, ar trebui să știi că undeva în lume se află o pereche de ochelari care abia așteaptă să se muleze perfect pe forma feței tale.

            Dacă ai o față ascuțită sau puțin alungită, o pereche de ochelari cu rame subțiri și lentile rotunde o să îți complimenteze forma feței și o să se potrivească foarte bine.

            Dacă fața ta este pătrată, ai nevoie tot de o pereche de ochelari rotunzi. În schimb, aici intervin și ramele care te pot dezavantaja. Dacă fața ta este pătrată, ar trebui să eviți ochelarii dreptunghiulari.

            Pentru o față rotundă, ochelarii cu lentile mari și rotunde o să fie cei mai buni prieteni ai tăi, care te vor pune în valoare.

            Dacă ai o față ovală, consideră-te un om norocos. Ție ți se potrivește aproape orice tip de ramă ți-ai alege.

            „Și dacă am ochelari de vedere?”

            În caz că aveai deja probleme de vedere și purtai ochelari, o pereche de ochelari de soare este foarte bună. Dacă ai probleme cu vederea, asta înseamnă că ochii tai sunt deja mai sensibili. Tocmai de-asta o pereche de ochelari de soare o să te ajute, însă doar dacă îi porți cu măsură și nu stai mereu cu ei la ochi. Dacă o să îi porți mereu, având și probleme cu vedere, vei ajunge să dezvolți o sensibilitate mult mai crescută la lumină. Cel mai bun sfat este să porți ochelarii de soare cu măsură.

            Opțiunile la care poți apela sunt trei, iar unele sunt mai costisitoare, iar altele sunt mai prietenoase cu bugetul tău. O să vorbim despre fiecare, iar la final te decizi care îți surâde.

            Apelează la o pereche de ochelari de soare cu dioptrii. Ce sunt ei? Sunt perechi de ochelari de soare, doar că lentilele sunt colorate. Aceasta este cea mai scumpă variantă la care poți apela, deoarece știm toți cât de scumpe sunt lentilele.

            O variantă mai ieftină este să apelezi la o pereche de ochelari heliomați. Și ca să ștergem orice urmă de confuzie, ochelarii heliomați au lentile care la contactul cu lumina se închid foarte mult la culoare. Sunt un fel de ochelari normali de vedere, dar care au un fel de „senzor automat de schimbare a culorii”. Destul de cool, nu? Așa că, dacă nu ești fanul lentilelor foarte închise la culoare, iar nici bugetul nu este de partea ta, îți recomandăm varianta asta.

            Ultima variantă sunt ochelarii cu clip on care sunt și cea mai ieftină variantă pe care o ai. Aceștia sunt niște ochelari normali de vedere, doar că la capete, lângă lentile au mici magneți sau mecanisme de prindere pentru niște lentile fumurii care se lipesc de ramă.

            România adevărată nu vrea să fie educată

            Situația ciudată în care o profesoară a fost demisă pentru că a lăsat corigenți câțiva elevi a ajuns să reprezinte un exemplu alarmant al unor tendințe periculoase în sistemul de învățământ. Am avertizat, în timpul grevei profesorilor, că am putea ajunge la o generație în care majoritatea absolvenților vor obține note maxime la examenul de Bacalaureat, din cauza cererilor unor indivizi limitați în gândire care susțin plata profesorilor în funcție de performanțele elevilor care nu doresc să învețe. Am explicat că este similar cu situația în care o persoană angajată să care apă cu o găleată spartă ar fi plătită în funcție de câtă apă a putut transporta.

            Acum aflăm că o profesoară a fost concediată de conducerea unei școli pentru că a acordat note de corigență unor elevi care au uns școala cu slănină, să o mănânce câinii. Notele slabe obținute de acești elevi la Evaluarea Națională sunt elocvente în acest sens. Cu toate acestea, sub presiunea părinților și a factorului politic – în acest caz, intervenția unui deputat – Consiliul de Administrație al școlii a decis desfacerea contractului de muncă al profesoarei. Este un precedent extrem de îngrijorător.

            Desigur, este de neconceput ca o astfel de decizie să fie luată în baza presiunii politice și a influenței unor părinți nemulțumiți. Educația ar trebui să se bazeze pe principii obiective și standarde clare, și nu să fie supusă unor interese personale sau politice. Demiterea unei profesoare pentru că a evaluat corect performanțele slabe ale unor elevi trimite un semnal negativ, sugerând că responsabilitatea pentru învățare poate fi transferată în afara elevilor și asumată de profesori.

            Cum ar veni, poate să fie copilul cât de loază, dacă face tăticu’ și mămica scandal și mai bagă și o șpârlă la cabinetul deputățesc, se rezolvă treaba!

            Semnificativ este faptul că o mare parte a părinților susțin astfel de decizii. Dar este absolut normal într-o țară eșuată ca România să observăm cum opinii și percepții subiective pot influența în mod negativ evaluarea obiectivă a profesorilor și a sistemului educațional în ansamblu.

            România a avut o perioadă în care a reușit să-și dezvolte industria, infrastructura și tehnologia prin intermediul absolvenților săi, care au dobândit o educație solidă în țară. În acele vremuri, școala era respectată, iar comportamentul necorespunzător al elevilor de astăzi nu era tolerat. Mai mult decât atât, părinții înșiși înțelegeau importanța educației și se asigurau că copiii lor învață. În cazul în care rezultatele nu corespundeau așteptărilor, nu aruncau vina asupra profesorilor.

            Această perioadă de succes se datora valorii acordate învățământului și angajamentului colectiv față de dezvoltarea personală și profesională. Oamenii înțelegeau că investiția în educație era cheia pentru construirea unei societăți mai puternice și mai prospere. Elevii erau încurajați să învețe și să se dezvolte intelectual, iar școlile erau considerate piloni fundamentali ai progresului național.

            În acea perioadă, profesorii erau apreciați și respectați pentru rolul lor în formarea viitoarelor generații. Învățătorii și profesorii erau văzuți ca modele de învățământ și îndrumare, iar relația dintre părinți și profesori era una de parteneriat, în beneficiul copiilor. În loc să caute vinovați, părinții se implicau activ în educația copiilor lor, susținându-i în parcursul lor academic.

            Atitudinea generală față de educație și sistemul de învățământ s-a schimbat semnificativ.

            Să vrem nu vom mai putea reveni la o asemenea situație. Nu cu această atitudine, nu cu această înghebare căreia îi spunem „stat”, nu cu furatul căciulii proclamat sport național.

            Suntem, deci, pe drumul cel bun. Cu cât mai repede este distrusă această societate, cu atât mai repede se va putea trece la reconstrucție. Asta, dacă va mai exista cineva care să se înhame la o asemenea sarcină…

            Pușcăria de onoare

            Un (domn, desigur) ministru și-a prezentat demisia. De onoare, zice el. După ce a gestionat cel puțin iresponsabil tragedia națională a azilurilor, ca urmare a presiunilor făcute asupra sa, vreme îndelungată și din toate zările, a binevoit să plece. Atitudinea nu este doar șmecherească, sfidătoare, ci de-a dreptul măgărească, dacă nu cumva îl jignesc pe simpaticul animal. M-am întrebat mereu de ce pușcăria nu este o ,,răsplată” pentru politicienii care, prin erorile lor, prin lipsa de competență, provoacă daune grave ființării noastre.

            Aceștia ar trebui să beneficieze de posibilitatea de a reflecta de după gratii la tâmpeniile comise. În actualul format al democrației, în care ca politician agresor al comunității nu riști decât să fii schimbat (ehé, cu onoruri!) din funcție și săltat în alte conexiuni nesimțite la resursele statului, sfidarea intereselor cetățeanului este groaznică. Ar trebui să fundamentăm o instituție sui-generis a democrației noastre suferinde: Pușcăria de onoare (demagogică). Altfel, ne vom trezi că etern își vor bate joc de noi acești ticăloși.

            Și o doamnă (o doamnă, desigur) ministru și-a prezentat demisia, într-un târziu rușinos ca un schelălăit de potaie politică. Dar n-a fost nici măcar o demisie demagogică de onoare, ci una despre care zice că este efectul unor comploturi ale dușmanilor de partid. Și pentru asemenea cazuri ar trebui să turnăm temeliile unei pușcării: Pușcăria celor care n-ar trebui să viseze nici măcar la demagogica onoare.

            Nu mă miră atitudinea ticăloșilor strecurați în politică, în varii instituții și afaceri mafiote față de cei aflați deja cu ființarea în mare destrămare. De la aceștia nu poți avea așteptări locuite de pozitivitate. Mă revoltă însă faptul că pustiul din suflete își tot extinde granițele. Printre salariații care au lucrat în aceste filiale mioritice de Auschwitz (mă repet, știu) au lucrat și oameni cu presupuse conștiințe netrucate (creștine, nu?): îngrijitori, muncitori de întreținere, paznici etc. Oameni care știu ce sunt suferința și nedreptatea. Aceștia de ce au tăcut? Cum le-a fost cumpărată participarea la crimă?…

             Cura de rejuvenare

            Câteva pagini din „România literară”, cu o anchetă în rândul scriitorilor despre basmul lor preferat, m-a făcut să mă întorc în timp și să-mi pun aceeași întrebare. Cu siguranță, nu aș putea să dau un singur titlu, pentru că am multe basme îndrăgite și recitite la diferite vârste. Când eram copil, aveam nevoie de miraculos, de povești care să-mi trezească uimirea, să-mi înflăcăreze imaginația, iar mai târziu voiam să evadez din cotidian, din scufundarea în lucruri mărunte, diurne, din acelea care strivesc corola de minuni a lumii, prin repetiție, banalitate. Mi-e dor, de multe ori, de acel timp al lecturii inocente, când mă transportam cu totul în poveste, trăind toate peripețiile eroului, cu sufletul la gură. Și mă simțeam ușurată, fericită, când totul se termina cu bine, ca-n basme. Mai târziu, când am studiat basmul ca gen literar popular sau cult, aflându-i stereotipiile, mecanismele de funcționare, din studiile teoretice parcurse, nu mi-a plăcut deloc dezvrăjirea produsă. Noroc că nu a fost una care să se instaleze definitiv și nu mi-am pierdut bucuria de a reciti basme. Sau de a descoperi unele pe care nu le știam, din literatura universală, „Prințul fericit” de Oscar Wilde și „Micul Prinț” al lui Antoine de Saint- Exupéry fiind printre preferatele mele. Dar am o listă destul de lungă de basme, pe care memoria mea le păstrează foarte vii. Cât de palpitantă era povestea lui Harap-Alb și ce sfat minunat, din acelea care-ți dau aripi, i-a dat Sfânta Duminică fiului de împărat: „să vânturi țările și mările, pământul să-l dai de-a dura, lumea s-o porți pe degete și toate să fie după gândul tău”. Îmi plăcea „Făt-Frumos din lacrimă” și parcă o vedeam la fereastră pe frumoasa și trista fată a Genarului. Totul era aievea! În basme, în orice moment se poate întâmpla ceva, nimic nu este surprinzător, orice minune este posibilă și nu mai stârnește mirarea, pentru că „oglindirea vieții se face în moduri fabuloase” în aceste istorii care au un indicibil farmec. Din clasele primare, citeam de-a valma poveștile lui Ion Creangă, culegerea de basme a lui Petre Ispirescu, pe Frații Grimm, Charles Perrault și H.C. Andersen. M-am împrietenit apoi cu Șeherezada, ascultându-i poveștile orientale din cele „O mie și una de nopți” și eram fascinată de lumea zeilor, a titanilor, a semi-zeilor, a nimfelor din „Legendele Olimpului”. Am explorat înnegurata, viforoasa  mitologie a Nordului, cu temutul zeu Odin, care a supt din arborele înțelepciunii, cu viteazul Siegfried, cel bălai și cu paloșul de foc. De el  se îndrăgostește Crimhilda, care se răzbună pe Brunhilda, învinuind-o de  moartea soțului mult iubit, în fine, mi se învârteau prin cap numele cu rimă ale celor două aprige femei. Și mai erau fecioarele cele semețe, walkiriile războinice, comoara niebelungilor, toate îmi hrăneau foamea de fantastic, de miraculos.

            Am iubit-o pe delicata Eliza, din minunatul basm al lui Andersen „Cele unsprezece lebede”. Care prin puterea iubirii și a sacrificiului și-a salvat frații de blestemul care-i transformase în păsări. Parcă-i vedeam degetele firave rănite de urzicile din care le țesea cămăși, și-i simțeam durerea, admirându-i tăria de a rămâne mută tot timpul lucrului pentru dezlegarea de vraja cea rea. Acuzată de vrăjitorie și dusă pentru a fi arsă pe rug, este înconjurată de unsprezece lebede și aruncă deasupra lor cămășile, iar ei redevin prinții cei frumoși. Și fratele cel mare a povestit tot ce se întâmplase și „în timp ce vorbea s-a răspândit o mireasmă parcă de mii și mii de trandafiri, fiindcă fiecare lemn de rug făcuse rădăcini și scosese  ramuri. Rugul era acum ca o tufă mare de trandafiri roșii, care toți erau înfloriți, în vârf cu o floare albă și strălucitoare, care lumina ca o stea.”

            Sigur, de neuitat este basmul acela tulburător, cu adânci înțelesuri filosofice, „Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte”, de care amintesc mai toți scriitorii participanți la anchetă. „Basmul Ființei”, cum îl numea Constantin Noica.

            Acum, când mitul tinereții bântuie prin lume, terapiile anti-aging fiind la mare căutare, pentru mine, recitirea basmelor rămâne cea mai bună cură de rejuvenare. V-o recomand.

            Accident pe DN2: Un scuter electric iese în fața unei mașini – VIDEO

              În data de 14 iulie, în dreptul firmei Tehnostrade din Adjud, sensul spre Bacău, a avut loc un accident rutier provocat de un șofer de scuter electric. În urma impactului, mașina implicată a suferit zgârieturi și îndoituri la bara față și capotă, iar șoferul scuterului a scăpat doar cu un tricoul rupt.

              Autorul filmării spune că scuteristul nu vrea plătească daunele provocate mașinii. Acest lucru ridică întrebarea dacă acesta ar trebui să suporte cheltuielile reparațiilor sau nu.

               

               

              Sursa video

              20 iulie 2023

                Un bărbat agita o grenadă pe strada Valea Albă. Ce era de fapt

                  Astăzi, pe strada Valea Albă din Bacău, s-a stârnit panică printre trecători, când un individ a fost observat purtând în mână o grenadă. Îngrijorați de potențialul pericol, martorii au imediat alertat Poliția, care a intervenit prompt în colaborare cu pirotehnistii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU).

                  După investigații amănunțite, s-a constatat că grenada era, de fapt, o carcasă goală, lipsită de încărcătură explozivă. Obiectul aparținea unui bătrân, acum decedat, și a fost găsit de o altă persoană care l-a preluat și l-a purtat în timpul plimbării sale pe străzile orașului.

                  Poliția a subliniat importanța notificării imediate a autorităților în astfel de situații, făcând apel la responsabilitatea cetățenilor în raport cu obiecte suspecte sau potențial periculoase. De asemenea, s-a subliniat necesitatea de a nu manipula sau transporta astfel de obiecte, lăsând intervenția specialiștilor în gestionarea acestora.

                  Umbrărescu a câștigat licitația pentru secțiunea 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț

                    Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată, conform declarației lui Cristian Pistol, directorul CNAIR, câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, în valoare de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Această asociere de constructori români va avea responsabilitatea de a finaliza lucrările într-un interval de 30 de luni, din care 6 luni vor fi alocate perioadei de proiectare și 24 de luni perioadei de execuție a lucrărilor.

                    Secțiunea 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, denumită Leghin-Târgu Neamț, are o lungime de 29,91 km și este inclusă în traseul autostrăzii A8, care leagă orașele Târgu Mureș, Târgu Neamț, Iași și Ungheni.

                    Lucrările pentru această secțiune sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din această zonă a României.

                    Semnarea contractului de achiziție publică va avea loc după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și, respectiv, după soluționarea contestațiilor și plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

                    Dezastru cu grindină la Podu Turcului. Copaci doborâți de rafalele de vânt – VIDEO

                    Județul Bacău a fost lovit de o serie de o puternică furtună Au fost semnalate vânturi puternice, ploaie dar și grindină. La Podu Turcului a bătut gheața, fiind afectate atât locuințele cât si culturile agricole.

                    Drumul național E85, o arteră vitală pentru transportul în zonă, a suferit de asemenea de pe urma acestui fenomen. Rafalele puternice de vânt au doborât copacii de-a lungul drumului, blocând temporar traficul în unele zone și punând în pericol siguranța participanților la trafic.

                    Martori oculari povestesc faptul că pe E85 mașinile au fost împinse de vânt în șanțuri sau sub copaci, acoperișurile caselor zburau iar panourile publicitare au fost luate de vânt.

                    În municipiul Bacău au fost semnalate mai multe cazuri de copaci căzuți: pe Calea Barladului, pe str. Triumfului – aici copacul a căzut peste firele electrice – pe Calea Republicii (peste două mașini), pe str. Lunca Bistritei.

                    Deasemenea, au căzut copaci peste drum în satul Coteni din comuna Buhoci.

                    Raport operativ privind gestionarea situațiilor de urgenţă generate de fenomenele hidrometeorologice periculoase, manifestate astăzi, 19 iulie a.c., în intervalul orar 15:00 -22:00

                    În intervalul menționat, pompierii băcăuani au intervenit pentru înlăturarea efectelor negative produse de fenomenele meteorologice periculoase, în șapte localități, după cum urmează: municipiul Bacău, respectiv comunele Buhoci, Itești, Letea Veche, Hemeiuș, Podu Turcului, Glăvănești.

                    Echipajele operative au acționat pentru înlăturarea arborilor căzuți pe partea carosabilă și peste locuințe, în 19 astfel de situații, precum și pentru evacuarea apei dintr-o gospodărie din comuna Podu Turcului și pentru îndepărtarea aluviunilor de pe partea carosabilă.

                    Pentru gestionarea operativă a intervențiilor, în teren au acționat 20 de pompieri militari, ce au încadrat opt mijloace.

                    S-a acționat în cooperare cu Comitetele Locale pentru Situații de Urgență.

                    Premergător situației descrise, au fost dispuse următoarele măsuri:
                    – transmiterea Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență din zonele vizate a măsurile specifice ce trebuie adoptate în cazul producerii unor fenomene meteorologice periculoase în vederea informării populației;
                    – menținerea legăturii permanente cu comitetele locale aflate sub incidența avertizărilor meteorologice;
                    – verificarea tuturor mijloacelor destinate intervenției la inundații și fenomene meteo periculoase.