5 decembrie 2024

Ovidiu Cojocaru: „Scoala este cea mai conservatoare institutie”

Reporter: Care au fost concluziile conferintei nationale despre calitatea educatiei?
Ovidiu Cojocaru: Conferinta a oferit cadrul unor dezbateri incitante asupra diagnosticarii sistemului de anvatamant din Romania la momentul actual. Din pacate, desi ar fi trebuit sa culegem roadele reformelor din anii 90, trebuie sa recunosatem ca rezultatele sunt foarte slabe. In fata unor statistici, a unor prezentari de situatii de catre cadrele didactice, uneori in amfiteatrul Colegiului National aGheorghe Lazar” se lasa tacerea.
Rep.: Cum se situeaza Romania concret?
O.C.: Evaluarile internationale demonstreaza, ca, in clasamente, pe diferite domenii, ne situam pe un loc codas. De exemplu, dupa evaluarea PISA, realizata pe domeniul matematicii si fizicii, in 2006, din 57 de tari Romania se situa pe locul 45, iar la lectura din 57 de tari, eram pe locul 50. Aceste rezultate vorbesc de la sine.
Rep.: Ce alte probleme s-au atins la conferinta?
O.C.: Multe cadre didactice au reclamat birocratismul din sistem si au dorit continuarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii scolare. In schimb elevii au dorit ca programa scolara sa nu mai fie atat de aglomerata si au cerut mai multe ore practice in detrimentul orelor teoretice, multe inutile. S-au adus exemple hilare: la multe obiecte se preda o materie pe care nu o inteleg decat foarte putini. De altfel si cadrele didactice s-au plans ca nu sunt intelese la ore. O concluzie trista pe care au tras-o participantii: scoala este cea mai conservatoare institutie din Romania. Merita sa meditam la asta.

A consemnat Gabriel Pop





spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -