O parte din operatorii de transport din zona Moinesti – Comanesti il acuza pe Viorel Pocovnicu, inspector ARR, ca ar fi „tatucul transportatorilor” din judet. Unele acuzatii aduse inspectorilor ARR s-au adeverit si conducerea centrala a si luat unele masuri. Aparitia in cotidianul nostru acum cateva zile a unui articol referitor la neregulile savarsite de unii inspectori din cadrul Agentiei ARR Bacau a starnit reactii dure din partea organelor abilitate.
Dupa ce in cotidianul nostru am relatat despre unele nereguli savarsite de inspectorii din cadrul Agentiei ARR Bacau, implicati in diferite afaceri care prejudiciau transportul public din Bacau, cativa dintre operatorii de transport care isi desfasoara activitatea in zona Moinesti – Comanesti ne-au facut cunoscute alte aspecte destul de interesante. Cel vizat a fost, de aceasta data, inspectorul Viorel Pocovnicu. „Viorel Pocovnicu este tata transportatorilor din judet. Daniel Florea a fost suspendat tot din cauza lui Pocovnicu. Controalele pe teren nu le face Florea, ci Pocovnicu, care are patru microbuze inchiriate la Massaro si efectueaza transport de persoane intre Tg. Ocna si Slanic Moldova”, sustine un administrator al unei firme de transport din Moinesti. Potrivit acestuia, Pocovnicu are un microbuz, BC 13 HAN, care face transport pe ruta Comanesti – Ghimes, fara licenta de traseu. „Nu-l controleaza nimeni. Se ia numai de operatorii de transport care nu se duc cu «sfintele daruri» la el. Pe traseul Moinesti – Comanesti sunt vreo 40 de microbuze si autoturisme care transporta persoane, 12 microbuze cu 9 locuri si restul Dacii, care fac piraterie. A facut vreun control? Are vreo persoana dosar penal? Nu. Au numai operatorii de transport. Daca se intampla ca vreun operator sa fie gasit cu licenta expirata din neglijenta, se alege cu dosar penal. Viorel Pocovnicu controleaza doar operatorii de transport. Viorel Pocovnicu ocupa postul ilegal. Conform fisei postului, el trebuie sa aiba studii de specialitate, si nu are, precum si studii la calculator. A fost cercetat dar a scapat. Nu exista operator de transport din judetul Bacau care sa nu-i fi dat spaga”, se mai plange acesta.
Spaga la greu
„Am inceput ca orice om, ne-am dus la ARR sa intram in legalitate. Aveam un microbuz. La inceput, d-l Pocovnicu parea un om foarte drept, ne-a dat relatii, ne-a spus ce acte ne sunt necesare, aveam un AF. Trebuia sa facem totusi un contract cu o societate. Ne-a spus ca nu putem sa facem transport daca nu avem actele in regula. Am incercat in fel si chip sa obtinem licenta, am intrebat pe unii, pe altii, si ni s-a spus ca se poate ajunge la el doar daca are incredere in tine. Am intrat cu cineva la el, ne-a recomandat, si dupa aceea trebuia sa contribuim lunar la el cu o suma modica, 500.000 lei. Ii puneam banii intr-un plic, mergeam si-i dadeam suma. In 2001, erau destui bani. Daca nu-i dadeam intr-o luna, ne avertiza. Dupa aceea am intrat intr-o societate si nu i-am mai dat. In afara de Pocovnicu sunt implicati si politisti”, suna relatarea altui operator de transport din Moinesti. „Am fost intr-o societate zece insi, din 2001. D-l Pocovnicu avea o masina pe traseu la noi, fiind combinat cu administratorul societatii. In fiecare saptamana se facea cheta, ca trebuia sa vina domnu’ Pocovnicu. La inceput, se cotiza cu cate 50.000, apoi cate 100.000, apoi 200.000. Cand am ajuns la 300.000, am inceput sa facem scandal. D-l Pocovnicu avea si el masina in societate, dar nu platea nimic, nici un bir, nici la stat, nicaieri. Atunci am refuzat sa mai cotizam. Cand a aflat asta, ne-a cerut licenta de traseu. Noi stiam ca la transport local nu trebuie licenta de traseu. Ni s-a spus ca avem nevoie, ne-am conformat. Eu i-am dat pentru licenta d-lui Pocovnicu 150 dolari si 2.000.000 lei, cu mana mea. Am dat declaratie si la Parchet, la Bacau. Am plecat de la doua milioane de lei pe luna, dar cand s-a ajuns la 12 milioane, am iesit din acea societate. Ni s-au dat actele, ne-am uitat prin ele si am gasit o factura pe care scria 53 bucati licenta inmultit cu 300.000 lei. Ne-a sarit imediat in ochi, pentru ca noi stiam ca am dat cate 150 dolari si doua milioane. Am reclamat peste tot, nu s-a luat nici o masura. Am sesizat si la politia locala, ne-a venit o hartie ca actele sunt la Parchet. La Moinesti, am luat amenzi de 200 milioane de la domnul Pocovnicu si de ag. de circulatie Lupes, care are masina pe traseu ce face Comanestiul. Si-au modificat numerele de masini. Pe ei nu are cine sa-i verifice daca au contract de munca, atestat, sau platesc vreo taxa. Are o masina, BC11 ATI, cu un sofer pensionat pe caz de boala, gradul II. Ne intrebam ce cauta acesti pirati in ARR. Au dat amenzi abuzive pentru a ne speria si a ramane ei cu masinile lor”, spune un alt operator de transport. Suntem in posesia inregistrarilor acestor afirmatii.
Inspectorul ARR neaga orice acuzatie
Viorel Pocovnicu, inspector in cadrul Agentiei ARR Bacau, s-a aratat revoltat fata de aceste acuzatii. „Pentru toate acestea am fost cercetat de o comisie a ARR care s-a deplasat la Bacau. S-a dovedit pana la urma ca au fost doar inventii. Chiar si la politie si Parchet au ajuns aceste sesizari si li s-a raspuns ca nu se adeveresc. Probabil ca acesti operatori de transport au fost montati de actuala conducere a Agentiei ARR Bacau, nu stiu sigur, dar asa banuiesc. Eu nu am eliberat niciodata licente de traseu si nici nu o fac. Tin sa precizez ca daca eram gasit vinovat, astazi nu mai ma gaseati la ARR. Comisia de control a descoperit insa la vremea respectiva alte nereguli. Cat priveste fisa postului, cei care spun ca nu corespund, se inseala. Nu inteleg din ce motiv se scot in fata acum niste lucruri despre care s-a discutat acum cinci ani si organele abilitate s-au pronuntat. In ceea ce-l priveste pe politistul respectiv, a avut dosar pentru asa ceva”, ne-a declarat Viorel Pocovnicu.
Acuzatiile aduse lui Florea si Chiriac par sa se fi adeverit
Surse din conducerea centrala a ARR spun ca, in urma unei alte anchete intreprinse de o comisie de la Bucuresti, lui Vasile Chiriac i s-ar fi desfacut contractul de munca tocmai pe motivul ca ar fi eliberat licente pentru autobuzele AOTPP fara acoperire si ca urmeaza ca si directorul Agentiei, Daniel Florea, sa fie chemat la Bucuresti pentru a fi din nou „mustruluit”, dupa ce mai suferise un astfel de tratament nu cu mult timp in urma. Cat priveste neregulile descoperite de ancheta comisiei ARR, venita de la Bucuresti, si la care s-a referit Viorel Pocovnicu, acestea sunt legate de faptul ca Vasile Chiriac avea o societate de transport pe numele fiului sau, iar directorul agentiei, Daniel Florea, o Scoala de soferi, fapt de altfel semnalat la timpul cuvenit de cotidianul nostru, dar negat vehement de cei doi.Scris de Dan MINDIRIGIU
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.