8 noiembrie 2024

Ofertele pentru Centura rutieră a Bacăului au intrat în evaluare

Cele patru oferte depuse pentru unul dintre cele mai importante proiecte de construcție așteptate în Bacău, „Varianta de ocolire a municipiului”, cunoscută drept „Centura rutieră a Bacăului”, au intrat în etapa de calificare conform criteriilor impuse de organizatorul licitației.

Ofertele au fost depuse de Asocierea IC ICTAS Insaat Sanayi VE Ticaret A.S. – TANCRAD, Asocierea Phoenix TRANSBAC – TELOR Invest – IMPRESA di Construcioni Ing. e Mantovani – Drumuri și Poduri Gheorgheni (Harghita) – Search Corporation, Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade și Asocierea Tehnic Asist – Inggstroyengineering EOOD – Homstrade – Patstroy 92 AD – Proiect Construct Regiunea Transilvania. Acestea au fost deschise de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la jumătatea lunii februarie.



„Ofertele depuse – spune purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu – sunt în evaluare, iar acum sunt la partea de calificare, procedură care poate dura până se epuizează toate solicitările de clarificare și de eventuale contestații.

Nu ar trebui să dureze foarte mult această fază, după care ar trebui să se treacă la evaluarea tehnică, la evaluarea financiară a ofertelor, apoi să se dea rezultatul. Toate etapele pot avea perioadele lor de contestații. Prin iunie eu zic că am putea termina cu ele și să avem un câștigător desemnat”.

Conform proiectului, obiectul contractului este proiectarea și execuția lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.

Valoarea estimată a contractului este de 773,65 de milioane de lei (fără TVA), iar durata acestuia este de minim 96 de luni și include 6 luni perioada de proiectare, 30 de luni perioada de execuție a lucrărilor și minim 60 de luni perioada de garanție (care poate crește la 84 de luni, în funcție de perioada de garanție ofertantă prin factorii de evaluare).

Centura rutieră a Bacăului este unul dintre proiectele de modernizare a sistemului național de transport care a avut o evoluție sinuoasă și în care primii constructori și-au declinat capacitatea de a realiza lucrările. Acesta a fost compania Eko Insaat VE Ticaret AS din Turcia.

Pe 12 aprilie 2017, CNAIR a transmis antreprenorului turc înștiințarea de reziliere a contractului, după ce antreprenorul turc a anunțat oficial că este în imposibilitate de a susține financiar lucrările. Reușise să execute doar 2% din lucrări. Eko Inssat VE Ticaret semnase contractul de execuţie a lucrărilor pe 1 aprilie 2015, Centura Bacăului urmând să fie primul tronson realizat în regim de autostradă din Moldova.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014