antre 5 si 15 martie a avut loc cea de-a 79-a editie a unuia dintre cele mai cunoscute saloane auto mondiale, Salonul Auto Geneva 2009. Desi criza economica a afectat serios producatorii de automobile, evenimentul a fost unul grandios, toti marii constructori lansandu-si cu fast ultimele modele.
Noul Mercedes-Benz E-Class sedan a debutat la Geneva Motor Show si intra la categoria superlative din punct de vedere al sigurantei, confortului si al protectiei mediului. Motoarele de patru si sase cilindri cu injectie directa au un consum cu pana la 23% mai mic decat inainte. Toata gama de motoare respecta standardele EU5, iar pentru E 350 BlueTEC acestea respecta chiar limitele EU6. Noua clasa E devine cea mai aerodinamica limuzina de lux datorita coeficientului aerodinamic de numai 0,25, depasind cu 4% modelul anterior, astfel ca se poate vorbi de un consum de combustibil cu 0,25 litri mai mic pentru 100 km, la o viteza de 130 km/h. Alte caracteristici ale sistemului Blueefficiency prezente pe acest model ar fi: rezistenta la rulare a rotilor cu pana la 17% mai mica, pompa de combustibil, controlul energiei generatorului, servodirectia asistata, functia ECO start/stop. Display-ul vitezometrului ii furnizeaza soferului informatii cu privire la consumul instantaneu de combustibil (la suta de km) si momentul cand trebuie sa schimbe intr-o treapta superioara pentru un condus mai economic si ecologic. Gama de motoare variaza de la 100 kW/136 CP la 386 kW/525 CP. Noile motoare de patru cilindri cu injectie directa au o putere si cuplu mult mai mare decat la seriile precedente cu motoare V6. Toate acestea transforma Clasa E in cea mai de succes limuzina business din lume.
Skoda a adus la Geneva modelul Yeti, primul SUV compact din istoria marcii din Cehia. Imprumutand sistemul de tractiune integrala de la Volkswagen, noul Yeti intra in premiera pentru marca ceha pe un segment de piata unde se va bate cu adversari precum Ford Kuga sau Toyota RAV4. La exterior, noul model se incadreaza in linia specifica marcii. Barele de amarare de pe acoperis, jantele din aliaj si garda la sol mai mare tradeaza segmentul din care va face parte Yeti.
Volkswagen s-a prezentat la Salonul de la Geneva cu a cincea generatie a lui Polo. Aceasta imprumuta designul lui Golf 6 si vine sa se bata pentru suprematie pe o piata din ce in ce mai cautata, modelul crescand in dimensiuni si in motorizari fata de generatia precedenta. Modelul este construit pe platforma comuna a concernului german, care a fost deja folosita la noile Skoda Fabia si Seat Ibiza.
La standul Chevrolet a stralucit inlocuitorul lui modelului Spark. Remarcandu-se printr-un design avangardist si indraznet, atat exterior cat si interior, succesorul micului model va dispune de 2 propulsoare pe benzina de 66, respectiv 78 CP, cuplate la o cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte. Nivelul de siguranta va cuprinde in dotarea de baza 4 airbaguri, centuri pretensionate, ABS+EBD si chiar sistemul ESP pentru anumite piete europene. Emisiile de CO2 se vor situa in jurul valorii de 120 g/km.