26 noiembrie 2024

Noua calitate in invatamant trebuie pornita de la calitatea formatorilor \ De 10 in clasa, de 4 la „teste”;

Despre rezultatele obtinute de absolventii claselor a VIII-a din judet la Testele Nationale am scris in repetate randuri. Acum revenim, pentru reliefarea unor paradoxuri care spun ceva mai mult decat ar parea la prima vedere. Cum ar fi, de pilda, faptul ca 25 de candidati care absolvisera clasele V-VIII cu medii peste 9.00 nu au reusit sa promoveze Testele Nationale, patru dintre ei obtinand medii sub 4.00 la limba si literatura romana, iar doi fiind evaluati sub 4.00 la matematica, situatie care spune foarte mult despre nivelul de exigenta si acalitatile” de evaluatori ale cadrelor didactice din scolile respective.

Doua categorii de ascoli izolate”



Iata o alta situatie paradoxala, legata de scolile izolate, cu multi suplinitori in incadrare, despre care se credea ca au absolventi slab pregatiti, cu sanse reduse de a promova Testele Nationale. Si asa s-a si intamplat la unele scoli din aceasta categorie, existand unitati scolare (Viforeni, Radoaia, Valeni, Fulgeris, Poiana Negri) in care nici un absolvent nu a promovat testele, sau altele in care mai mult de jumatate dintre elevii claselor a VIII-a n-au reusit sa promoveze ultima clasa de gimnaziu, cum a fost cazul scolilor Borsani, Sulta, Caiuti, Nicoresti si Cociu. Iata, insa, ca au existat in acest an si scoli izolate din punct de vedere geografic, cu profesori suplinitori la nivel gimnazial, ai caror absolventi au avut totusi rezultate bune si chiar foarte bune la Teste, cum a fost cazul scolilor din satele Preluci, Haghiac, Goioasa, Carligi, Cabesti, Sirbi, Malosu, Prohozesti, Lapos, Dragomir, Negulesti, Gherdana, Enachesti, Cosnea, Faget si Pirjol, ceea ce dovedeste ca atunci cand responsabilitatea cadrelor didactice e fericit coroborata cu implicarea parintilor si a comunitatii, rezultatele pot fi superioare conditiilor existente intr-o scoala sau alta.

Limba romana, bat-o vina!

Am scris zilele trecute despre faptul ca peste 100 de catedre de limba si literatura romana au ramas neocupate la sedintele succesive de repartizare din cursul lunii august, ceea ce inseamna ca, din toamna, tot suplinitorii vor fi imbracati cu vestele de salvare. Ce inseamna asta? In mod sigur, repetarea situatiei din anul scolar 2004-2005, cand 163 de scoli gimnaziale n-au avut nici un absolvent promovat la testul de limba si literatura romana, iar alte 45 de scoli au avut peste 80 la suta dintre absolventi cu medii sub 5.00 la aceasta disciplina de baza, care e, la urma urmei, alimba ce-o vorbim”. Nu intamplator, Inspectoratul Scolar Judetean a decis sa definitiveze, pana cel mai tarziu la 15 septembrie a.c., un plan detaliat de interventie, cu masuri concrete de ameliorare a rezultatelor obtinute de elevi pe parcursul celor doua semestre ale noului an scolar. Nu mai e un secret pentru slujitorii scolii faptul ca activitatea cadrelor didactice trebuie sa raspunda cerintelor Ordonantei privind asigurarea calitatii educatiei si ca elevii nu mai trebuie sa fie victimele iresponsabilitatii celor care, de la catedra, se erijeaza in postura de educatori-formatori, fara a avea si calitatile necesare.

Scris de Stefan OLTEANU



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014