Autostrada A13 Brașov – Bacău întâmpină noi provocări tehnice și de mediu, iar autoritățile iau în calcul construirea unui tunel cu o lungime cuprinsă între 400 și 600 de metri în zona Dealului Lempeș. Această soluție este analizată pentru a respecta cerințele de mediu și pentru a proteja comunitățile locale.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a organizat întâlniri cu primarii comunelor Hărman, Sânpetru și Prejmer, în cadrul cărora s-au discutat variantele de traseu pentru autostradă. Discuțiile vin în urma unei ședințe organizate de Consiliul Județean Brașov, în care s-a subliniat necesitatea reconfigurării traseului inițial pentru a facilita realizarea unor obiective strategice în zona Sânpetru.
„Echipa CNIR, alături de prestatorul care realizează studiul de fezabilitate și reprezentanții autorităților locale, a analizat cele mai bune soluții pentru protejarea comunităților de pe traseul autostrăzii, luând în considerare factori precum halda de cenușă, spitalul și aerodromul din Sânpetru, dar și zona protejată din Dealul Lempeș. În acest context, se evaluează varianta construirii unui tunel pentru a minimiza impactul asupra mediului”, se arată într-un comunicat al CNIR.
În perioada următoare, specialiștii CNIR și firma care elaborează studiul de fezabilitate vor continua consultările în județul Covasna, în cadrul unor întâlniri cu reprezentanții consiliului județean și ai primăriilor de pe traseul autostrăzii.