24 decembrie 2024

Noi prevederi privind organizarea orelor remediale prin Programul „Școală după școală”

În sprijinul elevilor și cadrelor didactice, Ministerul Educației a emis ordinul de completare a normelor metodologice de aplicare a programului național pilot de tip „Școala după școală”, pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv.

Ordinul prevede:



  • Flexibilizarea programului pentru activitățile remediale prin faptul că școlile vor avea posibilitatea să organizeze programul fără o aprobare a inspectoratului școlar;
  • Sprijinul elevilor pentru a urma programul remedial în școala în care sunt înmatriculați, fiind considerate, din oficiu, unități organizatoare, toate unitățile de învățământ în care se poate organiza cel puțin o grupă de elevi;
  • Cuprinderea în program, necondiționată de termene, a elevilor, într-un mod continuu și adaptat nevoilor acestora. Părinții sau reprezentanții legali ai elevilor pot depune solicitările de cuprindere a acestor elevi în program, în mod continuu, până la data de 25 ale fiecărei luni;
  • Programul orar al activităților remediale se va stabili la nivelul unității de învățământ, de către cadrul didactic, cu consultarea elevilor și a părinților sau reprezentanților legali ai acestora;
  • Activitățile de învățare remedială desfășurate în cadrul programului național pilot de tip „Școală după școală”, prestate de cadrele didactice, sunt remunerate cu suma de 100 lei/ oră – tarif brut.

Programul naţional pilot „Şcoală după şcoală” este destinat elevilor din ciclurile primar şi gimnazial, de până la clasa a VIII-a inclusiv. Scopul principal este organizarea de activităţi remediale, atât pentru elevii care au nevoie să-şi sporească şansele de a accesa niveluri superioare de educaţie, precum şi pentru cei care se află în risc de abandon şcolar. Sunt eligibili elevii de până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și / sau în risc sau situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale, desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate care îndeplinesc criteriile de eligibilitate.

 Ce criterii trebuie să îndeplinească elevii pentru a accesa programul-pilot „Şcoală după şcoală”:

  1. a) elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului. Lista va fi centralizată de unitatea de învăţământ, în baza solicitărilor părinţilor / tutorilor legali;
  2. b) elevii care se află în situaţie de corigenţă la sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2020-2021 sau au situaţia şcolară neîncheiată la cel puţin o disciplină. Lista va fi centralizată de unitatea de învăţământ;
  3. c) elevii care din alte motive au nevoie de activitate remedială. Unitatea de învăţământ va prezenta rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului.
  • Recomandarea oficială e să fie constituite grupe cu o medie de 12 elevi/grupă, organizarea a 20 de ore de activități remediale/lună/elev, cu prezență fizică în clasă și ca organizarea și susținerea activităților remediale trebuie să fie făcută de către cadre didactice calificate provenite din unitatea de învățământ care organizează programul sau din alte unități de învățământ.
  • Activitățile remediale, materializate în activități de învățare, vor viza îmbunătățirea achizițiilor elevilor, în special a acelora care contribuie la formarea competențelor de bază, fundamentale pentru formarea celorlalte competențe.
  • Dacă o școală nu organizează cursuri remediale, dar sunt elevi care depun cereri pentru ore remediale, atunci elevii pot participa la aceste activități în cadrul altor unități de învățământ decât cele în care sunt înmatriculați


spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img