Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a vizitat, joi, șantierul Centurii ocolitoare a Bacăului. Însoțit de o consistentă delegație a liberalilor băcăuani, ministrul a fost întâmpinat la intersecția dintre DN11 și Centura Bacăului de prefectul Liviu Miroșeanu, dar și de lideri ai PSD Bacău, între care europarlamentarul Dragoș Benea și deputatul Lucian Șova.
Dragoș Benea l-a așteptat pe ministrul Bode îmbrăcat cu un tricou de susținere a Autostrăzii A 13 Brașov – Bacău. După un schimb de amabilități, în care ministrul i-a mulțumit lui Lucian Șova pentru votul dat în comisiile parlamentare de avizare, ministrul a urcat într-o mașină și întreaga delegație a străbătut tot traseul Centurii, de la Măgura până la intersecția cu E85, pe brațul vestic și apoi, pe brațul estic până la Bogdan – Vodă. După o scurtă conferință de presă, ministrul Bode a participat la o întrunire cu activul de partid al PNL.
„Mă bucur că am ajuns aici, unde au mai venit şi alţi politicieni doar ca să se dea cu bicicleta. Am dorit să parcurg tot acest amplasament, din dorinţa de a mă asigura că lucrurile sunt aşa cum mi-au fost prezentate. Aici, la centura Bacăului, lucrările au un stadiu fizic îmbucurător, sunt în grafic şi sunt realizate de un antreprenor serios.
Motiv pentru care am încredere că lucrurile se vor desfăşura aşa cum trebuie, mai ales că suntem cu toate facturile plătite la zi. Avem banii în buget, astfel încât toate lucrările pe care le va realiza constructorul să fie plătite la timp.
Vă garantez că toate problemele de mediu, nerezolvate de guvernarea anterioară, vor fi în curând istorie. Ca să realizăm acest lucru, în Guvern, s-a stabilit asigurarea finanţării pentru toate planurile de management privind mediul”, a spus Bode.
La rândul său, prefectul Liviu Miroșeanu a ținut să sublinieze faptul că „centura ocolitoare a Bacăului este un proiect important pentru guvernul pe care îl reprezint, așa cum a precizat și domnul ministru Lucian Nicolae Bode. În acest sens, am colaborat și vom colabora în permanență cu constructorul și-l vom sprijini ori de câte ori va fi nevoie, astfel încât această centură să fie gata în timpul cel mai scurt. La momentul de față, am primit asigurări că, în condițiile unei evoluții favorabile a vremii, până la finalul lunii mai, vom putea circula pe breteaua de vest, cea spre Onești”.
„Dacă moțiunea împotriva ministrului băcăuan al Transporturilor, Lucian Șova, ar fi trecut – în vara lui 2018 – inclusiv cu voturile lui Palăr și Lungu de la PNL Bacău, n-am mai fi avut nici centura Bacăului și nici vizita excesiv politică de azi”, a declarat europarlamentarul Dragoș Benea.
„Azi a aflat și prefectul apolitic al PNL că centura a ajuns la 60-70 la sută grad de realizare, nu 30 si ceva la sută cum declara în completă necunoștință de cauză. Vom sufla în ceafa celor de la PNL pe proiectele mari ale Bacăului, pornite de guvernarea PSD – cei de la PNL sunt la guvernare și trebuie să livreze proiecte, nu poze pe Facebook”, a mai spus dânsul.
Varianta ocolitoare a Bacăului este parte integrantă a Autostrăzii „Moldova” (Coridorul IX Paneuropean), iar ordinul de începere a lucrărilor a fost semnat pe 8 martie 2019. Contractul prevede proiectarea şi execuţia a 30,8 km de drum naţional, din care 16,269 km în profil de autostradă. Durata contractului este de 36 de luni, din care şase luni proiectarea şi 30 de luni execuţia lucrărilor, pentru care constructorul oferă o perioadă de garanţie de 84 de luni.
„Fiecare proiect de pe harta infrastructurii rutiere din România își are rolul său. Eu nu văd această discuție între autostrada Bacău – Brașov și Autostrada Unirii. Aceste proiecte nu sunt concurente, ele sunt complementare și trebuie dezvoltate într-un ansamblu care să lege Moldova de Vestul țării.”
Lucian Bode, ministrul Transporturilor