Preşedintele veghează, asta e mai presus de orice îndoială. Datorită preşedintelui a fost stopat un rapt ce era să se producă sub nasul băcăuanilor. Mai exact, fără să fim informaţi, judeţul era să rămână văduv de clădirea Consiliului Judeţean. Vigilenţa domnului Preşedinte ne-a salvat. Astfel, domnia sa a băgat de seamă că printr-o manevră neconstituţională, exercitând în mod abuziv autoritatea sa, Camera Deputaţilor a modificat, printr-o lege nouă, Legea administrației publice locale nr.215/2001 abrogând totodată şi art.21 din Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică.
Astfel, art. 9, Alineatul (2) din Legea nr.213/1998, urma să aibă următorul conţinut: „… se aprobă trecerea bunului imobil, format din clădire și teren aferent, situat în municipiul Bacău, str. Calea Mărășești nr.2, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege, din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului – Județul Bacău în domeniul public al județului Bacău și în administrarea Consiliului Județean Bacău. (2) Județul Bacău va asigura folosința gratuită a spațiilor deținute în prezent de Instituția Prefectului – Județul Bacău, din imobilul prevăzut la alin.(1), pentru funcționarea în bune condiții a acesteia, pe bază de protocol. Instituția Prefectului – Județul Bacău va suporta, în funcție de suprafața deținută, cota parte din totalul cheltuielilor de funcționare și întreținere. (3) Predarea-preluarea bunului prevăzut la alin.(1) se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.”
La rândul său, vigilentă, Curtea Constituţională a admis sesizarea şi prin DECIZIA nr.565 /19.10.2018 nepublicată încă, „…constată că Legea pentru modificarea Legii nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică și pentru trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului – Județul Bacău, în domeniul public al județului Bacău este neconstituţională.” Nu intrăm în detalii, însă Curtea a dat o decizie corectă în acest caz, dacă e să privim motivarea. Adică, faptul că, „…Ținând seama de indivizibilitatea Parlamentului ca organ reprezentativ suprem al poporului român și de unicitatea sa ca autoritate legiuitoare a țării, Curtea a constatat că, prin Constituție, nu se permite adoptarea unei legi de către o singură Cameră, fără ca proiectul de lege/propunerea legislativă să fi fost dezbătut/ă și de cealaltă Cameră.”
Ironia din preambul însă viza altceva. Şi anume faptul că dincolo de răfuielile politice, abuzurile la care e supus omului de rând nu interesează pe nimeni şi includ aici şi Parlamentul, şi Curtea, şi Preşedintele. Avem în vedere analiza unei alte decizii a Curţii Constituţionale în care autorităţile au avut poziţii flagrant defavorabile plătitorului de taxe şi Curtea a avut aceeaşi opinie în sensul că trebuie să plătim taxe pe care nu le datorăm, iar preşedintele deşi putea interveni, nu a făcut-o. Detalii despre fiscalitatea abuzivă, în următorul material UZUL ŞI ABUZUL DE DREPT de săptămâna viitoare.
Acreditări noi pentru Oneşti
Prin Ordinul nr. 4954/2018 emis de Ministerul Educaţiei Naţionale şi publicat în: M.O. nr. 937 din 6 noiembrie 2018 privind acordarea acreditării pentru nivelurile de învăţământ, specializările şi calificările profesionale ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat evaluate în perioada 18 decembrie 2017 – 15 iunie 2018 au fost acreditate un număr de 38 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, dintre care două sunt din Oneşti. Respectiv Colegiul Sportiv „Nadia Comăneci” (limba de predare: Română, forma de învăţământ: cu frecvenţă, nivel liceal, 34 de formaţiuni de studiu în două schimburi) şi Colegiul Naţional „Dimitrie Cantemir” (limba de predare: Română, forma de învăţământ: cu frecvenţă, 64 de formaţiuni de studiu în două schimburi).
Subtitrarea programelor româneşti, obligatorie
Legea audiovizualului nr. 504/2002 a fost completată luna aceasta cu Legea Nr. 246/2018 care stipulează că, pentru asigurarea dreptului de acces la serviciile media audiovizuale al persoanelor cu deficienţe auditive, serviciile de programe de televiziune cu acoperire naţională, transmise pe orice cale, în pachete digitale, vor difuza producţii cinematografice româneşti, de scurt sau lung metraj, precum şi documentare, produse după 1 ianuarie 2019, subtitrate în limba română. Obligaţia subtitrării acestora revine exclusiv în sarcina producătorului. Soluţia tehnologică adoptată pentru punerea în aplicare a prevederilor de mai sus trebuie să permită opţiunea de eliminare a subtitrării de pe ecran. Legea urmează să intre în vigoare la data de 1 ianuarie 2019.
Jr. Adrian M. Ionescu
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.