Funcția publică numită în titlu este o premieră în România. Nu știu cum o fi pe la alții, prin lume, dar la noi așa ceva nu s-a mai văzut. Și cred că ar fi binevenită prin toate orașele mari sau mărișoare. Adică să fie cineva care să se ocupe, cam ca primarul, de un singur cartier, să vadă tot ce mai trebuie făcut pe acolo.
Ideea a apărut în Timișoara, deci, firesc, mă gândesc la vorba veche: „Azi în Timișoara, mâine-n toată țara!
Primăria Timișoarei recrutează șase asemenea manageri de cartier.
Condițiile de studii și vechime în muncă sunt diverse: pot fi absolvenți de științe administrative, economice, politice, de sociologie, de științe ale comunicării, de istorie, de studiul patrimoniului, arhitectură, urbanism sau de inginerie civilă și trebuie să aibă ceva vechime în muncă, între unul și șapte ani.
Primarul Dominic Fritz spune că noii manageri vor face un altfel de administrație, că vor fi „liantul între Primărie, problemele și inițiativele de schimbare ale celor care trăiesc, lucrează, au afaceri sau fac voluntariat în cartiere”. Un astfel de manager va cunoaște problemele, proiectele de dezvoltare, planurile urbanistice și va intermedia dialogul între cetățeni și diversele structuri ale primăriei. Va lucra cu cei din Consiliile Consultative de Cartier, vor aborda inițiative cetățenești specifice fiecărui cartier – din școli și organizații culturale sau civice – și va încuraja colaborarea cu voluntarii. Și, evident, va urmări aplicarea proiectelor de bugetare participativă, dar și rezolvarea promptă a celor sesizate de cetățeni.
Timișorenii își vor desemna noii manageri prin concurs, pentru care le dau să studieze opt categorii de acte normative, pentru că totul se face după lege, după norme și reguli de conviețuire civilizată.
Acești funcționari vor fi plătiți, desigur, dar dacă fac treabă eu cred că merită. Și câte probleme de rezolvat nu are fiecare cartier!
Deci, acum în Timișoara, mâine…