Conflictul dintre CL Sarata si operatorul de transport Stegaiu SRL a durat mai mult de jumatate de an. Firma a efectuat o analiza in perioada 1 decembrie 2010 – 15 ianuarie 2011 si a constatat ca la prima si la ultima cursa din cele zece, autobuzele circulau aproape goale, avand cel mult patru pasageri. Prin urmare, la inceputul lunii martie, firma a solicitat reducerea numarului curselor. Luna urmatoare, Primaria Sarata a comunicat Consiliului Judetean (CJ) Bacau ca nu este de acord cu cererea operatorului, iar in mai 2011 a anuntat CJ ca firma deja nu mai elibera abonamente, spre supararea navetistilor. CJ Bacau, prin compartimentul de transport, a chemat partile la negocieri. La intalnirea de la inceputul lunii iunie au participat reprezentantii CJ, primarul comunei Sarata, doi consilierii si operatorii de transport de pe traseele 27 si 28. Dupa lungi discutii, s-a ajuns la o formula care sa convina tuturor. Problema parea rezolvata, dar nu era deloc asa. In sedinta din 5 iulie, CL Sarata a respins cererea operatorului, insa abia o luna mai tarziu a informat CJ Bacau. Exista riscul ca, la inceputul anului scolar, elevii din Sarata sa nu poata ajunge la scolile din Bacau. De trei ori s-au intalnit, in august, inspectorii CJ, consilierii locali si operatorul pana au stabilit un nou program, final de data asta. Abia pe 20 septembrie, CL Sarata a aprobat hotararea privind modificarea orarului si a comunicat-o CJ, care a aprobat noul program de transport in sedinta din octombrie. Conform acestuia, pe traseul Sarata – Bacau vor fi efectuate 9 curse dus si 9 curse intors, intre ora 4,40 dimineata, cand primul autobuz va pleca din Sarata si ora 20,45, ora la care ultimul autobuz va ajunge in Bacau. (S.P.)