Autostrada Moldovei A7 prinde tot mai mult contur, iar imaginile surprinse la începutul lunii martie arată un progres semnificativ al lucrărilor în județele Vrancea, Bacău, Neamț și Iași. Sub coordonarea constructorului român Umbrărescu, șantierele sunt într-un ritm alert, iar în unele zone, avansul din teren este chiar mai mare decât cel raportat oficial.
Potrivit datelor publicate de CESTRIN, loturile de pe traseul Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani înregistrează progrese vizibile. Loturile 1 și 2 dintre Focșani și Bacău sunt cele mai avansate, cu un stadiu fizic de peste 35%, iar obiectivul principal este deschiderea circulației pentru ocolirea Municipiului Adjud. În același timp, pe tronsonul Bacău – Pașcani, lucrările se concentrează pe Lotul 2, pentru a facilita traversarea rapidă a Municipiului Roman.
În acest moment, Autostrada A7 este primul proiect rutier din România aflat integral în execuție pe toți cei 320 de kilometri finanțați prin PNRR. După finalizare, va deveni principala legătură între Moldova și Muntenia, reducând semnificativ timpul de tranzit și contribuind la dezvoltarea economică a regiunii. De la Ploiești la Siret, la granița cu Ucraina, A7 va totaliza aproximativ 440 de kilometri, iar de la Buzău până la Pașcani, toate loturile sunt realizate de compania românească UMB.
Cu un ritm de execuție accelerat și mobilizare impresionantă pe teren, șansele ca primele segmente ale autostrăzii să fie deschise circulației înainte de termen devin tot mai mari.