Se lucrează la capacitate maximă, cu toate forțele disponibile, toți angajații constructorului fiind chemați la șantierul de lângă Bacău. În acest sens, au fost închiriate trei locații în Bacău unde sunt cazați o bună parte dintre sutele de muncitori care lucrează aici.
Am încercat să aflăm care este situația din teren, vizitând luni, 30 martie, o parte dintre numeroasele puncte de lucru de pe traseul centurii. Se lucra atât la breteaua din stânga a șoselei care va face legătura cu drumul expres spre Onești, cât și la șantierul din Ruși Ciutea sau la cel din Holt.
„Aici, la Sarata, o să fie un sens giratoriu, la fel ca cel de la Măgura, care e deja terminat, și cel de la Nicolae Bălcescu, deși acolo, la început, nu era proiectat să facă sens, ci doar intrare și ieșire. Păcatul e cu epidemia asta care, aproape o săptămână, ne-a ținut pe loc, că altfel era gata de mult. În orice caz, este posibil să se termine breteaua asta, până la Paște, la cum se lucrează. Cred că suntem vreo 600 de muncitori pe tot șantierul.
Au adus muncitori și de la Craiova, și de la Botoșani, de peste tot”, am aflat de la un muncitor de pe șantierul Centurii ocolitoare. Se lucra nu doar la tasarea terenului și la așternerea asfaltului, ci și la instalațiile electrice care vor ilumina zona sensurilor giratorii sau la pilonii de susținere din zona localitații Holt.
„Nu mai sunt probleme de niciun fel”
Inițial, lucrările fuseseră demarate, cam pe la finalul lunii ianuarie, e drept, la un nivel mai redus (amenajări de rampe, aprovizionări cu materiale etc), date fiind condițiile prielnice de temperatură și umiditate. Ulterior, lucrările au fost impulsionate, se pare, și de rezolvarea tuturor problemelor care țineau șantierul în loc. Potrivit prefectului Liviu Miroșeanu, există o hotărâre de guvern pentru expropierea culoarului suplimentar, nemaifiind niciun impediment în această privință, iar pe zona arheologică, au fost depășite etapele.
„Nu mai sunt probleme de niciun fel, nici cu gândacii, nici cu pomii, cu nimic. Așteptăm să vedem când se închide lucrarea la breteaua din stânga a centurii, cea spre Onești, unde există niște lucrări hidrotehnice mai speciale, determinate de prezența unor izvoare subterane. Sunt ceva infiltrații într-o zonă de rampă, mlăștinoasă, și va fi nevoie de injectarea de betoane speciale, ca să stabilizeze terenul”, a explicat prefectul județului, Liviu Miroșeanu. Toate vin la pachet cu o vreme extrem de prielnică funcționării utilajelor la maximum posibil, inclusiv solul, din punct de vedere al umidității, permițând aplicarea tehnologiilor.
Se apreciază că stadiul lucrărilor a depășit procentul de 60 la sută. „Avem toate speranțele ca, în luna august, după cum ne-a promis constructorul, dacă vremea este bună și ține cu noi, putem clarifica dacă tăiem panglica de inaugurare sau nu”, a mai spus prefectul Miroșeanu, arătând, totodată, că ar fi fost bine ca acest lucru să se fi întâmplat în urmă cu 5-6 ani, când „niște turci și-au bătut joc de lucrare și au plecat cu banii”.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Spedition UMB SRL -Tehnostrade, în baza unui ordin de începere semnat în luna martie 2019. Construcția prevede proiectarea și execuția a 30,8 km de drum național, din care 16,2 km în profil de autostradă.
Norocul nostru este că avem cel mai bun constructor din România, care dorește să-și îmbunătățească cartea de vizită cu o performanță care să-l ajute ca, pe viitor, să dezvolte proiecte și mai ambițioase.
prefectul județului Bacău, Liviu Miroșeanu
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.