Desi lucrarile la pasajul subteran din municipiul Bacau nu sunt nici pe deparete terminate, acum acestea vor fi amanate cu inca aproximativ doua saptamani. Motivul? Pasajul subteran a fost puternic afectat de inundatiile care au lovit Bacaul la inceputul acestei saptamani.
Lucrarile la pasajul subteran Oituz-Stefan Guse din municipiul Bacau au fost oprite. La inundatiile de la inceputul saptamanii, atat cartierul CFR, cat si santierul pasajului au fost afectate de inundatii. In loc de pasaj rutier, acum acesta arata ca o adevarata piscina. Muncitorii nu mai pot continua lucrarile. Saptamana trecuta, angajatii firmei responsabile cu lucrarile au turnat o parte din fundatie, care acum este acoperita de apa. Viitura a surprins in pasaj utilajele folosite pe santier. Inundatiile de anul acesta nu sunt un caz izolat. Si in urma cu cinci ani, zona de vest a orasului a fost lovita de ape. Cu toate acestea, masuri de precautie nu a luat nimeni. Ce spun reprezentantii primariei desprea acesta situatie nou creata? “Datorita ploilor care s-au abatut in Bacau, in pasajul subteran apa este de noua metri. Pompam apa, o evacuam. Lucrarile vor fi amanate pentru o saptamana sau doua. Saptamana trecuta s-a turnat radierul, iar saptamana asta ar fi trebuit sa turnam armatura si peretii laterali ai pasajului”, a declarat Dragos Luchian, viceprimarul municipiului Bacau. Reprezentantii Primariei sustin ca lucrarile efectuate pana acum la pasaj nu au fost afectate. Acum se asteapta ca apa sa fie evacuata si ca zona sa se usuce. Se pare ca muncitorii isi vor desfasura activitatea in continuare, in conditii obisnuite. Mai mult, alesii locali sunt de parere ca, desi gradul de umiditate in santier este destul de ridicat, asta nu-i va impiedica pe constructori sa toarne betonul. Mai grav este faptul ca inundatiile pot lovi din nou aceasta parte a Bacaului, iar dupa ce lucrarea va fi finalizata si deschisa circulatiei, victime ar putea cadea oricand soferii care vor circula prin acest pasaj. Oficialii firmei Procom, titulara contractului de executie, au invocat anul trecut faptul ca tehnologia care va fi folosita la construirea pasajului este una noua si, mai mult, firma si-a luat obligatia de a incheia proiectul in cel mult 14 luni. Realizarea pasajului subteran este deja in intarziere dupa ce santierul a fost deschis abia la inceputul acestei primaveri si nu in luna martie 2009, cum este precizat pe panoul de santier. Conform aceluiasi panou, lucrarile ar trebui terminate la sfarsitul lui 2010, in luna noiembrie, lucru care se dovedeste imposibil in acest moment.
Investitia este finantata din fonduri europene si va avea un cost total de peste 8 milioane de euro. Lungimea pasajului va fi de 260 de metri si va trece pe sub 14 linii de cale ferata.
Lucrarile la pasajul subteran au intrat la apa
Sinziana Filimon