Constructii in plop
Lucrarile de modernizare a Pietei Centrale au fost demarate fara ca municipalitatea sa emita o autorizatie de construire. Un control efectuat la mijlocul lunii aprilie de inspectorii in constructii s-a soldat cu amendarea constructorului cu suma de 1500 RON si sistarea lucrarilor timp de o luna. Oficialii Administratiei Pietelor spun ca nu au facut decat sa supravegheze lucrarile, fara a avea putere decizionala in economia proiectului. La ultima sedinta a Consiliului Local alesii au aprobat proiectul tehnic al modernizarii Pietei, desi lucrarile incepusera in urma cu mai bine de doua luni. Autoritatile spera ca acestea sa fie reluate in cursul acestei saptamani.
Contractul privind modernizarea Pietei Centrale a fost atribuit de municipalitate societatii Conbac, la mijlocul lunii ianuarie. Lucrarile au demarat odata cu sosirea primaverii insa, asa cum a evidentiat un control efectuat de lucratorii Inspectoratului de Stat in Constructii (ISC), acestea nu au fost autorizate. Inspectorii ISC Bacau au luat la puricat santierul la jumatatea lunii aprilie si au descoperit ca lucrarile efectuate erau ilegale, motiv pentru care au amendat constructorul cu suma de 1500 RON si au dispus sistarea lucrarilor pana la intrarea in legalitate. Potrivit conducerii ISC, lucrarile au stagnat timp de o luna, perioada in care cei prinsi cu mata in sac au facut diligentele necesare intrarii in legalitate.
"Am dat ordin de sistare a lucrarilor pentru ca nu aveau autorizatie de constructie si am mandatat constructorul sa obtina autorizatie. Ei au lucrat fara sa aiba aceasta autorizatie, de aia le-am sistat lucrarile", a declarat Romulus Strugaru, directorul ISC Bacau. Mai mult, la ultima sedinta a CL Bacau, din 12 mai, alesii au aprobat proiectul tehnic al modernizarii Pietei, desi lucrarile incepusera de aproximativ doua luni. Reprezentantii ISC sustin ca proiectul ar fi fost aprobat tarziu, tocmai pentru ca nu existau toate avizele necesare demararii lucrarilor.
"A fost aprobat acuma pentru ca nu aveau toate avizele necesare, pentru ca n-aveau autorizatie de constructie. Deocamdata lucrarile sunt sistate, insa din cate stiu cei de la piete ne-au instiintat ca s-a intrat in legalitate si ca lucrarile vor fi reluate in scurt timp", a admis Strugaru.
"Noi am supravegheat lucrarile"
Reprezentantii municipalitatii nu-si pot explica de ce proiectul tehnic a fost aprobat abia la doua luni de la inceperea lucrarilor. Ovidiu Popovici, secretarul municipiului, a declarat ca juristii au avizat legalitatea proiectului, insa detaliile tehnice tin de alt compartiment al Primariei.
"Nu am amanunte eu vizavi de proiectul tehnic. Vorbiti cu directia tehnica. Nu cunosc acest proiect. Eu am aprobat avizele de legalitate. Detaliile tehnice vi le poate da directia tehnica", a afirmat Popovici. De cealalta parte, conducerea Administratiei Pietelor a recunoscut ca lucrarile au fost neautorizate, la mijloc fiind o neintelegere intre arhitecti. "Acum sunt sistate lucrarile, dar s-a obtinut autorizatia de construire. Am discutat si cu constructorul si saptamana aceasta ii dam drumul. Dintr-o neintelegere cu arhitectul nu s-a depus la timp documentatia necesara. Am intarziat cu documentatia. Noi am vrut sa facem lucrarile pana de Paste, dar a fost aceasta neintelegere si de la un simplu aviz s-a ajuns la derogarea lucrarilor", a afirmat Vasilica Busuioc, seful Administratiei Pietelor. El a mai spus ca nu poate da detalii cu privire la aprobarea proiectului tehnic si ca Administratia Pietelor s-a ocupat doar de supervizarea lucrarilor. "Nu sunt responsabil de lucrare. Eu numai am supravegheat lucrarile la nivel de piata. Contractul a fost incheiat intre Primarie si firma respectiva. Primaria a pus lucrarea pe SEAP si a contractat-o", a subliniat Busuioc.
Proiect de 483.000 RON
Conform proiectului tehnic aprobat in sedinta din 12 mai a CL Bacau, etapa a doua a modernizarii Pietei Centrale – inchiderea perimetrala a zonei producatori – va costa municipalitatea 483.000 RON, din care 401.000 RON constructii plus montaj. Contractul a fost atribuit societatii Conbac la inceputul acestui an. Potrivit cererii de oferta aflata pe siturile de achizitii publice, valoarea contractului este de 342.000 RON plus TVA. Edilii estimasera initial un buget de 430.000 RON afectat lucrarilor, insa in urma analizarii ofertelor depuse conducerea municipalitatii a ales-o pe cea mai avantajoasa din punct de vedere economic.
Lucian Bogdanel