Un TIR incarcat cu 25 de tone de metal s-a impotmolit in prundisul de pe strada Maramuresului. Inmuiat de ploaie, terasamentul strazii a cedat sub greutatea autocamionului care iesea din curtea Vamii. Nimeni nu s-a gandit, insa, sa puna in zona un semn de avertizare. De fapt, strada Maramuresului este de mult timp un santier nesfarsit.
Santierele electorale ale primariei au inceput sa faca victime. Strazile lui Stavarache, lucrate de mantuiala in excesul electoral specific apropierii alegerilor, au inceput sa se surpe. A fost de ajuns o ploaie mai puternica in oras, ca totul sa se duca pe Apa Sambetei. Lucrarile primariei s-au transformat in mocirla. Cartierul Tache, aflat intr-un continuu santier care doarme linistit, este acum plin de noroaie. Pe strada Daciei nu se mai poate circula deloc, iar pe Crinului, Copernic si Alexandru Lapusneanu totul e o mare de balti si de pamant inmuiat in apa. Nici in cartierul Serbanesti nu e mai bine, mai ales acolo unde se mai intoarce o lopata de pamant sau se mai toarna o roaba de asfalt pietrificat: pe Luceafarului, Holtului sau Dr. Gheorghe Marinescu. Si cum treaba haotica realizata de firmele apropiate lui Romeo Stavarache nu avea cum sa fie una de calitate, strazile cedeaza acum una cate una. La propriu! In dreptul Vamii Bacau, ieri, santierul de pe strada Maramuresului s-a surpat. Sub greutatea unui TIR, aflat in tranzit prin Bacau.
A cedat terasamentul
Un TIR al unei firme din Constanta, care a incercat sa iasa din curtea Vamii din Bacau, nu a putut trece de capcanele de pe strada Maramuresului. Inmuiat de ploaie, terasamentul de prundis a cedat sub greutatea celor 25 de tone de metal cu care era incarcat autocamionul. „Am intrat in vama in jurul orelor 10.00, iar dupa doua ore cand am iesit am ramas intepenit in prundisul santierului, ne-a declarat vizibil enervat de situatie soferul TIR-ului. Nu inteleg de ce nimeni nu a pus un semn de ainterzisa aici, daca se lucreaza. Iar muncitorii care sunt prin zona in loc sa ma ajute aveau grija ca am strivit nu stiu ce tub sub roti”. La doua ore de la producerea accidentului, soferul astepta inca o macara pentru a incerca sa scoata mastodontul din prundis. Nimeni nu a putut sa spuna, insa, de ce intrarea pe o strada in lucru nu este semnalizata cum trebuie.
Un santier obosit
In mijlocul strazii Maramuresului se casca un sant de cativa metri, iar un utilaj a fost oprit de-a curmezisul. Nu lipseste nici echipa de muncitori. Numai ca acestia, spun locatarii, isi incep ziua de lucru si saptamana cu o pauza fara limita. Costel Campeanu, care locuieste in zona, este indignat la culme de ritmul de lucru si de etapele care se incaleca, de parca nu ar exista o coordonare a santierului, un proiect. „Au inceput sa lucreze la strada noastra prin februarie. Mergea atat de incet, incat am ajuns la capatul rabdarii si am facut scandal. Am dat nenumarate telefoane la primarie, dar degeaba. Am aflat ca firma care a inceput strada are mai multe lucrari. A sapat pentru conductele de apa si de canalizare. Acum, se sapa din nou pentru canalizare. Daca eram in Germania, erau impuscati!”, a declarat barbatul. Conform celor inscriptionate pe panoul de santier, obiectivul „Strada Maramuresului” are autorizatie din 22.10.2007. Executant este SC Rombet SA. La „data inceperii” si „data finalizarii” sunt doar… puncte-puncte. Muncitorii au precizat, in urma cu o saptamana, ca nu sunt de la Rombet, ci de la SCUT. „Este o problema cu canalizarea si am preluat noi lucrarea. Facem doua firme aceeasi treaba. Are Stavarache bani! S-a gresit aici. S-a tras apa si s-au pus doua conducte de canalizare, dar nu fac fata. Acum, noi sapam din nou si punem a treia conducta. Nu s-a lucrat cu cap”. Iar asta s-a vazut ieri.
Scris de Ana Cocea, Eduard Cucu, Doina Mincu
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.