Construcția pistelor de biciclete pe Calea Romanului și Calea Bârladului din Bacău a dus la apariția unor situații dificile pentru locuitorii din zonă, care se confruntă acum cu lipsa locurilor de parcare. Mulți dintre aceștia obișnuiau să-și parcheze mașinile în fața caselor lor, pe trotuare sau chiar pe spațiile verzi din apropiere. Odată cu finalizarea lucrărilor la pistele de biciclete, aceste opțiuni au fost eliminate, iar șoferii sunt nevoiți să găsească alternative, ceea ce nu este deloc simplu într-o zonă deja aglomerată.
Polițiștii locali au intervenit pentru a explica locuitorilor că nu mai au voie să-și lase mașinile nici pe trotuare, nici pe pistele de biciclete, nici pe spațiile verzi. În ciuda acestor explicații, locuitorii se simt frustrați deoarece nu li se oferă soluții concrete pentru această problemă. „Trebuie să identifice alte locuri” este mesajul pe care îl primesc, însă fără indicații clare despre unde ar putea fi aceste locuri de parcare alternative.
Această situație a creat o tensiune între autorități și comunitate, mulți locuitori considerând că măsurile impuse sunt nerealiste în absența unor soluții de parcare viabile. De asemenea, lipsa unui plan clar pentru rezolvarea acestei probleme contribuie la frustrarea și nemulțumirea generală. Locuitorii se așteaptă ca autoritățile să vină cu propuneri concrete, cum ar fi amenajarea unor parcări suplimentare sau identificarea unor zone unde parcarea să fie permisă fără a încălca noile reglementări.
Ce spune Poliția locala?
„În această perioadă, Poliția Locală a Municipiului Bacău continuă să desfășoare
activități preventive pe două artere principale din municipiul Bacău, Calea Romanului și Calea Bârladului. Acțiunile vizează parcarea autovehiculelor pe trotuare, spații verzii, piste de biciclete, în contextul apropierii termenului de finalizare a lucrărilor în aceste zone.
Polițiștii locali aplică atenționări și poartă discuții cu conducătorii auto din zonele menționate, pentru ca aceștia să poată identifica alte soluții alternative de parcare, menite să respecte legislația în vigoare. Rugăm pe această cale conducătorii auto care locuiesc pe arterele menționate să evite oprirea/staționarea în zonele nepermise, pentru a respecta legislația în vigoare, pentru a asigura un trafic fluid și o infrastructura protejată”.
Stația de autobuz, amplasată pe banda a doua
Pe Calea Bârladului, una dintre cele mai importante artere de circulație din Bacău, situația s-a complicat considerabil după dispariția unei benzi de circulație pe sensul de ieșire din oraș, în favoarea unei piste pentru biciclete. Această schimbare a generat multiple dificultăți pentru șoferi și transportul public. O problemă semnificativă care a apărut în urma acestor modificări este amplasarea stației de autobuz pe singura bandă rămasă disponibilă pentru vehicule motorizate.
Practic, când autobuzul va opri în stație, tot traficul va fi blocat, deoarece o bandă este acum dedicată exclusiv bicicliștilor, iar pe cealaltă bandă staționează autobuzul. Aceasta înseamnă că fiecare oprire a autobuzului va provoca congestii majore, iar șoferii se vor confrunta cu întârzieri semnificative. De la jumătatea Caii Bârladului până la colț la Lazarică, mașinile vor trebui să se oprească complet de fiecare dată când un autobuz va face o oprire pentru a prelua sau a lăsa călători.
Această situație nu doar că afectează eficiența traficului, dar și crește riscul de accidente și tensionează relațiile dintre participanții la trafic. Șoferii sunt frustrați de pierderea unei benzi de circulație și de întârzierile inevitabile, iar călătorii din transportul public ar putea să fie și ei afectați de întârzierile cauzate de blocajele rutiere. În plus, această problemă este agravată în orele de vârf, când volumul de trafic este cel mai mare.
Prea puțini bicicliști
Toate ar mai fi cum ar mai fi, dar pe pistele nou create rar se vede câte un biciclist, ceea ce face să crească frustrarea șoferilor care au asistat la distrugerea a sute de locuri de parcare pentru a face niște piste pe care nu merge nimeni. Această situație agravează și mai mult nemulțumirea locuitorilor, care se consideră nedreptățiți de măsurile impuse. Pistele de biciclete, proiectate cu intenția de a promova un transport ecologic și sănătos, par acum o investiție inutilă în ochii celor care se confruntă zilnic cu problema parcării.
Frustrarea este amplificată de perspectiva anotimpului rece, când numărul cicliștilor va tinde spre zero, dar infrastructura rutieră va fi compromisă. Practic, pe toate străzile importante va exista câte o bandă pe care nu va circula nimeni, dar care nu va putea fi utilizată de șoferi pentru parcare sau deplasare. Această situație nu doar că reduce eficiența rutieră, dar și adaugă o povară suplimentară asupra sistemului de trafic deja aglomerat al orașului.
Locuitorii se întreabă dacă nu cumva ar fi fost mai eficient să se gândească la soluții de compromis, care să permită coexistența bicicliștilor și a șoferilor fără a sacrifica atât de multe locuri de parcare. De asemenea, apare întrebarea dacă autoritățile au evaluat corect necesitatea și utilizarea acestor piste de biciclete, mai ales în contextul sezonului rece.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.