De aproximativ o luna de zile, 140 de familii care locuiesc in blocul nr. 7 de pe strada Castanilor din municipiul Bacau, nu au apa calda.
Reprezentantii Asociatiei de proprietari nr. 92 au invocat pierderi imense la blocul cu sapte scari, insa, declaratia administratorului cu cea a presedintelui sunt contradictorii. Daca administratorul declarase initial ca apa curge in nestire la subsolul blocului din cauza unor avarii, la diferenta de cateva minute, presedintele Ion Ciobanu a spus ca a coborat in subsolul blocului cu o persoana, a verificat conductele si nu curgea apa de nicaieri.
Dupa primele doua saptamani de balbaieli, s-a identificat o pierdere la scara E si a fost contractata o firma sa remedieze problema. Ulterior, presedintele Asociatiei de proprietari nr. 92 a declarat ca s-au facut reparatii la patru scari de bloc din cele sapte existente si ca valoarea lucrarilor ar fi de 4.000 de lei.
„I-am cerut presedintelui un deviz sau o chitanta care sa justifice contravaloarea lucrarilor. N-am primit nimic. In schimb, cand l-am intrebat de ce nu avem apa calda, daca tot s-a remediat avaria, mi-a spus ca locatarii nu vor avea apa calda pana nu achita toti contravaloarea lucrarii, respectiv, 50 de lei de familie.
In plus, m-a amenintat ca va intrerupe si caldura, daca oamenii nu-i achita cei 50 de lei, ca sa poata plati meseriasul. Nu se poate asa ceva. Cine se crede el sa ia astfel de decizii, in conditiile in care eu sunt cu plata la zi a cheltuielilor?!? Sa-si demonstreze competenta si sa adune banii de la oameni, nu sa treaca la astfel de amenintari, declara Simona Sofrone, locatar. Oamenii reclama faptul ca pe luna decembrie 2013, le-au fost adaugate la plata intretinerii pierderi nejustificat de mari, umfland astfel factura lunara cu sume cuprinse intre 60 si 150 de lei.
„Stiam ca aveam in jur de 700 de lei la intretinere si m-am trezit deodata ca factura a sarit la 1.200 de lei. Cand am incercat sa cer lamuriri, mi s-a spus ca asa le-a iesit la calcule. Curios este faptul ca piederile se regasesc doar in dreptul celor care au ramas la asociatie si nu au conventie cu CET-ul.
Pentru mine, cei 68 de lei, adaugatI suplimentar la restul cheltuielilor, conteaza foarte mult. Nu mai spun ca nu avem apa calda de o luna de zile si se pare ca la mijloc este o manevra a celor de la asociatie. Nu stiu daca este corect sa decida presedintele sau administratorul cand trebuie sa avem apa calda sI cand nu. Apeland la astfel de masuri, nu isi vor recupera niciodata datoria de la populatie. Programul lor de lucru presupune si teren. Sa mearga din usa in usa, sa vorbeasca cu oamenii si sa-i convinga sa-si plateasca utilitatile.
Amenintarile cu sistarea apei si a caldurii nu duc la nimic bun. Cred ca factorii de decizie trebuie sa se autosesizeze in acest caz”, spune Vasilica Cojocaru. Presedintele Asociatiei de proprietari nr. 92 spune ca, odata cu remedierea problemei la apa calda ar putea sa deschida robinetul, insa, se teme ca lumea nu va plati contravaloarea reparatiilor facute. „Am putea da apa calda o zi, doua, dar mi-e teama ca nu voi reusi sa recuperez banii pe care trebuie sa-i platesc firmei care a remediat pierderile. Locatarii trebuie sa inteleaga ca au si obligetii, nu doar drepturi”, spune Ciobanu. Lipsa apei calde a creat nemultumiri in randul tuturor locatarilor din blocul nr. 7.
„Am ajuns in pragul disperarii din cauza lipsei apei calde. A trecut aproape o luna de zile de la asa-zisele avarii. Ne-au fost cerute sume nesimtite de bani pentru a repara niste tevi la subsolul blocului. O suta de lei de apartament, la sapte scari, a cate 20 de locuinte fiecare, insemna 14.000 de lei. Am sa chem televiziunile nationale ca sa-i fac de tot rasul pe cei din asociatie”, spune Florin Stoleru. Locatarii care si-au onorat obligatiile fata de asocialtie sunt cu atat mai nemultumiti cu cat nu le-a fost eliberata nicio chitanta atunci cand au platit banii pentru reparatii.
“A venit la usa presedintele, cu un tabel facut de mana, fara stampila asocialtiei, fara semnatura, fara nimic. Eu ce siguranta am ca banii pe care i-am dat nu ajung in alta parte”, se intreaba Simona Sofrone. Bunii platnici cer servicii de calitate si spun ca isi vor cauta dreptatea in instanta atat timp cat sunt amenintatI ca li se opreste apa calda si caldura, pe nedrept.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.