Fiscul nu-i iarta pe rau-platnici
În judetul Bacau, licitatiile publice organizate de catre Directia de Finante nu au prea mare succes. De la începutul acestui an, pentru bunuri mobile s-au organizat 40 de licitatii pentru o valoare de 2 milioane de lei, iar pentru bunuri imobile au fost organizate 39 de licitatii, pentru o valoare de 30 de milioane de lei. Cu toate acestea, institutia a inregistrat o crestere a incasarilor, dar pe partea de plati obligatii fiscale catre bugetul consolidat al statului.
Din cele aproape 70 de licitatii organizate in acest an de Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Bacau, doar în cinci au fost si valorificari, iar sumele încasate abia ating suma de 30.000 de lei. Cu toate acestea, gradul de incasare la institutia fiscala a crescut, cu 6 la suta in acest an, fata de aceeasi perioada a lui 2011. „Programul de incasari este in crestere. Numai in primele opt luni ale anului totalul veniturilor bugetare realizate a insumat 837, 731 milioane de lei, asta inseamna un grad de realizare de 101,67 la suta si o depasire cu 6,91 la suta a veniturilor realizate in perioada similara a anului trecut. A crescut si gradul de depunere a declaratiilor fiscale, in baza carora noi facem incasari”, a explicat Mircea Muntean, director executiv DGFP Bacau. Dinamica cea mai ridicata a incasarilor s-a inregistrat la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, respectiv 10.40 la suta, precum si la bugetul de stat, cu 8.55 la suta. Si bugetul asigurarilor sociale de stat incasarile au crescut cu 3,62 la suta, iar la bugetul asigurarilor pentru somaj, cu 10.57 la suta.
Raspunderea solidara – un proces viabil
Pentru rau-platnici, institutia fiscala a fost nevoita sa apeleze si la masuri de executare silita, de la somatii si popriri, pâna la sechestre de bunuri. „Ne mentinem in continuare si atitudinea pe care am avut-o pâna acum in ceea ce priveste raspunderea solitara. Sunt persoane care in mod voit isi duc firmele in faliment, muta activele fie pe alta societate sau le instraineaza si nu-si platesc datoriile la bugetul consolidat al statulu si chiar catre furnizori. Noi stabilim astfel raspunderea solidara, procesul este viabil, mai ales ca in multe cazuri contestatiile facute pe aceasta linie au fost respinse de catre instantele de judecata. Trebuie avut in vedere ca aceasta raspundere solidara este trecuta pe persoana fizica. In aceasta situatie este pusa in joc executarea averii personale a acestei persoane fizice”, a mai precizat directorul Mircea Muntean.
383 de contribuabili declarati insolvabili
Conform Codului de Procedura Fiscala, numai in acest an Directia Finantelor Publice Bacau a declarat ca insolvabili 383 de contribuabili pentru obligatii fiscale restante de peste 9.100.000 lei, din care s-au recuperat abia 3.680.000 lei. S-au emis si 16 decizii privind angajarea raspunderii solidare pentru obligatii restante de 4 milioane lei, iar in urma acestor masuri s-au incasat 335.000 lei. Pentru agentii economici care au savârsit fapte de neretinere sau retinere si nevarsare in totalitate a impozitelor si contributiilor cu retinere la sursa s-au inaintat catre organele competente 175 de plângeri penale pentru o suma ce depaseste 4,3 milioane de lei.
Institutia gestioneaza in acest moment 130.333 de contribuabili din care:
24.882 – persoane juridice
4.542 – contribuabili declarati inactivi
10.808 – persoane fizice care desfasoara activitati independente sau exercita profesii libere
94.443 – alti platitori de taxe si impozite
De la inceputul anului, in primele 8 luni, DGFP a emise si comunicat, prin procedura de executare silita, 46.678 de somatii in valoare totala de 239,36 milioane de lei, din care s-au incasat deja 54,16 milioane de lei. Pe partea de popriri instituite pe conturile bancare ale contribuabililor, s-au inregistrat 12.583 astfel de documente, in valoare totala de 93,26 milioane lei, din care s-au incasat 36,62 de milioane. Si pe partea de sechestre, Finantele au executat 419 astfel de masuri executorii, pe o suma totala de 64,64 milioane de lei, din care s-au recuperat deja 0,29 milioane de lei.