Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat scoaterea la licitatie a studiilor de fezabilitate pentru zece autostrazi, ce insumeaza aproape 1.000 de kilometri.
Pe trei dintre acestea se regaseste si Bacaul, iar acesta este primul fapt concret dupa un sir interminabil de promisiuni privind legaturile Moldovei cu restul tarii pe cai rutiere de mare viteza.
CNADNR estimeaza ca va plati pâna la 78 milioane euro, inclusiv TVA, pentru contractarea studiilor de fezabilitate, iar firmele interesate sa participe la licitatie au termen pâna la 17 iunie pentru depunerea ofertelor.
Studiile vor fi comandate pentru autostrazile Brasov – Bacau (170 kilometri), Bacau – Pascani (77 kilometri), Focsani – Bacau (120 kilometri), Buzau – Focsani (67,3 kilometri), Bucuresti – Alexandria (80,5 kilometri), Pascani – Siret (100 kilometri), Ploiesti – Buzau (75 kilometri), Alexandria – Craiova (140 kilometri), Craiova – Calafat (85 kilometri) si Bucuresti – Giurgiu (60 kilometri).
Valoarea totala estimata a celor 10 contracte este cuprinsa între 237,8 si 281 milioane lei, fara TVA, valoarea maxima incluzând si sume pentru achizitia unor servicii similare, potrivit anunturilor de participare publicate de CNADNR.
Proiectele vor fi finantate din fonduri europene nerambursabile si cu bani de la bugetul de stat. Contractele, cu termen de un an de la adjudecare, vor fi atribuite prin licitatie deschisa, pentru pretul cel mai mic.
CNADNR intentioneaza sa liciteze în acest an proiecte pentru elaborarea sau refacerea unor studii de fezabilitate necesare constructiei a aproape 1.800 de kilometri de autostrada. Promisiunile guvernamentale spun ca in România se va circula pe o retea de 2.440 de kilometri de autostrada în anul 2020. Realitatea este insa ca in ultimii doi ani au fost inaugurati 242 kilometri, iar intreaga retea de autostrazi însumeaza în prezent 646 de kilometri.
O mare problema a Bacaului este si absenta soselei de centura, care ar urma sa faca parte din traseul viitoarei autostrazi ce va strabate Moldova de la sud la nord. Cu toate ca a fost desemnata de mai mult timp si firma câstigatoare, lucrarile nici nu au inceput, din cauza contestatiilor in instanta si a tergiversarii exproprierilor.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.