Cerc metodic la Scoala „Spiru Haret”
La Scoala Gimnaziala „Spiru Haret” a avut loc, pe 20 noiembrie, un cerc metodic la care au participat profesori din mai multe scoli bacauane si din comune limitrofe. „S-a abordat spinoasa problema a lecturii in rândul elevilor: cum sa-i facem sa citeasca mai mult? Ce tipuri de lectura se pot aborda, astfel incât lectura sa devina o preocupare constanta, un mod de cunoastere si o alternativa eficienta la asaltul falselor modele promovate in media?”, a declarat prof. Pompilia Postelnicu, responsabil cu organizarea cercului metodic. La aceste intrebari si la multe altele, cadrele didactice prezente la intâlnire au incercat gasirea unor raspunsuri printr-o suita de activitati cu inalt potential formativ. Prof. Maria Tepes a oferit un model de abordare a temei prin proiecte realizate de elevi de clasa a VIII-a privind insusirea de tehnici de lucru si vehicularea conceptelor de teorie literara, necesare si pentru Evaluarea Nationala, iar prof. Simona Sachelaru a oferit o secventa didactica inedita prin care a exploatat lucrarea „Care-i faza cu cititul?”, pretext pentru a intra in tema propusa, pentru ca, mai apoi, sa demonstreze ca prin conversatie euristica si prin aplicatie directa se poate aborda creativ un text literar. Prezenti la actiune, elevii au prezentat si ei in maniera personala carti pe care le-au citit si care pot constitui viitoare lecturi in lista oricarui coleg. Interesante au fost si proiectele prezentate de elevi coordonati de prof. Pompilia Postelnicu (film sau carte ), realizate plecând de la titluri care abordeaza o tema anume sau de la un cuvânt-cheie. „Momentul de vârf al activitatii l-a constituit realizarea de catre profesorii participanti a unui proiect care sa duca la stimularea interesului pentru lectura, coordonat chiar de mine, dupa prezentarea unor repere teoretice privind tipurile de lectura, a tipurilor de cititori, in viziunea unor tereticieni consacrati – Paul Cornea, Adrian Marino, Umberto Eco, pe care s-a lucrat ulterior in grupe”, a mai precizat profesorul coordonator. Activitatea a avut o importanta componenta formativa, implicând atât respectarea unor coordonate formale de concepere a unui proiect, cât si constientizarea, interiorizarea unor notiuni sau elemente structurale care au justificarea logica si actionala in economia unei astfel de constructii.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.