Serviciul Public Comunitar pentru Evidenta si Eliberarea Pasapoartelor Simple inregistreaza deja un numar mai mare de solicitari comparativ cu alte perioade ale anului. Din acest motiv, conducerea institutiei a introdus recent un nou sistem de comunicare menit sa fluidizeze activitatea si sa vina in sprijinul solicitantilor. Este vorba despre o camera care transmite live la ce numar de ordine s-a ajuns, iar aceasta poate fi accesata pe www.prefecturabacau.ro.
Ideea de a monta o camera care transmite live la ce numar de ordine s-a ajuns in preluarea dosarelor a aparut pentru prima data anul trecut. "Am vazut numarul foarte mare de solicitari in perioada de vârf, adica lunile iunie, iulie, august si am realizat cât este de important sa se evite aglomeratia. Ne dorim ca cetatenii sa fie multumiti de serviciile noastre", a subcms. Florentina Ciobanu, sef Serviciu. Practic, prin intermediul camerei live, cei care au obtinut in prealabil un bon de ordine pot vizualiza de acasa la ce numar s-a ajuns si pot calcula in cât timp trebuie sa revina la sediul serviciului pentru prelucrarea dosarului, doar accesând site-ul Prefecturii Bacau, sectiunea Eliberare pasapoarte. "De exemplu, daca veniti la serviciul nostru si ati obtinut bonul de ordine cu numarul 140 nu trebuie sa stati de la primele ore aici. Cu ajutorul acestei camere puteti vedea exact la ce numar s-a ajuns", a mai explicat subcms. Ciobanu. Sistemul este inca la inceput, iar bacauanii inca nu cunosc in detaliu cum functioneaza.
Masuri suplimentare
Cum in lunile de vara, numerosi bacauani revin in tara pentru concediu sau pentru a perfecta anumite documente, la nivelul conducerii s-au luat masuri suplimentare pentru a face fata volumului de munca. "Am redus numarul concediilor, avem programul prelungit din zilele de miercuri, de la 8.30 la 18.30 si am introdus si acest sistem nou. Incercam sa primim un feedback pozitiv de la cetateni si sa ii multumim astfel pe toti", a mai spus seful serviciului. O alta masura este deschiderea unui al patrulea ghiseu de prelucrare a dosarelor. "Am solicitat deschiderea acestui nou ghiseu care va fi destinat cazurilor deosebite. Este vorba de persoane cu dizabilitati, mame cu copiisi alte cazuri de acest tip pe care le vom identifica ulterior. Pâna la mijlocul acestei luni speram sa fie functional", a mai explicat subcomisarul Ciobanu.
Avalansa de cereri
De la inceputul anului, Serviciul Public Comunitar pentru Evidenta si Eliberarea Pasapoartelor Simple a eliberat 13.442 de pasapoarte. Numai luna trecuta s-au intocmit 1.193 de documente de calatorie (cu 56 mai multe decât in iunie 2010). Anul trecut, cele mai multe documente s-au eliberat in luna august – 5.789. Pasaportul simplu temporar costa 216 lei si este valabil 1 an, in timp ce pasaportul electronic costa 276 de lei si este valabil 5 ani (doar trei ani pentru copii mai mici de 6 ani).
Incepând din acest an, pasapoartele se pot ridica si de la alte servicii publice comunitare din tara, daca se face o solicitare in acest sens sau de la ambasadele sau oficiile consulare din strainatate.
Pasii necesari in obtinerea pasaportului:
– bon de ordine de la pupitrul electronic
– achitarea taxelor aferente eliberarii documentelor (in sediul serviciului functioneaza un ghiseu CEC unde se pot face platile)
– functionarul anunta prin statia de amplificare numarul de ordine (sau cetatenii pot verifica numarul direct pe internet)
– verificarea documentelor si preluarea imaginilor (solicitantii nu mai completeaza cererile, datele fiind completate direct de functionarul public, iar documentele originale se scaneaza)
– solicitantii revin pentru ridicarea documentelor in aceeasi zi in cazul pasaportului simplu temporar si in 14 zile in cazul pasaportului electronic.
Orice nemultumiri legate de serviciile oferite de angajatii serviciului pot fi mentionate in condica de sugestii si reclamatii. Sesizarile de coruptie pot fi anuntate la linia verde anticoruptie: 0800.806.806.
Andreea Gavrila
Roxana Neagu
Cunoasteti noul sistem video de la Pasapoarte? Maria Manea Marinela Guzga
Adina Cernat
“Nu. Nu stiu de acest sistem si nici nu am cum sa-l accesez pentru ca nu sunt din Bacau. Vin tocmai din Moinesti si am nevoie de pasaport pentru ca vreau sa aplic in strainatate la o univesitate.”
“Sunt aici de la 6.30. E 11.30 si nu am intrat. Nu stiu de niciun sistem. Noi abia am venit din Spania sa facem pasaport pentru copil. Oricum, nu stiu cât de bine e, pentru ca tot trebuie sa vii aici sa iei bon.”
“Eu sunt din Bacau. Numai ca nu stiu de acest sistem ca azi-noapte am venit din Italia. Insa consider ca e un sistem bun si transparent. Oricum s-au schimbat multe aici, fata de cum era altadata.”
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.