27 noiembrie 2024

Karting/Campionatul National / Etapa loviturilor de teatru

Surprize in circuit. Si, mai ales, pe circuit. Acesta a fost meniul etapei a doua a Campionatului National de

karting programata in week-end-ul trecut pe kartodromul &#8222Selena Motor Sport&#8221 din Bacau. Abandonuri neasteptate, caramboluri de efect, reveniri spectaculoase. Totul spre deliciul publicului, care a gustat din plin spectacolul &#8222calutilor putere&#8221 oferit de cele doua manse de concurs.



Clasa ICA

Abandonuri in oglinda

Ca si la prima etapa, clasa Intercontinental A a nu a reusit sa stranga numarul minim de piloti cerut de regulament, in speta cinci. In aceste conditii, rezultatele din aceste doua runde nu vor fi „contabilizate&#8221 in clasamentul de la finalul anului. Daca nu au punctat in clasament, cele doua manse de la ICA au punctat in schimb la impresia artistica. La cursa de sambata, din cei patru evanghelisti (a se citi piloti) intrati in concurs au ramas pe pista doar doi. Mai intai a fost scos de pe circuit Zoltan Gyarmati, penalizat de oficiali pentru maniera periculoasa in care isi conducea kartul. Apoi a venit abandonul lui Dima Teslari. Liderul cursei a iesi in decor in turul al 15-lea, lasand astfel cale libera spre victorie lui Mihnea Cristescu. Mansa de duminica a inversat rolurile. De data aceasta a abandonat Mihnea Cristescu, cu doar 200 metri inainte de finis! Ghinionul lui Cristescu i-a permis lui Teslari sa treaca primul linia de sosire, urmat de Bercha si Gyarmati.

Clasa ICC

Revansa lui Sechelariu

Trebuia sa fie etapa lui Doru Sechelariu. Pilotul bacauan isi asigurase prezenta pe prima pozitie a grilei de start si se parea ca nimic nu-i va sta in cale. Nimic in afara… motorului. Sambata, in turul de incalzire premergator startului, kartul bacauanului s-a oprit brusc din cauza unor probleme tehnice. Defectiunea de la motor l-a impiedicat pe Sechelariu sa se alinieze la start impreuna cu ceilalti piloti. Interventia mecanicilor a repus in functiune bolidul condus de pilotul Selenei Motor Sport, care a pornit in cursa cu un handicap de un tur. Desi a recuperat handicapul, terminand pe locul trei, Doru Sechelariu nu a putut puncta in clasamentul mansei de sambata, regulamentul penalizand orice interventie a mecanicilor pe parcursul cursei. Mai mult, bacauanul a fost nevoit sa inceapa runda de duminica de pe ultimul loc. Sechelariu a trecut insa peste toate aceste incoveniente castigand cea de-a doua mansa in stil de mare campion. Un start exploziv (gratie caruia a ajuns direct pe locul doi inainte de prima sicana) a fost urmat de o depasire subtila, astfel incat Doru Sechelariu s-a instalat in fruntea plutonului inca din primul tur. Doru a castigat detasat cursa, stabilind si cel mai rapid tur de pista: 52,72 secunde! In comparatie, Radu Grozea nu a reusit decat un 54,51 secunde, ceea ce spune totul despre raportul de forte dintre cei doi. Pe locul doi a terminat castigatorul de sambata, Dima Bortov (care ramane un pilot de mare clasa), in timp ce pozitia a treia i-a revenit lui Grozea.

Clasa Mini

Ce dueluri!

Desi nu a fost scutita nici ea de incidente, clasa Mini a pus in scena doua manse foarte spectaculoase. Sambata, Robert Visoiu si Vlad Anghel au oferit un duel de inalta intensitate. Castig de cauza parea sa aiba Visoiu, insa, cu trei etape inainte de final, Anghel a reusit o depasire de efect, care i-a adus victoria. Visoiu a fost nevoit sa se multumeasca doar cu locul doi, insa si-a scos parleala duminica, cand a luat un start de nota zece. Un carambol a bulversat ierarhia in turul al doilea, astfel incat in spatele lui Visoiu au aparut Andrei Atanasiu si Daniel Nicolescu. Gratie celui mai rapid tur de pista (1.03.28 min.), Nicolescu a terminat cursa pe locul doi, dupa Visoiu, in timp ce Vlad Anghel (ajuns, in urma carambolului, pe pozitia a saptea) a incheiat pe locul trei. Amintitul carambol l-a costat scump si pe bacauanul Cosmin Frigura, clasat in final doar pe locul 10, in ciuda unei curse bune.

Clasa ICA/J

Ghinionul lui Tomi Dragan

Sa alergi de unul singur si sa termini pe locul doi. Sau chiar pe trei! Nu i s-a intamplat doar lui Nero, intr-una din Olimpiadele din antichitate, ci si lui Tomi Dragan, in mansa de duminica la clasa ICA/J. Dupa victoria lejera de sambata, se parea ca pilotul Scolii de Karting Herastrau se va impune fara probleme si in mansa a doua. Din nefericire, in momentul in care conducea autoritar plutonul, Tomi Dragan a avut nesansa unei pene de cauciuc! A continuat sa concureze, dar a pierdut, treptat, teren, fiind depasit de Anatol Kotolup (Selena Motor Sport) si de Serban Danescu (Atomic Racing). Avand in vedere ca Isabela Muresan, Jasmin Nagl si Robert Stancu au fost nevoiti sa abandoneze, Dragan a ocupat locul trei. Suficient pentru ca in clasamentul general, bucuresteanul sa se pozitioneze in fotoliul de lider.

Clasa Biland

Reteta de la Bunica

Clasa Biland s-a dovedit singura clasa fara incidente. Si cu o singura castigatoare in ambele manse de concurs. Este vorba de Alina Carmina Bunica, cea care isi adjudecase si etapa inaugurala, de acum doua saptamani. „M-am pregatit cat mai bine pentru a repeta succesul din prima runda si ma bucur ca am reusit. Am venit inca de vineri la Bacau ca sa ma antrenez in plus&#8221, a explicat Bunica reteta succesului. Daca victoria sportivei din Ploiesti a fost fara dubii, in schimb lupta pentru ocuparea locului secund a fost fara menajamente. Duelul dintre Lucian Moldovan si Edi Nicolescu nu a depasit insa limitele sportivitatii, clasamentul general facandu-i complice cu ochiul lui Moldovan.Scris de Dan Sion



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014