Sedinta de marti searã a comisiei de karting din cadrul Federatiei Romane de Automobilism s-a centrat pe problemele organizãrii etapei de debut a Campionatului National, cea de la Bacãu. A fost intocmitã lista oficialilor si arbitrilor care vor conduce efectiv cursele de la pista Selena Motor Sport, care va avea onoarea sã deschidã competitia din 2006, in zilele de 29-30 aprilie. Au mai fost discutate problemele legate de noua organizare a Campionatului National, una care va da mai multã libertate cluburilor, in raport cu Federatia Romanã de Automobilism (FRA), forul care inglobeazã si lumea kartingului.
Agendã organizatoricã
Noul sef al kartingului romanesc, Alexandru Godri, ne-a lãmurit cã, intr-adevãr, CN urmeazã sã fie organizat de-acum inainte de cluburile de karting proprietare de circuite (Selena Motor Sport Bacãu, AMC Kart Bucuresti si SKAT Kart Tg. Secuiesc) in cooperare cu Asociatia Cluburilor de Karting (ACK), infiintatã in urmã cu o lunã. Criteriile de performantã organizatoricã pentru cluburi nu au fost precizate. „Urmeazã ca cluburile sã se intalneascã si sã rezolve aceste probleme. Un prim pas in delimitarea competentelor pas a fost fãcut: ACK a cumpãrat cupele care vor fi acordate in etapa de la Bacãu”, ne lãmureste Alexandru Godri. „Automobil Clubul Roman, ACR, organizatorul Campionatului, urmeazã sã aprobe acest acord al cluburilor, ACR fiind forul tutelar, umbrela tuturor”. Programul etapei de la Bacãu si clasele care vor concura vor fi anuntate inainte de primele antrenamente, cele de vineri, ne-a mai spus Alexandru Godri.
Bucurestiul se emancipeazã
Circuitul AMC Kart Bucuresti doreste sã obtinã in 2006 licenta internationalã, de care, in Romania, se bucurã in prezent doar circuitul Selena Motor Sport Bacãu. Complexul de karting din Pipera este bine alcãtuit, desi facilitãtile si finisajele nu sunt de acelasi nivel cu ale Bacãului. AMC Kart doreste sã organizeze o competitie internationalã a clasei Biland, multi dintre apropiatii acestui club fiind legati intr-un fel sau altul de aceastã categorie, a karturilor cu motor in patru timpi. Tot clubul bucurestean va organiza, se pare, etapa romaneascã a Campionatului Europei de Sud-Est. Aceastã ridicare a circuitului din Capitalã, care urmeazã „exploziei” celui din Bacãu (inclusiv prin organizarea a nu mai putin de cinci competitii internationale – trei Cupa Selena si douã etape ale CE-SE), demonstreazã cã existã in Romania multã preocupare fatã de karting si fatã de sporturile cu motor. Adãugand cã mai existã un circuit nou la Arad si unul vechi la Tg. Secuiesc, iar alte orase isi doresc si ele kartodromuri, avem un tablou al emulatiei din karting, un fenomen datorat in mare mãsurã clubului Selena Motor Sport Bacãu.
Scris de Peter Kelmann