14 noiembrie 2024

Internetul te scapă de cozile la ghișeele ANAF

– Declarația Fiscală Unică se poate depune online din 16 mai – din iunie, orice plată către bugetul statului se poate face în oricare unitate CEC Bank

Declarația fiscală unică (DFU), document care comasează șapte formulare fiscale (inclusiv Declarația 600), va putea fi depusă online după data de 16 mai 2018. Depunerea online este ușoară și scapă contribuabilii de timpul pierdut la cozile de la ghișee. De la finalul lunii iunie plățile obligațiilor către bugetul de stat se pot efectua la unitățile locale ale CEC Bank.



Din 16 mai devine activ pe site-ul ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) „formularul inteligent, pentru Declarația Unică” – așa cum l-a numit ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici.

„Până la începutul lunii mai, a declarat ministrul, toți contribuabilii vor primi acasă, de la ANAF un plic cu parola de acces la sistemul de depunere online a declarațiilor și obligațiilor de plată fiscală”. Ministrul Teodorovici crede că epunerea online a declarației este considerată soluția care poate simplifica radical acest proces, iar până la toamnă, plata unor obligații fiscale se va putea face și de pe telefonul mobil.

De asemenea, până la finalul lunii iunie orice plată către bugetul de stat va putea fi făcută la oricare dintre cele peste 1.000 de sucursale și agenții locale ale CEC Bank.

În ce condiții poți depune online Declarația fiscală unică

Prima condiție pentru a putea depune online DFU este accesul la internet. Pe calculator trebuie instalate Internet Explorer și Adobe Reader. Acesta din urmă este programul care citește documente în format PDF (programul poate fi descărcat de pe adobe.com). Programul Internet Explorer este utilizat pentru afișarea paginilor web și este necesar pentru că paginile ANAF (din anaf.ro) nu sunt optimizate pentru alte programe de browser, ca Mozilla sau Chrome.

A doua condiție este obținerea certificatului digital calificat pentru semnătura electronică. Certificatul digital calificat se emite contra cost de furnizorii de servicii de certificare acreditați de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.

Registrul furnizorilor este publicat pe site-ul www.mcsi.ro.

Ultima condiție este înregistrarea prealabilă pe portalul ANAF pentru depunerea electronică a declarațiilor.

Etapele înregistrării pe portalul ANAF

1. Descărcați documentul de confirmare de pe portalul ANAF;

2. Completați documentul de confirmare cu următoarele date: Nume, Prenume, CNP și email;

3. Dați click în căsuța „Semnătură utilizator” și aplicați semnătura digitală, folosind certificatul digital calificat deținut. Salvați documentul PDF pe calculator;

4. Transmiteți documentul PDF pe adresa de email a Autorității de certificare care v-a eliberat certificatul digital;

5. Autoritatea de certificare va verifica datele din documentul transmis de contribuabil și va aplica semnătura electronică în căsuța „Semnătură autoritate de certificare”, după care va transmite pe adresa de e-mail a contribuabilului documentul de confirmare semnat. Salvați documentul PDF transmis de Autoritatea de certificare în calculatorul personal;

6. Pe portalul ANAF, în meniul de sus „Declarații electronice” accesați meniul din stânga „Persoane fizice”, sub meniul Înregistrare utilizatori depunere persoane fizice

7. Accesați butonul BROWSE, selectați de pe calculatorul dvs. fișierul PDF care conține documentul de confirmare;

8. Apăsați butonul Transmite documentul pentru transmiterea Documentului de confirmare;

9. Se va afișa mesajul „Documentul de confirmare a fost transmis cu succes!”. Veți primi un e-mail de confirmare din partea ANAF;

10. ANAF va transmite un email de confirmare a dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declarații on-line” pe adresa personală de email menționată în Documentul de confirmare.

ANAF va transmite emailul de confirmare de la adresa de email autoritate.MFP@mfinante.ro, cu subiectul „ MFP – activare cont ”, iar textul mesajului va fi: „Contul dumneavoastră a fost activat pentru cnp-ul… Puteți utiliza serviciul Depunere electronică declarații”.
Din acel moment sunteți înregistrat pe portalul ANAF și puteți depune declarațiile electronice existente în meniul Persoane fizice/Descărcare declarații.

ANAF avertizează că sunt probleme cu adrese de email de tipul @yahoo.com. Dacă nu ați primit în termen de 4 zile din momentul în care ați aplicat pentru activarea dreptului de a depune declarații electronice mesajele de confirmare a activării dreptului de a transmite declarații, ANAF vă invită să încercați să depuneți declarațiile electronice.

Ministrul Finanțelor Publice a anunțat că printr-un ordin comun cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a stabilit modalitățile concrete de asistență oferită contribuabililor în procesul de completare și transmitere a declarației unice de către unitățile teritoriale ale ANAF în colaborare cu Serviciile de taxe și impozite locale din primării. Asupra acestei măsuri vom reveni cu amănunte.

„Contribuabilii vor economisi timp și vor evita situații care i-ar putea stresa pe unii dintre ei. Procedura nu este complicată și se poate aplica de la un computer personal, adică chiar de acasă. În prezent, doar 5% din plățile la bugetul de stat se fac online de persoanele fizice”.
Adrian Anghel, purtătorul de cuvânt al Administrației Județene Bacău a Finanțelor Publice




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014