6 noiembrie 2024

Inspectorii Antifraudă Fiscală, călare pe influencerii care obțin venituri pe rețelele de socializare

În acest an, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) au verificat mai mult mediul online, zonă unde se obțin câștiguri considerabile. Au fost vizați cei care desfășoară activități online precum monetizarea publicării de conținut pe YouTube, TikTok, Instagram sau Facebook sau care vând programe sau aplicații software pe platforme dedicate, cum ar fi Google Play Store sau Apple Store.

De altfel, recent, Fiscul a și elaborat și publicat un ghid prin care arăta obligațiile fiscale ce le revin celor care obțin venituri pe rețelele de socializare. Potrivit Antifraudei Fiscale, deja, 35 de contribuabili din zona online au fost depistați cu venituri nedeclarate, integral sau parțial, de … peste 26 de milioane de lei, ceea ce înseamnă că aceștia au obținut o medie de peste 742.000 de lei, fiecare. În cazul lor, Fiscul a emis deja decizii de impunere în scopul colectării obligațiilor fiscale aferente acestora la bugetul de stat. „Una dintre cele mai mari sume nedeclarate, identifica până în prezent, este de 2,11 milioane lei. Aceasta a fost obținută în perioada 2016-2017 de către o persoană născută în anul 1993, care a monetizat prin Google AdSense traficul generat de conținutul publicat pe un site web. Pe numele acestei persoane a fost emisă Decizie de impunere pentru suma de 483.587 lei”, au transmis reprezentanții Antifraudei Fiscale. O altă persoană, născută în 1985, însă mai responsabilă, a obținut, în perioada 2020-2021, venituri totale de aproximativ 1,70 milioane de lei pentru care a și depus Declarația Unică, achitând impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente. Cert este că influencerii vor fi ținta Antifraudei Fiscale și în anul ce urmează, „pentru asigurarea creșterii gradului de fiscalizare și a conformării voluntare în rândul tuturor categoriilor de contribuabili”.



Veniturile cash, cât și cele în natură

Prin urmare, Fiscul le recomandă celor care desfășoară sau care intenționează să înceapă o astfel de activitate în mediul online, din care să obțină câștiguri în bani, „să se asigure că își declară și își achită toate obligațiile fiscale datorate bugetului de stat”. Veniturile impozabile sunt atât cele în numerar (care presupun o remuneraţie financiară), cât şi cele în natură (produse, servicii, călătorii etc.). Conform ANAF, sunt considerate venituri obținute din activităţi independente desfăşurate în România, indiferent dacă beneficiile sunt primite din țară sau din străinătate.Veniturile din activități independente sunt impozitate fie pe baza normelor de venit de la locul desfăşurării activității, fie în sistem real, pe baza datelor din contabilitate. În prima situație, când venitul net anual se determină pe baza normelor de venit, impozitul anual datorat se face prin aplicarea cotei de 10% asupra normei anuale de venit ajustate, impozitul fiind final. În cazul determinării venitului în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, impozitul se determină de către contribuabil prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net anual estimat considerat venit impozabil. De reținut că pentru aceste venituri influencerii au și obligația achitării contribuției de asigurări sociale, dacă estimează venituri a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe țară.

 




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri