Un proiect important i-a adus, joi, pe aleșii județului într-o nouă ședință extraordinară. Acesta e legat de cererea de finanțare a investiției pentru „Creșterea capacității portante și modernizarea pistei de decolare/aterizare și a suprafețelor de mișcare aferente la Aeroportul Internațional «George Enescu» Bacău”.
Concret, aleșii au aprobat valoarea totală a proiectului și a contribuției județului Bacău.
„E un pas important pentru acest obiectiv strategic. Începând cu luna martie, ne-am întâlnit cu echipa de management a Aeroportului, reprezentanții Ministerului Transporturilor și consultantul, interfanța dintre reprezentantul UE în raporturile cu Programul Operațional Infrastructură Mare, e vorba de JASPERS.
Ne-am fixat, ca foaie de parcurs, să lucrăm și să accelerăm documentația privind cererea de finanțare pentru modernizarea pistei din Bacău. Astăzi, suntem în etapa premergătoare semnării cererii de finanțare și Ministerul Transporturilor ne-a cerut hotărârea CJ prin care să aprobăm contribuția noastră și celelalte cheltuieli”, a declarat Sorin Brașoveanu, președintele CJ Bacău.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 162.393.675 de lei, din care 121.795.256 de lei reprezintă contribuția UE (75%), 37.350.545 de lei, contribuția asigurată prin bugetul de stat (23%), iar 3.247.873 de lei, contribuția de 2% asigurată din bugetul CJ Bacău. Din bugetul județului vor fi acoperite și cheltuielile neeligibile în valoare de 31.385.239 de lei.
„Eu sper ca într-un termen cât mai scurt doamna director Oana Chelaru să fie invitată la Ministerul Transporturilor și să semneze cererea de finanțare. Vreau să precizez că noi nu am stat să așteptăm cererea de finanțare, ci, în paralel, am lucrat la documentația pentru scoaterea la licitație a pistei”, a mai declarat Sorin Brașoveanu.
Pista din Bacău va avea capacitatea portantă 65, ceea ce va permite aterizarea/decolarea avioanelor grele, o lungime de 2.500 m și o lățime de 80 m. Proiectul mai include o cale de rulare CHARLIE, o cale de rulare DELTA, platforme antisuflu, două platforme RESA (zone de siguranță pentru ieșirile accidentale în afara pistei), un sistem de balizaj nou, o racordare la platforma de staționare a aeronavelor și un drum de securitate.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.