29 septembrie 2024
ActualitateÎn plimbare pe străzile orașului cu autobuzul cu hidrogen

În plimbare pe străzile orașului cu autobuzul cu hidrogen

De câteva zile, în mai multe orașe din țară a fost testat în premieră un autobuz care folosește drept combustibil hidrogenul. Acesta este produsul unei companii poloneze și a fost adus în România pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie și a conștientizării eficienței folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată și a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon.

În Bacău, autobuzul cu hidrogen botezat Solaris Urbino 12, a fost prezent marți, 9 noiembrie, și a putut fi văzut în fața Palatului Administrativ dar și în trafic. Autobuzul a fost prezentat presei băcăuane chiar de primarul Lucian Stanciu Viziteu. „Vă reamintesc că am început demersurile de modernizare a sistemului de transport public, și nu doar la nivelul orașului ci la nivelul întregii zone metropolitane. Aproape toate comunele din jur au acceptat să facă parte din acest sistem metropolitan și urmează să achiziționăm studiul de oportunitate care să ne spună care ar fi traseele cele mai bune, care ar fi mijloacele de transport cele mai bune, iar la finalul acestui studio care va fi anul viitor vom începe demersurile pentru a licita un nou serviciu de transport public metropolitan ”, a precizat primarul Viziteu care a povestit în câteva cuvinte și câte ceva despre autobuzul cu hidrogen, respective că…merge cu hidrogen și nu poluează.



Mai multe explicații ne-a oferit Ovidiu Borcea, reprezentatul firmei Solaris din Polonia, care a spus că sistemul este asemănător cu cel electric, doar că în cazul motoarelor electrice se folosesc baterii care cântăresc foarte mult iar motorul cu hidrogen se alimentează dintr-un rezervor de 37,5 kg de hidrogen. Cu un „plin” de hidrogen, autobuzul parcurge minim 350 de kilometri în orice condiții. Sigur, pentru alimentare ar fi nevoie de stații speciale de care se ocupă tot producătorul polonez dar deocamdată în România nu există asemenea stații de alimentare. „Autobuzele noastre circulă deja în orașe din Italia și Germania. În România, deocamdată nu avem niciun autovehicul vândut și tocmai de aceea am venit să le prezentăm”, a mai spus reprezentantul companiei poloneze care a precizat că prețul unui astfel de autobuz este de 700.000 de euro fără TVA.

Sigur, despre acest autobuz ar putea fi spuse mai multe, în sensul că este prevăzut cu aer condiționat, cu rampă de acces pentru persoane cu dizabilități și chiar loc special pentru mamă și copil cu landou, etc. După aceste prezentări, primarul Viziteu, care a fost însoțit la acest eveniment de trei consilieri, a invitat reprezentanții presei locale la o plimbare cu acest autobuz cu hidrogen. Pe parcurs, autobuzul a oprit în câteva stații iar primarul a coborât și i-a invitat pe cei care așteptau în stație la o călătorie gratis cu noul vehicol. Băcăuanii nu au ezitat, au primit invitația, că doar era gratis și s-au…minunat. Cu toții au apreciat că e frumos și că…ce bine, deși mulți nu prea au înțeles despre ce e vorba. Între călători, totuși, un băcăuan a întrebat dacă nu e periculos, dacă nu explodează hidrogenul. Reprezentantul producătorului l-a lămurit pe loc. În general, oamenii au fost mulțumiți de călătorie, și-au făcut treaba…și gata. Și pentru că nu știu dacă am pomenit, în loc de gaze, pe țeava de eșapament la astfel de vehicole iese…apă. Tocmai din acest motiv, la final mi-am permis, în glumă, să le spun celor prezenți că mai bine ar face țeava un pic mai lungă, să o scoată în lateral pe partea dreaptă iar în capăt să-i pună un cap de stropitoare. În felul ăsta mai udă și spațiul verde. Dar, dincolo de glumă, marfa e bună. Cât pentru noi, cred, punga e prea mica. Singura șansă, evident ar fi fondurile europene…



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img