5 noiembrie 2024

Harta celor mai distruse strazi din Bacau

Satui sa-si tot rupa masinile prin gaurile din soselele orasului, bacauanii apeleaza la tot felul de metode de a face haz de necaz si de a sensibiliza autoritatile. Daca de comentarii si fotografii postate pe retelele sociale am auzit, plantarea de flori in gropile din asfalt s-a facut, iata ca un tânar programator a intocmit o harta a celor mai proaste drumuri din oras.

Harta este doar un inceput, ea poate fi actualizata pe masura ce bacauanii se confrunta cu noi strazi care au cedat.



„Zilele trecute am fost cu masina la service ca sa-mi schimb distributia si mi s-a recomandat sa-mi mai schimb un arc rupt, un rulment, un amortizor, un telescop etc. În conditii normale, as fi acceptat fara sa comentez, dar mi-am amintit de câteva episoade din 2014. Atunci mi-am dus masina la service pentru o constatare, pentru ca am mers mai bine de un an pe cea mai distrusa strada din Bacau: Milcov.

Am schimbat cam tot ce se putea schimba, investind in jur de 3.700 de lei. In februarie 2015, am dat-o cu 4000 de lei ca sa-mi cumpar alta masina” – explica Cristi Juverdeanu motivul pentru care a decis sa realizeze harta.

Mecanismul de selectare al strazilor este simplu: daca atunci când trece pe o strada, ii zdrangane tabla de pe masina, este clar: harta se imbogateste cu o noua linie rosie.

Intre strazile care deja au fost trecute pe harta se numara Arcadie Septilici, Tineretului, Prelungirea Bradului, Stefan cel Mare, Nicu Enea, Caragiale, Milcov, Garofitei, Calea Brladului, Toamnei sau Ion Roata.

Primaria Bacau a evitat sa-si spuna punctul de vedere vizavi de aceasta initiativa civica. La telefonul viceprimarului Vasile Tescaru nu a raspuns nimeni dupa ce, initial, se reusise contactarea sa pentru a i se solicita opinia. (Razvan Bibire)

Masini „rupte” pe drumurile din Bacau

Anual, se inregistreaza sute de cazuri in care posesorii de automobile si-au stricat masinile pe drumurile proaste din judet. În astfel de situatii, unii soferi au primit despagubiri de la asigurator (daca aveau o polita CASCO), in vreme ce altii s-au adresat instantelor de judecata, dând in judecata primariile sau administratorii drumurilor pentru a-si recupera pagubele.

Cam de fiecare data, instantele au decis ca primariile care nu s-au ingrijit de starea drumurilor sunt responsabile de daunele (inclusiv cheltuielile de judecata care uneori pot fi mai mari decât prejudiciul în sine). Sigur ca cel mai facil, fara prea mari batai de cap, este varianta asigurarii CASCO, caz in care firmele de asigurare nu fac decât sa le plateasca daunele aparute din cauza drumurilor proaste.

„Avem doua cazuri de data mai recenta in care posesorii de masini ni s-au adresat pentru a-i despagubi in baza asigurarii facultative de tip CASCO: unul petrecut in zona strazii Stefan cel Mare, unde se lucreaza si in prezent, si respectivul client a inregistrat o paguba la scutul de la motor, si celalalt in zona strazii Milcov unde din cauza drumului prost unui alt client i s-a spart bara fata a automobilului”, a declarat un inspector de daune la o cunoscuta companie de asigurari din Bacau.

Destul de rare sunt cazurile in care pagubitii ajung la o întelegere cu administratorii drumurilor. In aceste situatii, mediatorul invita ambele parti – pagubitul si primaria sau, dupa caz, consiliul judetean ori CNADR – pentru a încerca sa rezolve neajunsul.

„Regula este ca noi sa le platim reparatia masinii, dupa care ne indreptam impotriva celui care administreaza acel segment de drum unde s-a produs dauna. Avem cazuri, inclusiv in Bacau, in care am fost nevoiti sa ne cerem drepturile de la primarii sau de la CNADR, de exemplu, daca o groapa in carosabil nu a fost semnalizata corespunzator si soferul a intrat direct in ea, rezultând pagube. Sunt dosare cu valori relativ mici, de circa 3.000 de lei, dar si altele care ajung la 30.000 de lei, daca nu si mai mult”, a explicat Ghiorghe Cârlan, directorul firmei de asigurari Asirom din Bacau. (Florentin Radu)

Bucsele si planetarele, considerate “consumabile”

Zilnic, in service-urile auto din Bacau ajung zeci, sute de masini cu probleme cauzate de gropile din drumuri. Partea proasta este ca cei mai multi dintre proprietarii masinilor si le repara pe banii proprii, foarte putini având incheiata si o polita facultativa auto.

plus, manopera ieftina este numai la indemâna posesorilor de masini vechi care cunosc putinii mecanici „liber profesionisti” care mai practica meseria de mecanic auto in spatele blocurilor. Prin urmare, cu cât e mai noua si mai scumpa masina, cu atât proprietarul plateste mai mult din cauza drumurilor proaste.

„Este la ordinea zilei. De altfel, clientul care ajunge cel mai des la noi este cel care are de facut reparatii, sa zicem, minore, de genul schimbului unei bucse, a bieletei sau a planetarei. In general, tot ce tine de directie si de suspensie. Pentru ca aceste piese sunt considerate de firmele de asigurare consumabile, ca hârtia sau tusul la copiator, si nu asigura cazurile de defectare a lor”, a declarat Daniel Baciu, proprietarul unui service auto din Bacau. De câstigat de pe urma ghinionului soferilor care au „calcat” in gropi au si firmele de piese auto ale caror vânzari sunt in crestere de la sezon la sezon.

„Intr-adevar, printre cele mai cerute piese de schimb sunt cele pentru suspensie si sisteme de frânare, dar si filtrele ori piesele pentru caroserie. Dintre marcile auto, cele mai multe sa zicem ca sunt cele pentru Dacia, Volkswagen, Opel si Renault”, a declarat Radu Oltean, responsabilul unui magazin de piese auto din Bacau. (F.R.)

[wonderplugin_gallery id=”329″]




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri