Visul sau, cum se spune in ziua de astazi, targetul ministrului Transporturilor, Ioan Rus, de a lega Moldova cu Transilvania printr-o autostrada sau macar printr-un drum expres in anul 2018, pentru ca la o suta de ani de la Marea Unire de la 1 Decembrie sa facem si Marea Integrare a celor doua zone istorice, pare doar un vis.
Unul ca toate celelalte de pâna acum, despre care au vorbit cu inflacarare toti politicienii aflati la Putere, dar de care se pare ca se alege praful, este autostrada Brasov – Bacau.
Aceasta a devenit, in noul master plan pe transporturi al tarii noastre, al doilea cel mai scump drum modern propus pentru a fi construit: 1,8 miliarde de euro, cu al doilea cel mai scump pret pe kilometrul de autostrada, adica intre sase si 15,7 milioane.
In conditiile in care toti cei 1.300 de kilometri de autostrada din masterplan ar toca 13 miliarde de euro. Si in conditiile in care nu mai departe de sfârsitul anului trecut s-a copt si un veritabil complot chiar in Regiunea Nord-Est contra proiectului autostrazii Brasov – Bacau.
Proiect pe care liderii politici si administrativi ai judetelor Iasi si Botosani vor sa-l impiedice, in favoarea unei autostrazi Târgu Mures – Iasi – Ungheni, de cinci ori mai scumpa decât prima.
Inca din 2013, liderii USL din Moldova au început un lobby puternic la Bucuresti privind constructia de autostrazi, cele doua mari proiecte puse în discutie fiind autostrazile Bacau – Brasov si Iaşi – Târgu-Mures. Principalii promotori ai acestor proiecte erau deja desuetii Viorel Hrebenciuc (PSD) şi Relu Fenechiu (PNL).
Primul sustinea ca i-a convins pe premierul Ponta si pe vicepremierul Dragnea, cel de-al doilea miza pe sprijinul lui Crin Antonescu si al ministrului de Finante, Daniel Chitoiu. Observati? Desuetudine totala.
Iar un om politic inca la vârf in judetul Bacau declara, atunci, cu mândrie: „Autostrada Bacau – Brasov a fost în mai multe ocazii oficiale pe buzele premierului si vicepremierului.”
Si pe buze a ramas.
De prapastie.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.