Firma Grup Atyc din Târgoviste, care a dat atâta bataie de cap Consiliului Judetean (CJ), in ultimii trei ani, a ramas fara licenta pe trei dintre traseele cuprinse in programul de transport persoane pentru perioada 2008-2013. E vorba de traseul nr. 11 Bacaum – Horgesti – Racatau, 14 Bacau – Negri – Poiana si 24 Bacau – N. Balcescu – Valea Seaca. Traseele respective au fost licitate electronic de Centrul National de Management pentru Societatea Informationala (CNMSI) Bucuresti si au fost adjudecate de Grup Atyc SRL Târgoviste pe 1 iunie 2012. Desi ar fi trebuit sa transporte calatori din 13 iunie, firma nu a trimis autobuze pe traseu. La acea data, Transport Bistrita SA renuntase la contract si nu mai avea nicio obligatie fata de CJ si fata de calatori. Locuitorii au protestat, au facut plângeri, primarii la fel, dar nu a folosit la nimic. Pe traseul Bacau – V. Seaca, autobuzele au aparut dupa sapte zile, iar pe celelate doua nu au prestat deloc. CJ Bacau a informat Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC), Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), Inspectoratul General al Politiei Române (IGPR) si IPJ Bacau.
Nicio cursa in patru luni!
Institutiile respective au facut controale si au constatat ca Grup Atyc nu a efectuat nicio cursa pe traseele 11 si 14, iar pe traseul 24 s-a prezentat cu intârziere si nu a respectat graficul zilnic, efectuând 3-4 curse pe zi in loc de 11, la alte ore decât cele din program si folosind un autobuz de capacitate insuficienta. „Nu manifestam niciun fel de toleranta, retragem licentele de traseu si probabil ca iarasi ne vom judeca la Târgoviste”, a spus presedintele Dragos Benea, in plenul CJ. El a afirmat ca aceasta e singura cale legala si a acuzat haosul provocat tocami de lege. „Sper ca noii sefi ai MTI, ARR, RAR de la Bucuresti sa aiba capacitatea de a propune o noua legislatie pentru ca efectiv a devenit o batjocura generala ceea ce face Grup Atyc nu doar in judetul Bacau, ci si in alte judete. Deocamdata, nu avem posibilitatea sa luam masuri impotriva lor.” In jumatate de an, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, nu a miscat un deget. Pâna se trezeste MTI sau pâna se termina procesul, cei care „deconteaza” sunt calatorii. Alesii au aprobat retragerea licentelor, dar e necesar ca emitentul, ARR, sa le retraga efectiv si sa notifice firma. Daca se va prezenta la licitatia electronica de atribuire a traseelor 11 si 14 pe perioada 2013-2018, in cazul in care ATRR chiar isi va face treaba, Grup Atyc nu va mai beneficia de vechime si de punctajul aferent.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.