30 noiembrie 2024

Gropile + sarea si nisipul = masini distruse in Bacau

Problemele soferilor bacauani se multiplica de la o zi la alta. Daca dupa primele ninsori s-au plâns in special de strazile nedeszapezite, acum problema cea mai mare sunt gropile imense si materialul antiderapant care le afecteaza masinile. Combinatia de nisip si sare dauneaza in special jantelor si apoi caroseriei. Supararea lor devine profitul mecanicilor auto. Reparatiile masinilor pot ajunge de la 100 la 1000 de euro, in functie de probleme si marca si aproape ca nu trece o zi fara ca macar doua autoturisme sa intre in reparatii. „Au ajuns in service masini cu parbrizele sparte din cauza nisipului aruncat pe strazi, mult prea mare. Sarea afecteaza in special jantele de aliaj. Norocul este ca tabla de pe masini este mai bine tratata in aceste zile. Nu mai avem tabla care se utiliza pe Daciile vechi”, explica reprezentantul unui service auto din Bacau. S-a observat si ca din ce in ce mai multe masini ajung in service din cauza gropilor de pe strazi. „Jantele strâmbe sunt la ordinea zilei. In medie, cel putin doua masini ajung la reparatii pentru probleme la suspensie si directie. Este un dezastru pe strazi”, mai spune reprezentantul service-ului auto.

„Sunt incomparabili cei din strainatate la capitolul deszapezire. Nu se foloseste in nici un caz nisip cu sare. Sigur au fost interese la mijloc când s-a contractat deszapezirea.”
Valentin, sofer



„Stiu toti ca exista substante care pot sa deszapezeasca fara sa existe daunele acestea. Poate sunt prea scumpe, nu au de unde sa le ia, nu stiu sa le foloseasca – desi astea nu ar trebui sa fie un motiv. Si gropile imi afecteaza masina. Au ramas foarte multe gropi dupa ce s-a topit zapada.”
Adrian Gavrilas, sofer

„Trebuia facut din timp planul. O data nu este curatat orasul. Caldura nu este suficienta pentru deszapezire. Exista solutie de calciu. Probabil e vorba si de costuri. Poate ca banii din majorarea impozitelor se vor duce in acest sens.”
Costel Condurache, sofer

Sarea (1700 tone) pentru deszapezire in aceasta iarna a fost achizitionata contra sumei de 343.000 lei, de la Roman Impex SRL, in timp ce nisipul (2500 metri cubi) este furnizat de MUV SRL, pentru 100.000 lei. In total, Primaria a cheltuit peste 440.000 lei cu achizitia de material antiderapant. Din pacate, in urma imprastierii acestui amestec, pe strazi a ramas un strat de nisip si s-au format numai gauri in asfalt.

O alternativa ieftina pe termen lung

Primaria Bacau ar putea renunta la amestecul de sare si nisip in favoarea clorurii de calciu sau magneziu care are acelasi efect. Chiar daca este mai costisitoare folosirea acestor substante, pe termen lung investitia este una mai buna. „Daca se iau in calcul cheltuielile generate de reparatiile ulterioare la strazi si cele cu actiunea de curatare, este mai rentabila utilizarea clorurii de calciu. In plus, sarea nu mai este eficienta de la -8 grade. Aceasta sfârseste pe marginea drumului, fara nici un efect. Nici nisipul nu este mai eficient, are doar rol antiderapant. Clorura de calciu, in combinatie cu sarea are un efect mai rapid, iar clorura de magneziu nici nu are efectul de albire a soselelor. Substantele se pot folosi si preventiv, iar ulterior se aplica pentru intretinere”, explica Carmen Balasoiu, reprezentantul unei societati care comercializeaza aceste produse. Firma a avut si are in continuare contracte cu primarii din România. Un contract de lunga durata a fost incheiat cu Primaria Ploiesti, pentru servicii pentru o durata de trei ani. Tona de clorura de calciu costa 365 de euro, fara TVA. Daca amestecul obisnuit trebuie imprastiat de 3-4 ori pe noapte pentru ca sa aiba efect, in cazul clorurii interventiile sunt la jumatate.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -