25 decembrie 2024

Gara – o rusinoasa poarta de intrare in Bacau

Gara din municipiul Bacau, unul dintre cele mai importante puncte feroviare din Moldova, a fost lasata in voia sortii sau, mai bine spus, la mâna oamenilor fara adapost. Au trecut mai bine de trei ani de când sume importante de bani au fost alocate reabilitarii acestui obiectiv, iar acum nu a mai ramas nicio urma a modernizarii.

Gara Bacau a fost redeschisa calatorilor in anul 2008. Asta dupa ce au fost investite sume importante de bani pentru renovarea ei. Acest lucru s-a intâmplat dupa ce Guvernul României a aprobat un credit pentru renovarea mai multor statii CFR din tara, printer care si Gara Bacau. Investitia s-a ridicat la aproximativ 6 milioane de euro. Acum, n-a mai ramas mare lucru din acea modernizare. Cele 6 milioane parca s-au evaporat. Doar usile cu senzori au mai ramas in picioare, insa nu pentru mult timp.
Periodic, geamurile sunt sparte de boschetarii care s-au aciuat aici. Sala de asteptare nu mai exista. Bancile au fost rupte, iar calatorii sunt nevoiti sa astepte fie pe peron, fie in incinta garii. Aici insa ei trebuie sa faca fata mirosului greu de suportat si cersetorilor insistenti care sunt la tot pasul. Nici calatori nu mai sunt cum erau odata, semn ca acestia prefera sa circule cu microbuze. Pentru ei este mult mai comod, mai rapid si mai ieftin. Usor, usor, Gara Bacau va ramâne doar o amintire. Responsabili pentru intretinerea acesteia sunt reprezentantii Sucursalei CFR Iasi, iar de mentinerea curateniei in incinta garii ar trebui sa se ocupe firma de salubrizare care a câstigat licitatia. Pâna si comerciantii care au spatii in incinta si in afara garii isi plâng in pumni. Multi au renuntat la magazine din cauza vânzarilor mici.



Vandalizata de oamenii fara adapost

Gara Bacau a devenit tinta boschetarilor. Dorm aici, manânca si, cel mai grav, vandalizeaza tot ce le iese in cale, de la cosuri de gunoi, scaune, pâna la geamurile usilor. Numai anul trecut, aurolacii au facut tandari usile de doua ori. De fiecare data valoarea prejudiciului s-a ridicat la cel putin 2500 de lei. Geamurile se schimba, dar nimeni nu incearca sa previna acest fenomen. Asta pentru ca nu exista nici macar un gardian care sa asigure ordinea publica. Singurii care mai intervin sunt lucratorii Politiei Transporturi, desi nu le intra in atributii.

Trecatorii evita pasajul subteran

O alta pata de rusine pe obrazul autoritatilor o reprezinta pasajul subteran care face legatura dintre cartierul CFR, Gara si statia de autobuz din fata acesteia. Cetatenii fug insa de acest tunel, transformat intr-o adevarata toaleta publica. Mirosul aspru iti paralizeaza toate simturile. Gunoaiele sunt purtate dintr-o parte in alta de vânt, iar de iluminat nici nu se poate vorbi. Locuitorii din cartierul CFR prefera sa-si puna viata in pericol si traverseaza caile ferate pentru a ajunge in oras. Nimanui insa pare sa nu-i pese de situatie. Administratia publica se spala pe mâini si spune ca cel mai bine ar fi ca acest pasaj subteran sa fie inchis definitiv. Asta dupa ce ani de zile a fost lasat la voia intâmplarii. Desi trecatoarea este proprietatea CFR, administratori sunt reprezentantii Primariei Bacau. Conform DEX, “a administra” inseamna a cârmui, a conduce, a gospodari, a supraveghea o institutie, o intreprindere. Lucru pe care nimeni in anii din urma nu l-a facut.
Sinziana Filimon



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img