Cu toate ca abonamentul la gaz metan a fost momentan desfiintat, efectele acestuia se fac simtite si in prezent. Multi dintre cei care nu au semnat contractul cu pricina constata cu stupoare ca sunt si ei obligati la plata. Subterfugiul la care apeleaza Distrigaz este o clauza a vechiului contract.
Distrigaz fura „legal” din buzunarele consumatorilor. Aceasta stare de fapt este intalnita in facturile la gaz metan pentru luna mai si inceputul lunii iunie. Vinovata de toata aceasta bulibaseala este Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale care a dorit introducerea unui nou tip de contract. Aici era prevazut si un abonament care s-ar fi stabilit in functie de consumul mediu anual. Valoarea cea mai mica era de 160.000 lei vechi. Multi bacauani nu au fost multumiti de noile prevederi si, in consecinta, nu au semnat contractul. Cu toate acestea, in facturile pe care le-au primit ulterior, abonamentul se regasea integral. Si atunci a aparut firesc si intrebarea: De ce? „Pentru ca a fost data o hotarare guvernamentala. Abonamentul trebuia platit oricum. Chiar daca unii nu au incheiat contractul respectiv”, ne-a declarat Adrian Avram, lider de sindicat. Nemultumirile consumatorilor sunt justificate pe buna dreptate. Societatea a profitat din plin de monopolul pe care-l detine pe piata si a justificat introducerea abonamentului prin „necesitatea modernizarii retelei de transport”. „Vechiul contract nu avea drept obiectiv abonamentul. Pana la intrarea in vigoare a noului contract, trebuia sa se mearga pe vechiul contract”, a afirmat Ionel Dogaru, presedintele asociatiei de proprietari „Calugareni Nord”. De asemenea, orice contract trebuie sa parcurga trei etape: discutiile dintre partile implicate intelegerea la care s-a ajuns si transmiterea la ANRGN a eventualelor neconcordante aparute. In acelasi timp, modificarile aparute trebuiau puse din timp la dispozitia consumatorilor. Reprezentantii Distrigaz aduc in apararea lor o clauza inserata in vechiul contract, si anume: ambele parti sunt obligate la respectarea prevederilor contractuale, inclusiv a modificarilor care apar pe toata perioada derularii lui. Aceasta clauza permite insa introducerea unor prevederi care pot aduce prejudicii consumatorilor. „Conform H.G. 193/2001, referitoare la clauze abuzive din contract, cei nemultumiti se pot adresa oricand in instanta”, ne-a mai declarat Dogaru. La vremea respectiva s-a spus ca abonamentul va fi scazut din factura lunii urmatoare. Dar, in acelasi timp, pretul gazului metan a fost majorat si de cateva zile se tot vorbeste de reintroducerea unui abonament. Cel care pierde va fi intotdeauna consumatorul, atata timp cat este la cheremul furnizorului.
Scris de Alexandra SIMION
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.