Marii transportatori din Bacau au raspuns chemarii Asociatiei Nationale si au protestat, circulând cu viteza redusa pe mai multe drumuri nationale, pentru a atrage atentia Guvernului cu privire la majorarea peste limitele suportabilitatii a tarifelor la asigurarile obligatoii (RCA).
Motivele sunt simple, verificabile chiar si de un proprietar de Dacie: La un tir de 17-20 de tone, RCA-ul doar pentru capul tractor a ajuns la peste 20.000 de lei (200 milioane de lei vechi), la care se adauga o remorca etc., astfel ca, in final, se ajunge la 30.000 de lei.
Cum poate un transportator care detine 50 – 100 de asemenea masini sa suporte asemenea tarife, in conditiile in care economia nu merge, investitiile mari sunt nule, o treime dintre masini nu produc din diferite motive?
Neplata RCA blocheaza mijloacele de transport in garaj, plata acesteia in totalitate inseamna automat faliment. Pe de alta parte, societatile de asigurari, entitati private, au, la rândul lor, explicatii care includ calcule economice, pe ruta asigurare-despagubire, in conditiile in care si service-urile au crescut unele preturi la piese si manopera.
S-a format, in acest domeniu, un lant al slabiciunilor, cei mai afectati fiind transportatorii, care au in spate contracte, oameni, impozite, taxe, salarii, chirii. Evident ca tinta sunt asiguratorii, acuzati ca practica tarife care nu se pot justifica, numai ca si aceasta piata incepe sa se contracte, unele dintre societati au practicat tarife cu mult sub valoarea pietei, ajungându-se la imposibilitatea de a plati daunele, intrând, la rândul lor, in faliment. Si vestile din aceasta directie sunt sumbre.
O greva generala a transportatorilor inseamna, implicit, punerea pe chituci a intregii economii. In aceste conditii, sarcina Guvernului, ca mediator intre cei doi poli, nu este deloc usoara, insa nu are cale de iesire: trebuie sa dea un raspuns. Si unul macar satisfacator, altfel, Piata Victoriei va deveni garaj national, iar tara va fi blocata.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.