26 noiembrie 2024

Fondul de reparatii, prioritar in asociatiile de proprietari

Necesitatea constituirii fondului de reparatii a fost pusa din nou in discutie in Adunarile Generale ale asociatiilor de proprietari din municipiul Bacau.

Presedintii si administratorii asociatiilor de proprietari au decis impreuna cu locatarii reinfiintarea fondului de reparatii. O astfel de discutie a avut loc si la Adunarea generala a Asociatiei de proprietari nr. 92, iar majoritatea membrilor prezenti la sedinta au aprobat constituirea fondului de reparatii.



„In iarna ce a trecut, ne-am confruntat cu multe avarii la reteaua de distributie a agentului termic, iar odata solutionate aceste probleme, unii locatari nu au mai platit contravaloarea lucrarilor efectuate de firmele specializate.

Credem ca, prin fondul de reparatii, putem evita situatiile neplacute privind recuperarea banilor de la locatari, atunci când se vor ivi noi probleme administrative”, a declarat Ion Ceobanu, presedintele Asociatiei de proprietari nr. 92. Conform art.45 (3) din Legea nr. 230/2007, „proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.

Comitetul executiv va pregati si va prezenta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari.

Platile pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de reparatii. Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari pot aproba si alte fonduri care au caracter special”.

Prin urmare, in cadrul Adunarii Generale, trebuie sa se stabileasca prin vot care va fi cuantumul fondului de reparatii. Fondul de reparatii se aproba anual si are in vedere interventiile planificate privind partile comune. Suma de bani destinata fondului de reparatii se depune la asociatia de proprietari, iar locatarul nu o mai primeste inapoi.

Din fondul de reparatii nu se plateste intretinerea. Din moment ce a fost aprobat de proprietari, fondul de reparatii este obligatoriu si nu va putea fi folosit decât cu acordul acestei Adunarii Generale, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.

„Eu sunt de acord sa dau lunar 10 lei la fondul de reparatii, dar sa stiu ca banii acestia vor fi folositi asa cum am stabilit. Prioritar, la blocul meu, este schimbarea conductelor de la subsolul blocului. Pentru asta votez cu ambele mâini, intrucât, in fiecare an ne confruntam cu tevi sparte si de fiecare data trebuie sa cârpim instalatiile. In plus, din cauza vecinilor rai platnici, nu putem avea confortul dorit”, a declarat o locatara.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014